Iako je potražnja za SUV modelima u Europi nadmašila onu za klasičnim kompaktima još 2015., oni su i dalje druga ili treća najpopularnija klasa na europskom tržištu s 15 do 20 posto udjela u godišnjoj prodaji. I ne samo to, kompaktni modeli dugo su stanovali na samom čelu u godišnjim prodajnim statistikama.
Volkswagen Golf, koji se smatra pionirom klase i zlatnim standardom klase, punih je 10 godina, od 2007. do 2017. godine, bez prestanka bio najprodavaniji model u Europi.
To je klasa u kojoj je svatko oduvijek želio imati svog konja za utrku i uzeti dio tržišnog kolača, pa ne čudi što nema ozbiljnijeg proizvođača koji u ponudi nema svoj kompakt. To je svakako dobra vijest za kupce rabljenih, koji sad profitiraju širokim izborom modela.
U našoj potrazi za jeftinim kompaktom se našlo svega, no s obzirom na nisku cijenu, treba računati da su to automobili blizu druge dobi, često stari i po petnaestak godina s oko 200.000 kilometara. Takve, kao i one s manje kilometara i sačuvane, dakle najzanimljivije kupcima, ovdje smo i izdvojili. Premda nisu mlađahni, ne znači da u njima više nema života, ali svakako treba računati s nešto većim troškovima održavanja.
Volkswagen Golf
2009.
Standard klase postojano drži cijenu
Model po kojem je formirana ova klasa uvijek je bio taj koji je postavljao standarde. No, kao pioniru klase, nikad mu nije bilo dozvoljeno, niti je on nudio bilo kakvu ekstravaganciju. Tradicionalno oblikovan i prepoznatljivo dizajniran, u petoj generaciji je ipak napravio malo veći iskorak, kako dizajnerski tako i mehanički. Izrađen je na novoj platformi pa je dobio nezavisni ovjes traga, a motorizacija je bogatija nego u ijednom kompaktu na tržištu. Od benzinca 1.4 16V i dizelaša 2.0 SDI sa 75 KS, pa sve do kultnog R32 s V6 od 250 KS i pogonom na sva četiri kotača. Za 5000 eura može se naći i Golf VI, ali teško išta snažnije od osnovnog 1.4 benzinca.
Kia Ceed
2010.
Manje poznat, ali pouzdan i trajan
Prva generacija Kijinog kompakta predstavljena je u Parizu 2006., a proizvodila se do 2012. uz jedan facelift. Kia je do predstavljanja Ceeda već izgradila renome tvornice koja proizvodi pouzdane automobile i Ceed potpuno opravdava stečenu reputaciju, pa ne treba zazirati od kupnje.
Toyota Auris
2008.
Dobra reputacija drži cijenu i rabljenima
Toyota kao brand općenito dobro drži cijenu na tržištu rabljenih, što je rezultat reputacije visoke kvalitete i pouzdanosti njenih automobila, pa je za 5000 eura po oglasnicima moguće pronaći samo prvu generaciju Aurisa. I to uglavnom modele s početka proizvodnje, nešto teže modele nakon facelifta 2010. Iako možda nešto manje prostran od konkurencije (nudio se i kao karavan), Auris je svakako dobar izbor, a ponuda motora bogata i raznolika - od benzinaca 1.4 do 1.8 i dizelaša 1.4 D-4D do 2.2 D-4D sa 177 KS pa sve do štedljivog 1,8-litrenog hibrida predstavljenog 2009., s HSD sustavom treće generacije, iz Priusa III.
Renault Megane
2010.
Udoban i s odličnim motorima
Nakon osebujnog Meganea II s kontroverznim stražnjim dijelom, u trećoj generaciji Renault je podario zaobljeni izgled, s klasičnim vratima prtljažnika. Poznat po uzorito podešenom ovjesu odličnim motorima i udobnosti, među kojima se ističe 1.5 dCi, Megane je dobra prilika kao rabljeni kompakt. Čak se može naći i kabrio...
