savjetnik auto kluba

Imate samo 2000 eura za gradski auto? Za toliko se uglavnom nude krševi, ali se nađe i dobrih primjeraka

Kod kupnje za taj novac glavnom treba računati na ulaganja i kompromise, jer su tu samo da posluže

Rabljeni 2000 eura

 arhiva Auto klub

Dobar dio hrvatskih građana živi u novčanoj oskudici i misao o kupnji automobila svodi se na kupnju rabljenog. U mnogim prilikama mršava radnička ili studentska primanja diktiraju sužavanje izbora na starije i jeftinije automobile gradskog formata, što znači jednostavnije konstrukcije i troškovno prihvatljivije za samo održavanje.

Takvi se izvrsno uklapaju u često prisutan stav što manje elektronike tim bolje, odnosno čega nema ne može se ni pokvariti. Nije za zamjeriti, jer kupnja takvog automobila, s dosta kilometara i godina iza sebe, a možda i vlasnika, koliko može ispasti nevjerojatno dobra, toliko nosi arsenal potencijalnih kompromisa i rizika, od moguće hrđe do upitnog stanja elektrike i mehanike, posebno dizelskih motora.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

Troškovno zahvalniji su konstrukcijski jednostavniji i u pravilu dugovječni benzinci. Treba znati da dio njih nema klimu u opremi. S druge strane, zamjenskih dijelova po povoljnoj cijeni ima dovoljno, majstora koji znaju popravljati starije automobile također, a i potrošnja i troškovi guma i registracije spadaju među najniže. Ovdje smo dali izbor modela s ne pretjeranom kilometražom s obzirom na godište i tržišne vrijednosti oko 2000 eura, pri čemu naravno, u godini proizvodnje može biti manjih odstupanja.

Pored ovdje navedenih, u obzir za ovu cijenu treba uzeti i sličnih godišta Hyundai Getz, Nissan Micru ili recimo, Mazdu 2. Naravno, ponekad se dobar stari auto može pronaći i povoljnije. Dobro je znati cjenkati se...

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

PEUGEOT 206 Igra na kartu šarmera

Malom Peugeotu, unatoč godinama, šarm nije bitno izblijedio, a zlobnici kažu da mu je to, uz udobnost i mali štedljivi dizelski motor 1.4 HDi (68 KS) najveća vrlina. Naime, mjenjač je bučan i dugačkog hoda, a boljke su mu nepouzdana elektrika i elektronika te osjetljiv stražnji most.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

RENAULT CLIO Simpatičan, udoban i solidan

Za 2000 eura može se dobiti dobar i nepotrošen redizajnirani Clio II, godište oko 2007. Jedan od najpopularnijih i najmasovnijih rabljenih automobila na našim cestama dobra je vrijednost za, budimo realni, nevelik novac kad je u pitanju automobil. Solidno je napravljen, još uvijek izgleda dopadljivo i prihvatljivih je troškova održavanja, s dobrom bazom zamjenskih dijelova. Na našem tržištu najveći dio ponude odnosi se na solidan benzinac 1.2 (58 i 75 KS) i štedljivi dizelaš 1.5 dCi (65 i 82 KS), motore koji su nekada, u početku, imali svojih mušica, ali danas kad imaju solidnu kilometražu iza sebe više treba gledati opće stanje motora.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

TOYOTA YARIS Uklapa se u imidž japanske trajnosti

Mali japanski automobili na glasu su kao dugovječni i pouzdani, s ispodprosječnom zbirkom kvarova. Yaris prve generacije, jedini koji se može dobiti za oko 2000 eura (ali uvjetno rečeno noviji, iz zadnje ili predzadnje godine proizvodnje) jedan je od reprezenata takve škole. Dosta je prostran za svoju klasu, izvana dopadljiv, a iznutra s kliznim stražnjim sjedalom i digitalnim instrumentima u dubokoj duplji zanimljiv. Najbolje mu leže benzinski motori 1.0 (68 KS) i posebno potentniji 1.3 (86 KS). Uglađeni su, izdržljivi i malo troše. Potencijalne boljke su hrđa i ljuštenje laka, posebno na branicima.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

CITROEN C3 Vrline zasjenjuju mane

Za 2000 eura može se nabaviti noviji primjerak prve generacije, u kojem se mogu birati solidni benzinci 1.1 (60 KS) i 1.4 (75 KS) i štedljiv dizelaš 1.4 HDi (68 KS). I danas je izgledom zgodan, u vožnji udoban, a pripisuje mu se bučniji rad ovjesa i mjenjača, slabija kvaliteta plastičnih površina i sjedala slabašnog bočnog držanja.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

