Bez obzira je li riječ o novom ili rabljenom Golfu, model je već dugi niz godina najtraženiji kod kupaca polovnjaka. Zbog široke pristupačnosti, trenutno se na tržištu javlja dilema između Golfa 6 i 7. Iako vizualna razlika nije prevelika, noviji model ipak nudi značajnija poboljšanja. Pravo pitanje je jesu li ta poboljšanja vrijedna razlike u cijeni. Pred vama je detaljna usporedba dva Volkswagenova modela.
Vratimo se malo unazad: 2008. godine Volkswagen je iznenadio sve zamijenivši Golf V (2003. 2008.) puno ranije negoli se to očekivalo. Međutim, proizvodnja tadašnjeg najpopularnijeg modela bila je preskupa. Njegova zamjena, Golf 6, (2008. - 2012.) koristio je istu platformu, ali je dizajniran s drugačijim podsklopovima koji su se mogli sastaviti negdje drugdje i brže prikupiti na proizvodnoj liniji. Šestica je donijela novu razinu profinjenosti i sigurnosti u svoju klasu, a danas ostaje među omiljenima na tržištu rabljenih automobila.
S druge strane, Golf 7 (2012. - 2020.) stigao je na potpuno novoj platformu (Golf 5 i 6 imaju istu) proglašen je bio svjetskim automobilom godine i dobitnik je nagrade "Golden Wheel Award". Sada iako na tržištu rabljenih košta malo više od svojih suparnika, kompaktni obiteljski VW dizajniran je i izrađen po višim standardima od većine njih. Uz to, sadrži neke od najsuvremenijih sigurnosnih tehnologija i istinski učinkovite benzinske i dizelske motore - što i nije neka razlika u odnosu na prethodnika.
Nastavljajući trend koji postoji još od predstavljanja prvog modela 1974. godine, Golf 7 je porastao u odnosu na svog prethodnika – duži je 150, širi 13 i niži 4 milimetara, a nešto je i lakši. Neke su varijante lakše i do 100 kilograma u odnosu na prethodni model, ovisno o motoru. Poboljšana je i aerodinamika, pa je tako sedmica, s koeficijentom otpora 0,27 za 10 posto aerodinamičnija od šestice.
Što se tiče dizajna, dva Golfa su prilično slična jedni drugome. Međutim, stvar je u detaljima. Lukovi kotača na sedmici mnogo su više izraženiji, površina elemenata mnogo je "čišća" nego prije, zbog čega automobil izgleda proporcionalnije. Najizraženija razlika su prednja svjetla, koja su mnogo oštrijih linija na novijem modelu.
Ulaskom u kabinu sedmice nećete dobiti osjećaj da ste u nekom drugom automobilu nego Golfu. Interijer je suptilan, praktičan i s osjećajem za detalj.
Međutim, postoje primjetne prednosti. Za razliku od Golfa 6, noviji model ima više prostora za putnike. Primjerice, prostor za stražnje noge je za 15 milimetara veći, a prednja sjedala mogu ići za 20 milimetara više unatrag, što je pogodnije za više vozače. Ima i više prostora za ramena sprijeda i straga (31 mm), više prostora za laktove (22 mm), a prtljažni prostor povećan je za 30 litara, te iznosi 380 litara.
Armaturna ploča sedmice ostavlja kvalitetniji dojam i više je okrenuta prema vozaču, kao što je to slučaj kod Golfa 3. i 4. generacije. Uz to, 5,8-inčni touchscreen postao je standard, a završni dijelovi ono su što čini interijer mnogo privlačnijim. Predstavljanjem sedmice podignuta je i standardna oprema, tako da nećete pronaći model bez značajki poput Bluetooth-a, prednjeg naslona za ruke i ostalih stvari bez kojih vjerojatno možete preživjeti.
Što se tiče ponašanja na cesti, sedmica nudi malo bolje iskustvo što se tiče rukovanja, performansi i učinkovitosti, a glavni razlog je tehnologija. Noviji model dobio je mnoštvo novih sigurnosnih značajki i elektroničku ručnu kočnicu (iako mnogi nisu fanovi). Najveći novitet je što upravljanje sada koristi sustav promjenjivog omjera kojim je Golf 7 direktniji pri malim brzinama, a stabilan pri višim, zbog čega je okretniji nego Golf 6. Sve drugo – isto.
Ispod poklopca motora je područje s najmanje promjena. Iako postoje manje razlike u ponašanju na cesti zbog tehnoloških promjena, sami motori ostaju učinkoviti kao i kod starijeg modela. Svi benzinski motori sada su opremljeni turbopunjačem, a ponuda kreće od 1.0-litrenog trocilindričnog TSI od 110 KS (koji ne postoji u šestoj generaciji), raste kroz četverocilindrični 1.2 (85 KS) do 1.4 TSI (125 KS).
Dizelski asortiman uključuje 1.6-litreni TDI od 110 KS te 2.0-litreni TDI od 150 KS. Ako od svojeg Golfa želite najbolje, opcije su 2.0-litreni GTD od 183 KS i 2.0-litreni GTI od 220 KS. Ovisno o motoru, Golfu 7 treba u prosjeku pola sekunde manje do stotke u odnosu na Golfa 6, a malo niža je i potrošnja.
Volkswagen Golf je, uz Porsche 911, jedan od najboljih primjera evolucije automobila na tržištu. Prilikom prelaska iz generacije, ni u jednom trenutku nije napravljen stratosferski skok, već je pomalo poboljšavan na važnim područjima. Cijene šeste generacije kreću od 5,000 eura (38,000 kuna), dok ćete za sedmu generaciju morati izdvojiti duplo više. Najbolji primjerci kreću se i do 20,000 eura (150,000 kuna).
Kupujete rabljeni kompakt 5 do 7 godine starosti, dakle, misli će vam krenuti prema Golfu, a ii 6. i 7. generacija se najviše uvoze i najlakše dalje prodaju. Oba kapitaliziraju ugled stvoren prijašnjim generacijama, temeljen na trajnosti, izdržljivosti, jakom držanju cijene i lakoj daljnjoj prodaji. Prednosti su jasne, no vrijede li razliku u cijeni - na vama je da odlučite.
Izdvojeni modeli VI i VII
Golf VI 1.4 TSI
Godište 2009.
Motor: turbobenzinski, 4 cil
Obujam: 1390 ccm
Snaga: 90 kW/122 KS pri 5000/min
Moment: 200 Nm pri 1500-4000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 420x178x148 cm
Međuosovinski razmak: 258 cm
Težina: 1215 kilograma
Prtljažnik: 350 litara
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,5 sekundi
Potrošnja: 6,2 l/100 km
C02 ispuh: 144 g/km
Golf VII 1.6 TDI 105
Godište 2014.
Motor turbodizelski 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min
Moment 250 Nm pri 1500-2750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 426 x 179 x 145 cm
Međuosovinski razmak 264 cm
Težina 1295 kilograma
Prtljažnik 380 litara
Brzina 192 km/h
0-100 km/h 10,7 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,4 l/100 km
C02 ispuh 99 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....