Opel Astra Classic
2011.
Dugovječna i popularna i kao rabljena
Opel tradicionalno dobro kotira kod naših vozača, a najzanimljiviji model u ponudi oduvijek je bila Astra. Zamjena za kultni Kadett trenutno živi svoju šestu generaciju, a za 5000 eura u ponudi među rabljenima je druga faza Astre H, modela koji se proizvodio gotovo punih 10 godina. Osim dugovječnosti i tradicionalne privrženosti, razlog planetarne popularnosti Astre H kod nas je bila i sjajna cijena, naročito pred kraj prodaje, pa se mnogi vjerojatno još uvijek sjećaju reklamne krilatice “Astra klasična, cijena fantastična”. Ne čudi stoga što ih među rabljenima ne nedostaje, a za 5000 eura nude se posljednja godišta proizvodnje, najčešće pokretana benzincima 1.4 i 1.6 te dizelašem 1.7 CDTI. Može se naći i noviji model generacije J, ali uglavnom s povećom kilometražom.
Peugeot 308
2010.
Preporuka su tihi i štedljivi dizelaši
Prva generacija Peugeota 308 zna imati mušice koji mogu iritirati vlasnike, ali mehanika je u pravilu pouzdana. Naročito motori, među kojima se ističu tihi i štedljivi dizelaši - 1.6 HDi čak drži Guinnessov rekord za najnižu potrošnju s prosjekom od 3,13 litre.
Ford Focus
2010.
Najbolji paket voznih karakteristika
Vozačima kojima je užitak u vožnji visoko na listi prioriteta neće gledati puno dalje od Focusa. To je automobil koji je najbolje u klasi ujednačio sve - od odlično podešenog ovjesa, preko sjajnih mjenjača i motora do kvalitetno odmjerenih komandi i položaja za upravljačem. Uz to se Fordova mehanika pokazala izrazito otpornom, a karoserija, i danas privlačnog dizajna, prilično praktičnom. Osim peterovratne izvedbe, nudili su se i karavan i limuzina, sa širokim izborom motora. Odlični su i benzinci Duratec, ali preporuka su ipak moderni, štedljivi i uglađeni dizelaši 1.6, 1.8 i 2.0 TDCi.
Mazda 3
2009.
Kvalitetna i sportski nastrojena
Nije lako jer ih u oglasima nema puno, ali za 5000 eura već se može uloviti druga generacija popularne Trojke, čak u limuzinskoj izvedbi. Ona nudi prtljažni prostor od 430 litara, što je 90 litara više od peterovratnog modela. Mazdu svakako prati reputacija proizvođača kvalitetnih i nekvarljivih automobila, pa ni veća kilometraža ne bi trebala biti prepreka pri kupnji. Benzinci su vrlo uglađeni, a dizelaši štedljivi.
Citroen C4
2010.
Unikatan izgled i danas je snažan adut
Kako bi se vratio u tržišnu utakmicu u kompaktnoj klasi, Citroen je odlučio umiroviti Xsaru i 2004. predstavio C4. Visoko stilizirani dizajn, koji i danas ima svoju čar, svakako je jedan od glavnih aduta francuskog kompakta, zajedno s udobnim ovjesom i štedljivim dizelskim motorima koje, kao i platformu, dijeli s bratskim Peugeotom 308. No, dizelaši drže cijenu, pa se dobri primjerci teže nalaze za 5000 eura.
Honda Civic
2006.
Sportaš svemirskog dizajna
Osma generacija kultnog Hondinog kompakta 2005. je sve iznenadila futurističkim, svemirskim dizajnom. No, to nije odbilo kupce ovog legendarnog modela, pogotovo stoga što je zadržala tradicionalne kvalitete - sportski nastup u vožnji i visoku razinu pouzdanosti.