VW POLO S dobrim razlogom ga zovu malim Golfom

Bez obzira na generaciju, Polu se tepa da je “mali Golf”. I nije to daleko od istine, jer gradski Volkswagen za volanom stvarno ostavlja dojam automobila kvalitetnije složenog i robusnijeg od, recimo, francuskih modela. Godine, naravno, kao i kod ostalih automobila čine svoje, ali Polo ostaje često željen izbor i kad je u pitanju ovako niska cjenovna klasa. Što se motora tiče, u ovom modelu Pola najzahvalniji su četverocilindraši, kakve imaju i Golf Četvorka i Petica. “Nepoderivi” dizelski 1.9 SDI (64 KS) pritom je rijedak i taj teško da se može naći za 2000 eura, dok za dobar benzinski 1.4 (75 KS) ima više šanse. Jeftiniji trocilindarski benzinci 1.2 (55 i 64 KS) i drndavi dizelaš 1.4 TDI (75 KS) nisu na razini četverocilindraša, ali ne može se reći da su loši. Treba paziti na hrđu.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

OPEL CORSA C/CORSA D Novija starija ili starija novija

Iznos od 2000 eura rubni je kad su u pitanju Corsine generacije. Za taj novac može se nabaviti novije godište starijeg modela C, ali uz malo sreće i prvo godište novijeg D. Novija Corsa ima platformu i dizelski motor 1.3 CDTI isti kao u Fiat Grande Puntu.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

SEAT IBIZA Španjolski šarm, njemačka tehnika

Možda i najljepši gradski auto u svoje vrijeme, ali i danas u okviru svojih godina i tržišne cijene. Ne treba previše čuditi, jer isti dizajner je prije toga stvorio Alfu 156. A kao što svi Seatovi automobili slove kao dizajnerski ljepše upakirana tehnološka kopija Volkswagenovih automobila, isto vrijedi i za ovu Ibizu. Nije, doduše, dijelila baš sve komponente s Polom, ali dobar dio motora jest. Glavni forte i ovdje su dizelski 1.9 SDI i češći benzinski 1.4, a za 2000 eura može se dohvatiti i korektan 1.9 TDI (100 KS). Peterovratna izvedba je, kao kod većine modela koji nude takvu verziju, praktičnija od trovratne.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

ŠKODA FABIA Volkswagen u češkom pakiranju

Prva Fabia i danas je primjer skladnog i oku ugodnog dizajna. Ima samo peterovratnu izvedbu, a kao i u slučaju španjolske Ibize, tehnološki upliv matičnog Volkswagena je vidljiv u gotovo svakom detalju. Motori su stoga djelomice jednaki kao u Polu i Ibizi, pa je i ovdje preporuka na četverocilindarskim dizelašima 1.9 SDI i TDI, doduše malo teže, ali ne i nemoguće, dostupnima za 2000 eura te benzincima 1.4. Korektni su i trocilindarski 1.2, a osim općem stanju posebnu pozornost treba dati mogućoj hrđi.

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

FIAT PUNTO/GRANDE Može Punto, ali može i Grande Punto

Isti slučaj kao s Corsom: za 2000 eura odlično sačuvan Punto II posljednjih serija ili pak noviji Grande Punto, ali samo prvih godišta i vjerojatno u ne tako dobrom stanju i s više kilometara. Grande je, naravno, moderniji i komforniji. Benzinac 1.2 (60 i 80 KS u starom, 69 KS u Grande) poznat je po jednostavnosti održavanja, iako je pogodniji 1.4, posebno za teži Grande (77 KS). Grande ima i izdržljiv dizelaš 1.3 Multijet (75 KS).

image

Rabljeni 2000 eura

arhiva Auto klub

FORD FIESTA Jeftin, a dobar mali Ford

Dobra opcija je i Fiesta, auto vrlo solidne mehanike i izrade, s trojim ili peterim vratima. Četverocilindarski motor 1.25 razvijen je u partnerstvu s japanskom Yamahom, ali bolji izbor je veći 1.4 (80 KS). Opcija je dizelski 1.4 TDCi (68 KS), isti kao u Citroenima i Peugeotima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 20:44