Od svog predstavljanja na tržištu 2016. godine, Mercedesova E-klasa serije W 213 privlači pažnju svojom sofisticiranošću i prestižem. Kako je stigao kraj njezine proizvodnje jer je nedavno stigao je novi model, promjerci dosadašnjeg modela postaju sve traženiji među rabljenim limuzinama.
Njezina prostranost, izvanredna udobnost i vrhunski dizelaši oduvijek su na cijeni kod domaćih kupaca, a ruku na srce, dosadašnji dizajn se ni po čemu ne može nazvati zastarjelim, posebice ako je karoserija oplemenjena AMG optikom.
Mercedesova E-klasa, s kodnim nazivom W 213, predstavljena je u Njemačkoj u travnju 2016., a karavanska verzija i coupe te kabriolet varijante uslijedili su ubrzo nakon toga.
S dužinom od gotovo pet metara, ova limuzina odiše elegancijom bez pretjerivanja, dok je unutrašnjost prostrana, udobna i obogaćena visokokvalitetnim materijalima i modernom tehnologijom, poput velikih zaslona na kontrolnoj ploči.
Ljeto 2020. godine donijelo je osvježenje dizajna, uključujući promjene na prednjem i stražnjem dijelu te unapređenje interijera i standardnu ugradnju MBUX infotainment sustava.
Ponuda motora obuhvaća širok raspon, od ekonomičnih četverocilindričnih do moćnih osmerocilindričnih agregata, uključujući i plug-in hibride, osiguravajući da svaki vozač pronađe savršeni sklad snage i potrošnje. Dakle, raspon cijena W213 polovnjaka jako ovisi o opremljenosti, a 2,0-litreni turbo dizel od 194 KS najtraženiji je motor.
Mercedes E-klasa je poznata po svojoj izvanrednoj razini udobnosti i sigurnosti, što potvrđuju i pet zvjezdica na NCAP testu sudara. Unatoč visokoj prosječnoj kilometraži, vozila ove serije pokazuju iznadprosječnu pouzdanost, s izuzetkom manjih problema s ovjesom i parkirnom kočnicom.
Na koncu, Mercedesova E-klasa opravdava svoju reputaciju izuzetno poželjnog rabljenog vozila. S obzirom na ograničenu dostupnost na tržištu i visoku cijenu, ona ostaje prestižan izbor za one koji traže luksuz i pouzdanost. Međutim, potencijalni kupci trebaju biti spremni platiti za dobro očuvane modele, s cijenama koje počinju od približno 20.000 eura za starije primjerke s visokom kilometražom.
Za malo više već možete sjesti u u solidnu, pet godina staru E-klasu pogonjenu najzastupljenijim 4-cilindarskim 2.0 turbo dizelašem OM 654 od 194 KS i 400 Nm koji se pojavio upravo u ovoj W213 generaciji.
Mercedes E-klase pete generacije (W213) u prodaji je od 2016. godine (od 2017. kao T- Model i kao crossover All Terrain) i sve do ovog ljeta bio je aktualan model.
Ukratko
Performanse: E 220d vozi do maksimalnih 240 km/h, a do 100 km/h 100 km/h ubrzava za 7,3 sekunde. U modelu E 300d ovaj motor s dvije turbine postiže 245 KS pa su i brojke, očekivano, još bolje.
Kod primjerice primjeraka sa 150.000 prijeđenih kilometara u pune četiri godine, habanja na materijalima u kabini je vrlo malo, u vožnji automobil i dalje "klizi" asfaltom kao i prvog dana, čak i bez Airmatic ovjesa koji je bio skupa doplata, a koji bi mogao s godinama postati skup za popravke.
Od kvarova smetaju sitnice - neki od dodirnih prekidača u kabini izgubili bi funkciju, no generalno u rabljenom E220d dominira solidan dojam i ugodno iskustvo vožnje, a serijski 9G-Tronic automatik samo pridonosi tom dojmu.
Dobra izolacija od buke i udobna sjedala čine E-klasu 220d idealnom putnom krstaricom koja se pokazala i vrlo štedljivom s potrošnjom od oko 7 litara dizela.
Upravljanje je precizno s dobrim povratnim informacijama s asfalta, kočnice su vrhunske, a vrlo visoka razina sigurnosti dolazi serijski.
Mercedes E 220d
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1950 ccm
Snaga 143 kW/194 KS pri 3800/min
Okr. moment 400 Nm pri 1600-2800/min
Pogon na stražnje kotače
Mjenjač automatski (9 stupnjeva)
Kočnice vent. disk/vent. disk
Dimenzije 492 x 185 x 147 cm
Osovinski razmak 294 cm
Prtljažnik 540-1680 litara
Spremnik goriva 66 litara
Najveća brzina 240 km/h
0-100 km/h 7,3 sekunde
Potrošnja 4,7/4,1/4,3 l/100 km
Ispuh CO2 112 g/km