Za marku s dugom poviješću proizvodnje robusnih 4x4 terenaca, Suzukiju je trebalo dosta vremena za mali SUV.
Prethodni Suzukiji ove veličine bili su odlični ‘radni konji‘, ali ne nužno i vješti u pružanju ugodne mješavine profinjenosti i praktičnosti potrebne za obitelj. Glavni konkurenti su bili Škoda Yeti i Kia Soul.
Kompetentan SUV dostupan je i u opciji pogona na sva četiri kotača, a opcije motora su jake. Kupci su izvorno imali izbor između 1,6-litrenih benzinskih i dizelskih motora, a tu je 1,4-litreni turbobenzinski ‘Boosterjet‘ motor, koji je ujedno i najsnažniji u ponudi.
Nakon facelifta 2019. godine, 1,6-litreni dizelaš i benzinac su izbačeni, a asortimanu je dodan 1,0-litreni benzinac s turbopunjačem. Boosterjet postaje dostupan, osim isključivo s pogonom na sva četiri kotača, i s pogonom na dva, te s automatskim ili ručnim mjenjačem.
Sve pogonske opcije su osjetljive i okretne, iako 1,4-litreni i 1,6-litreni benzinci mogu biti poprilično ‘žedni‘, dok dizel, koji je najekonomičniji u ponudi, može biti grub pri ubrzanju. Vitara se dobro vozi, i postignut je dobar kompromis između vožnje i upravljivosti.
Osim dobre preglednosti, posljednja generacija Vitare nudi i razumne količine prostora sprijeda i s traga. Prtljažnik je također pristojne veličine. U cjelini, unutrašnjost djeluje snažno i robusno, iako se vrata i vrata prtljažnika osjećaju pomalo ‘labavo‘ i tanko.
Kvaliteta unutrašnjosti poboljšana je nakon redizajna, s korištenjem plastike meke na dodir i instrument pločom elegantnijeg izgleda.
U početnoj varijanti Vitara dolazi s gotovo svime što će vam trebati. Ipak, predložili bismo da potražite opremu srednjeg ranga koja uključuje infotainment sustav koji je lakši za korištenje.
Najopremljenija varijanta dodat će malo viška antilopa na sjedišta, no to neće pretvoriti Vitaru u luksuzni automobil, stoga možda nije vrijedan dodatnih troškova. S primjerci nisu tako udobni kao ostali modeli zbog tvrđeg ovjesa i većih alu-naplataka.
Vitara se uglavnom koristila u ‘betonskoj džungli‘, stoga prilikom kupnje provjerite ima li na karoseriji ogrebotina. Allgrip izvedbe vjerojatno su imale i povremenu terensku upotrebu, stoga provjerite donju stranu automobila.
Zbog greške u programiranju sustava automatskog kočenja u nuždi, automobil bi u određenim situacijama mogao nepotrebno kočiti. To uključuje primjerke proizvedene između 7. siječnja 2015. i 6. svibnja 2015. godine, izvjestio je njemački ADAC.
Što se tiče općenite ocjene pouzdanosti, posljednja generacija japanskog SUV-a prilično je pouzdana. Vitara je osvojila izvrsno četvrto mjesto u What Car-ovoj anketi pouzdanosti, što je stavlja među vodeće u klasi malih SUV-ova.
Također je bitno napomenuti da je Suzuki kao marka osvojio prvo mjesto među 31 proizvođača za automobile stare do četiri godine.
Atmosferski 1,6-litreni benzinac je uglađen i prilično okretan Ipak, ne nudi toliku vučnu snagu srednjeg raspona kao manji turbo motori nekih rivala.
Ali to je najbolji kompromis u odnosu na cijenu u odnosu na performanse. S turbopunjačem za povećanje snage, glatki 1,4-litreni benzinac zapravo je najbolji od svih Vitarinih motora. Međutim, budući da je dostupan samo u visokim specifikacijama i uglavnom s pogonom na četiri kotača, skuplji je za kupnju i vožnju. Odaberite dizel ako namjeravate prijeći puno kilometara.
Na domaćim oglasnicima rabljenih automobila, najveći izbor je među 1,6-litrenoj dizelskoj DDiS (120 KS) varijanti. Prodaje se i mnogo GL 1,4-litrenih benzinaca (140 KS) s malo kilometara.
Vitara je dostupna i u blagoj hibridnoj varijanti u kombinaciji s 1,4-litrenim benzincem, ali će vas dodatni elektromotor koštati.
Cijene posljednje generacije rabljene Vitare počinju od 100.000 kuna, dok ćete za bolji paket opreme s manjom kilometražom morati dodati još 30-ak tisuća kuna. Dakle godinama omiljeni novi auto u Hrvatskoj i kao rabljeni se pokazuje punim pogodkom...