Kad je model pušten na tržište 2010. godine, Dacia je odradila odličan posao s Dusterom, a na isporuke se čekalo mjesecima. Razlog je bio jednostavan - rumunjski SUV bio je mnogo jeftiniji od konkurencije, zbog čega se nije teško bilo pomiriti s jeftinom i sirovijom izvedbom. Po prvi puta si je netko mogao priuštiti novi terenac, koji je opet bio moderniji od Lade Nive.
Duster je stigao s pritajeno napadačkim dizajnerskim stavom, baš kakav očekujemo od terenskog vozila. Široko razmaknuti kotači i solidna odignutost od tla sugerirali su da je Duster sposoban i za teže terene, a povjerenje je ulijevala i Renaultova tehnologija te naročito prodoran Nissanov 4x4 pogon, u verzijama koje su ga imale, naravno.
I zaista, cijela filozofija Dustera ciljala je na ljude koji su jedva čekali uskočiti u SUV, ali njihovi džepovi nisu bili dovoljno duboki da kupe čak rabljeni primjerak većine njih, a kamoli da financiraju vožnju jednog. Duster je kombinirao najbolje od tih SUV-ovih kvaliteta - praktičnost, fleksibilnost i robustan izgled, s nižom nabavnom cijenom malog obiteljskog automobila.
Tu je i širok izbor benzinskih i dizelskih motora s opcijom pogona na sva četiri kotača, kao što smo već naveli. Što se motora tiče, preporuka je dokazano dobar dizelaš 1.5 dCi, solidne snage (90 i 110 KS) i umjerene potrošnje. U igri je i pouzdan atmosferski benzinac 1.6 (110 KS), ali potrošnja između 9 i 10 litara daje misliti o ugradnji plinske instalacije. Dizelski 1,5-litreni motor optimalan je izbor, posebno u jačoj izvedbi sa 110 KS.
Predvidljivo, s obzirom na cijenu, na osnovnim Duster modelima nema puno opreme - ali dobivate servo upravljač i centralno zaključavanje. Odabirom boljeg ‘paketa dobivalo se i više opreme, uglavnom u obliku alu kotača, električnih prednjih prozora i po visini podesivih stražnjih naslona za glavu. Više razine uključuju bolje presvlake, maglenke, DAB radio, Bluetooth i USB vezu...
Robustan ovjes podešen je mekše pa se pri bržem ulasku u zavoj Duster voli nagnuti, ali zato ćete ga zavoljeti na lošoj cesti, koju s mesnatim profilom guma bezbolno guta. Omjeri u mjenjaču, radi bolje prilagodbe terenskoj vožnji, kraće su proračunati, zbog čega traži česte prebačaje brzina.
Pri kupnji treba imati u vidu još neke činjenice. Prvo, tu su svega tri zvjezdice za sigurnost. Drugo, zapušteniji primjerci nisu imuni na pojavu hrđe, a slinjenje ulja motora i mjenjača također nisu tako rijetka pojava. No, to se razmjerno lako i jeftino može dovesti u red. Opuštenost u vožnji mogu umanjiti i detalji poput oblika i položaja volana koji traže prilagodbu ili nepreciznog putnog računala, zbog kojeg je dio vlasnika znao ostati na cesti bez goriva.
Međutim, svaki sačuvan i uredno održavan Duster brzo nađe novog vlasnika. Posebno je odličan izbor za rekreativce poput lovaca i ribiča, jer takvim kupcima baš odgovara njegova jednostavnost i robusnost, a time i otpornost na teže uvjete korištenja. Cijene počinju već od 40.000 kuna, a najmlađi primjerci u najboljoj opremi mogu se pronaći već od 75.000 kuna.
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, 4 cil.
Obujam: 1491 ccm
Snaga: 81 kW/110 KS pri 4000/min
Okretni moment: 240 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
DIMENZIJE
Dužina: 432 cm
Visina: 182 cm
Širina: 163 cm
Međuosovinski razmak: 267 cm
Težina: 1285 kg
Prtljažnik: 475 l
Maksimalna brzina: 168 km/h
0-100 km/h: 12,5 s
Izmjerena potrošnja: 6,8 l/100 km