BMW Serije 3 je već generacijama na hrvatskom tržištu rabljenih jedan je od najomiljenijih automobila kod kupaca te jedan od najčešćih modela iz uvoza. Vrijedi to i za posljednju generaciju F30 (2012. – 2019.), prije aktualne sedme generacije G20.
Serija 3 je jedna od najomiljenijih limuzina srednje klase na brojnim europskim tržištima, a posebno u Njemačkoj gdje se može pronaći masa primjeraka u solidnom, ili manje solidnom stanju, ovisno o prethodnom vlasniku, ili više njih.
To ni ne čudi, "Trojka" je do danas postala simbolom limuzine sportskog predznaka pa ni kod šeste generacije koja je nabacila nekoliko centimetara i kilograma, no taj dojam nije izgubljen, dapače.
Ipak, neke bi stvari trebalo znati prije kupnje. U TÜV izvještaju Serija 3 F30 prolazi dobro i pokazuje se pouzdanim modelom, i danas izgleda moderno i atraktivno, a ima i širok spektar motora.
Vizualno se temelji na linijama Serije 5 (F10), no za razliku od njega vozi se puno sportskije i agilnije i za lijepu porciju gušta za volanom nije nužno ispod poklopca imati motor s M potpisom.
Pored limuzine, tu su i karavan verzija i manje popularan "buhtlasti" GT model s kosim petim vratima i velikim prtljažnikom. Izrada je očekivano vrlo solidna dok je ponuda motora široka: dizelaši nude od 115 i 313 KS, a benzinski motori od 136 do 340 KS. Serija 3 F30 standardno je dolazila s pogonom na stražnje kotače i ručnim mjenjačima. Uz doplatu se nudila automatika s osam stupnjeva prijenosa i, od modela 320i pogon na sve kotače xDrive.
Od nedostataka ili problema inspekcije su bilježile probleme s oprugama i amortizerima, funkcioniranjem ručne kočnice te s prednjim svjetlima, no to se može pripisati većinom jako korištenim primjercima i slabije održavanim. S druge strane kočnice su vrlo pouzdane i dugo traju.
Primjerice, na dugoročnom testu Auto bilda, kod Serije 3 su se pojavljivali problemi s elektronikom kad je sustav signalizirao kako je kamera za vožnju unatrag neispravna. Radilo se o softverskoj pogrešci. Što se tiče modela iz unosa iz Njemačke treba napomenuti da su dizelski modeli sada nešto povoljniji jer ih kao ni druge starije rabljene dizelaše ne kupuju stanovnici velikih gradova s ekološkim zonama. No kod modela od ljeta 2015. i facelifta dizelaši zadovoljavaju Euro 6 standard pa i dalje drže cijenu.
Preporuka motora: dvolitreni turbo dizelaš u modelu 320d savršen je izbor i najbolja mjera prema više faktora uključujući cijenu, performanse, potrošnju i vozne osobine.
Raniji modeli su isporučivali 184 KS, a kasniji 190 KS uz snažan okretni moment od 380 i 400 Nm. S tim pogonom Trojka vozi vrlo samouvjereno, vrlo je brza jer je motor savršeno usklađen sa stražnjim pogonom, dok je upravljanje precizno.
Ipak treba imati na umu: premda niti jedan motor kod Trojke F30 ne boluje od većih sistemskih boljki, poznata je mana pucanja lanca ako se ne zamjeni na vrijeme (što nije jeftino pa neki vlasnici čekaju ponovnu prodaju) na starijim serijama dizela 320d (oznake N47), pretežno s ručnim mjenjačem, u godištima do 2015.
Preinakama i kvalitetnijim rješenjima ta boljka je otklonjena i dobrim dijelom nov motor dobio je i novu oznaku B47.
Ipak, kupuje li se primjerak s motorom N47 obavezno treba odmah u ovlaštenom servisu provjeriti u kakvom je stanju lanac, da li je i kada mijenjan i nije li već bilo havarije na motoru.
Benzinci mirnog rada su također za preporuku premda će takve birati vozači fascinirani BMW "magijom". Danas više nisu preskupi kao kad su bili novi, poput ranijih modela 335i s rednim šest cilindrašem od 306 KS ili model stepenicu ispod M3 modela, moćni 340i također s rednim "šestakom" od 326 KS koji je 2015. zamijenio 335i.
Na našem tržištu se danas mogu pronaći jednostavnije opremljeni modeli 316d od 115 KS iz 2013. ili 2014. godine po cijenama od 75.000 kuna, no traženiji su dizelski modeli 318d i 320d kojima je cijena i viša, a treba napomenuti i da cijena jako ovisi i o paketu opreme i popisu dodataka. Što se tiče održavanja cijene zamjenskih dijelova redovotih servisa nisu enormne ako baš ne ciljate na snažnije motore.
Na koncu, kao i za bilo koji drugi automobil, redovito održavanje je "sveto pismo", naročito kod primjeraka koji imaju preko 200.000 kilometara pa zatražiti servisnu knjigu ako je moguće. BMW Serije 3 F30 je sada nikad dostupniji i model bez izraženih mana kod većine motorizacija...