Kupnja rabljenog automobila nije lak zadatak. Postoji mnogo aspekata koje je potrebno provjeriti kako bi se osigurali da je vozilo u dobrom stanju i izbjegle glavobolje. Internet oglasnici puni su automobila koji su nekada služili kao taksi vozila, kod nas često iz uvoza, a kupci ih radije izbjegavaju zbog straha od dodatnog trošenja uzrokovanog čestim vožnjama.
Je li loša ideja kupiti polovni automobil koji je služio kao taksi? carVertical, tvrtka za povijest vozila objavila je popis marki koje preferiraju taksi tvrtke i nudi neke trikove za prepoznavanje vozila koje je prije bilo taksi.
Vraćamo se na pitanje od ranije i odgovor je potvrdan. Taksiji obično imaju veliku kilometražu, što znači da su mnogi bitni dijelovi možda jako istrošeni. Nije važno je li automobil dobro održavan, velika kilometraža još uvijek je loša stavka kada tražite rabljeno vozilo.
Isto tako, taksi vozila većinu svojih putovanja provode u gradu, što stvara preveliki pritisak na razne komponente vozila, posebice na motor, kočnice i mjenjač. Suprotno tome, vozilo sa sličnom kilometražom koje se prvenstveno vozi autocestom bit će u puno boljem stanju.
Iako se taksi flote obično sastoje od pouzdanih vozila na dobrom glasu i mogu prijeći mnogo kilometara, zbog svega navedenog treba izbjegavati kupnju ovih automobila na tržištu rabljenih vozila. Imajte na umu ove trikove kako biste prepoznali rabljeni automobil koji je prije bio taksi.
1. Prva zamka, povijest vozila nije lako provjeriti
Provjera povijesti automobila nije uvijek najjednostavniji način da saznate je li vozilo korišteno kao taksi ili ne, a naročito nije ako je riječ o automobilu iz uvoza. Nepošteni prodavači često skrivaju povijest na vozilima koje prodaju,.Njemački taksi, Uber, Bolt, sva je sila prijevoznika koji su ne samo iz uvoza, nego i kod nas islužili najrazličitije automobile prodali ih pa su potom u oglasu zablistali kao malo voženi polovnjak, prvi vlasnik... Pouzdajte u provjerene prodavače kod kupnje, makar jamstva na poštenje danas više nema...
2. Druga zamka, Skidana kilometraža
Kilometraža se često skida jer takvi automobili u nekoliko godina "u službi" mogu odraditi i nekoliko stotina tisuća kilometara. Itekako postoji veća vjerojatnost da im je brojač kilometara neovlašteno mijenjan. Ako imate imalo sumnje, odustanite.
3. Najpopularniji brendovi: njemački
Prema podacima koje je carVertical dobio na svojoj platformi, najpopularnije marke taksi automobila na tržištu rabljenih u Europi su Mercedes-Benz (29%), Volkswagen (14,4%), Škoda (12,3%), Volvo (10,9%) i BMW (5,8%). Budući da su ti proizvođači visoko cijenjeni od strane kupaca, prevaranti često iskorištavaju ovu potražnju za zaradu.
Što se tiče modela, Mercedes-Benz E-klasa je na vrhu liste (17,9%), a slijede je Škoda Superb (7,7%), Volkswagen Passat (6,1%), BMW serije 5 (5%) i Volvo V70 (4,7%).
4. Boja automobila
Boja automobila također može otkriti njegovu prošlost. Mnogi gradovi Europe kriste istu boju za sve svoje taksije, tako da ih je lako razlikovati na ulici.Poznata je stvar da su neki modeli, poput E-klase, tvornički napravljeni za potrebe taksija i time dobili posebnu boju karoserije. U Njemačkoj je to krem boja. Međutim folije su danas jeftinije rješenje, pa automobil za taksiranje može biti bilo koje boje. Po tom pitanju kod partnera Ubera ili Bolta "samo je nebo granica". To nas vodi do pete točke...
5. Dobro pogledajte karoseriju
Osim spomenutog, prilikom kupnje rabljenog automobila vrijedi dobro pregledati njegove limene plohe ako pokušavate saznati je li automobil korišten kao taksi. Ovdje ne mislimo na traženje hrđe već činjenicu da su ponekad taksiji oblijepljeni naljepnicama.
Budući da ove naljepnice štite velike dijelove vozila od sunca, ta područja mogu biti tamnija i jasnije vidljiva i nakon poliranja, što bi moglo značiti da se automobil u prošlosti koristio kao taksi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....