RABLJENI CITROËN

BERLINGO (1996. - 2008.) Svestran i dugovječan

Nudi kombijevsku prostranost, a jednostavna mehanika čini ga zahvalnim za održavanje

Prva generacija Berlinga, predstavljena 1996. zajedno s Peugeot Partnerom, privukla je mnoge obitelji željne automobila prostranijeg i praktičnijeg od karavana, a manjeg od monovolumena ili kombija. Sjećamo se, čuđenjima nije bilo kraja kad se ušlo u unutrašnjost simpatičnog i za tadašnje prilike pomalo neobično oblikovanog Berlinga i vidjelo koliko mnogo prostora se krije u preglednoj karoseriji, tek 10 centimetara dužoj i dva široj od tadašnjeg Golfa III. Ključ je bio u košarkaškoj visini, pravilnim stranicama karoserije i vrlo dugačkom osovinskom razmaku, kao u limuzinama srednje klase.

Zanimljivo, prve serije imale su samo prednja vrata, pa se na stražnja sjedala ulazilo preklapanjem naslona prednjih! Klizna vrata na desnoj strani uvedena su tek 1999., a godinu potom i na lijevoj, što je Berlingu, uz sve ostale funkcionalne i prostorne vrline, dalo aureolu najpraktičnijeg obiteljsko-dostavnog vozila dostupnog širokim masama. Berlingo prve generacije (proizvodila se do 2008., s time da je u međuvremenu, 2002. napravljen i redizajn ponajviše koncentriran na prednji dio) široko je popularan i omiljen i zbog svoje mehaničke robusnosti i jednostavnosti, bez puno elektronike. Vlasnici kao najčešće nedostatke navode povremene poteškoće s radom električnih sklopova i instalacija, te slinjenjem ulja iz kartera i glave motora te mjenjača.

Ništa strašno, jer je lako otklonjivo, a ni dijelovi ni popravci nisu preskupi, pa održavanje nije teret. Generalno gledano, kvaliteta izrade je solidna. Doduše, plastika i obloge ne djeluju baš elitno, oprema nije osobito bogata, ali, s druge strane, vrata se zatvaraju mekano i precizno, a spojevi su korektni. Francuski lim je relativno nježan pa se i na Berlingu popravci karoserije teže prikrivaju i lakše uočavaju. U vožnji do izražaja dolazi i čvrst, robustan ovjes, a koliko može podnijeti možda najbolje govori velik broj dostavnih izvedbi na cestama. Tek pri dugotrajnim velikim opterećenjima na lošim cestama posustaju kuglasti zglobovi i gumeni oslonci.

Što se motora u prvoj generaciji tiče, najzastupljeniji su 1,4-litreni benzinac sa 75 KS i atmosferski 1,9-litreni dizelaš sa 71 KS. Benzinac je pomalo lijen i traži jače pritiskanje gasa kako bi držao tempo što posljedično vuče i veću potrošnju (oko 9 litara), dok je skuplji dizelaš također pomalo spor, ali manje troši i još je dugovječniji. Uz dobro održavanje i normalan ritam vožnje, oba bez problema prevaljuju preko 300.000, dizelaš i do 500.000 kilometara. S redizajnom su uvedeni jači, a štedljiviji motori, benzinski 1.6 16V (109 KS) i dizelski 2.0 HDi (90 KS), a od 2005. i 1.6 HDi (75 i 90 KS), no takvi noviji primjerci su i osjetno skuplji.

Berlingo 1.4

Kilometraža 122.000

Godište 2000.

Cijena 20.000 kn

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1361 ccm

Snaga 55 kW/75 KS pri 5500/min

Moment 111 Nm pri 3400/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 411 x 172 x 180 cm

Osovinski razmak 269 cm

Težina 1125 kg

Prtljažnik 625/2800 litara

Brzina 150 km/h

0-100 km/h 14,6 sekundi

Potrošnja 7,2 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 09:58