Što se vozilo prije nego što su SUV-ovi postali aktualni? Za vlasnike Volkswagen Tiguana odgovor je prilično jednostavan - Passat ili Golf. Volkswagen je predstavio Tiguana 2007. godine s malim zakašnjenjem, i kao i obično, odmah preuzeo vodstvo u segmentu i zavladao u sceni povišenih automobila u Europi. Druga generacija Tiguana u prometu je od 2016. godine, a kompaktni SUV osmišljen je na bazi Golfa.
Bez obzira na nešto veću cijenu od prosjeka u klasi, i druga generacija ostaje tražena kao polovnjak, kao što je slučaj i s ostalim rabljenim Volkswagenima. Kao što smo već naveli, druga generacija je u suštini povišeni i "plemenitiji" Golf 7, a Tiguan II je od njega duži 13, širi 5 i viši 16 centimetara.
U šest godina stekao je reputaciju kvalitetnog i čvrstog kompaktnog SUV-a, a posebno se hvali dobra i pouzdana mehanika, klasični dizajn bez previše eksperimentiranja i temeljitost izrade općenito. Unutrašnjost je funkcionalna, a kao i ostali VW-ovi, Tiguan je posebno "otporan na korištenje". To je dvosjekli mač, jer bi vas to moglo navesti da automobil nema nikakvih mana, stoga dobro obratite pozornost prilikom kupnje rabljenog.
Što se tiče bitnih izmjena kojih biste trebali biti svjesni prilikom kupnje Tiguana, 2017., godinu nakon početka prodaje na zapadnim tržištima, otkrivena je i produžena Allspace izvedba sa sedam sjedala. Hrvatski saloni nisu je dobili, no svakako biste je mogli pronaći na stranim oglasnicima. Istovremeno, 2.0-litreni benzinac dobiva verziju od 200 KS.
2018. godine izbačen je 1.4 TSI, i zamijenjuje ga 1.5 TSI u izvedbama od 130 i 150 KS, koji je također opremljen sustavom automatskog isključivanja dva cilindra u fazi defenzivnog rada. I konačno, treba napomenuti redizajn koji je 2020. godine u jesen doveo tehnološki napredniju izvedbu.
Sveta "krava" kod Hrvata je, očekivano, 2,0-litreni TDI od 150 KS - na glasu kao optimalna kombinacija cijene, performansi i potrošnje. Postoje i snažnije verzije od 190 KS i biturbo izvedba od 240 KS, a za vozače s opuštenijim pristupom vožnji postoji i osnovnih 115 KS. Gamu benzinaca čine 1.4 TSI (125 i 150 KS) te 2.0 TSI (180 i 220 KS), a dizelaša 2.0 TDI (115, 150, 190 i 240 KS).
Oko pouzdanosti ne biste trebali brinuti previše. I motori, i mjenjači, i pogonski sklopovi već su odavno "istrenirani" u ostalim Volkswagenovima, i vjerojatno bi vam prvi susjed mogao objasniti koliko su pouzdani. Naravno, nije sve bajno, kao što nije niti kod jednog automobila. No kod Tiguana druge generacije, DSG mjenjač u gradskoj vožnji najveća je boljka - nije svaki put očekivano gladak u izmjenama brzina.
Što se tiče cijena, u obzir treba naravno uzeti godište, kilometražu, pogon i opremu. Osnovne i najstarije verzije počinju od 105.000 kuna, što nije malo, ali je ipak za istu cifru manje od potpuno novog primjerka u najboljoj opremi.
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4m
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, redni četverocilindrični, 1968 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS na 3500 o/min
Okretni moment: 340 Nm na 1750 o/min
Pogon: na sva četiri kotača (4motion)
Mjenjač: DSG, 7 stupnjeva
DIMENZIJE
Osovinski razmak: 268 cm
Duljina: 449 cm
Širina: 184 cm
Visina: 165 cm
Prtljažnik: 520/615 L
Masa praznog vozila: 1595 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,3 s
Potrošnja (kombinirana): 7,2/100 km
Emisija (CO2): 149 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....