Početkom devedesetih dočekana je s podsmijehom, ali Kia je u ova tri desetljeća dokazala da nije roba s greškom. Upravo suprotno, danas je jaki igrač i u globalnim razmjerima. Rio je važna karika u priči o uspjehu, od prvog modela iz 1999. solidno je prihvaćen na domaćem tržištu, a ugled iznimno pouzdanog i trezveno osmišljenog gradskog auta raste iz generacije u generaciju.
Danas je na cestama već četvrta generacija. Na cesti je novi i rabljeni primjerak (koji u krajnjem slučaju može biti star tek pet-šest godina i još uvijek je pokriven tvorničkim jamstvom), zapravo teško razlikovati. Spoj klasičnih i modernih linija zgodno je uobličen u dopadljive proporcije, koje samozatajno kriju jednu od najboljih prostranosti i najvećih prtljažnika u gradskoj klasi.
I završna izrada je praktički besprijekorna, a dobre strane su i lagan mjenjač te mekani volan i papučice. Vožnja, posebno u gradu, zato je ugodna i neumarajuća. Kritike idu na račun tvrde plastike koja ponegdje izgleda jeftino i slabije zvučne izolacije. Kia je tu mogla bolje odigrati...
Važna karta ovog modela je pouzdanost. Češljanje (njemačkih) servisnih statistika otkriva da u dosadašnjih šest godina nikakvih bitnih kvarova niti konstrukcijskih nedostataka jednostavno nema i posjete servisu se uglavnom svode na redovno održavanje. Na aktualnim listama nekvarljivosti Rio stoji bolje od svih europskih konkurenata, čemu na ruku ide i činjenica da su prvi vlasnici Rija mahom smirene osobe koje ne rade veliku kilometražu i prema autu se odnose s izrazitom pažnjom dobrog gospodara.
Testirani primjerak odličan je primjer takvog rabljenog. Rio se, uz to, rijetko kupuje kao službeni ili rent-a-car auto, pa i s te strane šanse za dobar primjerak znatno rastu. A baš svi rabljeni primjerci još uvijek su pokriveni 7-godišnjim jamstvom i to je faktor koji također ima svoju vrijednost.
Tehnološki gledano, Rio je velikim dijelom prepakirani Hyundai i20. Ili obratno, kako vam je draže... Motori i mjenjači su sve redom poznati: atmosferski 4-cilindarski benzinci 1.2 (84 KS) i 1.4 (100 KS). Dobri su to i dugovječni motori, uglađenog i mekanog rada.
Osnovni 1.2 je dobar za grad, ali letargičan na otvorenoj cesti, pa je bolje gledati veći 1.4 ili još bolje temperamentni, a umjerene potrošnje 3-cilindarski 1.0 turbo (100 ili 120 KS). Dizelaši 1.4 (90 KS) pokazali su se također dobrim i ekonomičnim, ali jako su rijetki kao rabljeni.
Većina rabljenih Rija, zbog dugačke pokrivenosti jamstvom koje još uvijek vrijedi i za najstarije primjerke ovog modela održava se u ovlaštenim servisima, a budući vlasnici koji namjeravaju servise obavljati izvan ovlaštene mreže trebaju znati da je trenutni izbor jeftinijih, zamjenskih dijelova ograničen.
POVIJEST MODELA
2016. predstavljen u jesen, s prilično dobrom ponudom motora. Lepezu benzinaca činili su atmosferski 1.2 MPi (84 KS) i 1.4 MPi (100 KS) te novi trocilindarski turbo 1.0 T-GDI (100 i 120 KS), dok je dizelski 1.4 CRDi imao 90 KS.
2017. u ljeto počela prodaja na hrvatskom tržištu, a Rio osvaja i pet zvjezdica na EuroNCAP testu
2019. ukinuti 1.4 benzinac i 1.4 dizelaš
2020. u proljeće napravljen mali redizajn s brojnim poboljšanjima opreme i tehnologije. Između ostalog, turbomotor od 100 KS u doplati dobiva automatski DCT mjenjač sa dvije spojke i sedam brzina, a jači od 120 KS uz to postaje i blagi hibrid
TEHNIČKI PODACI (KIA RIO 1.0 T-GDI)
Motor turbobenzinski • cilindri/ventili 3/12 • obujam 998 ccm • snaga 74 kW/101 KS na 4500/min • okr. moment 172 Nm na 1500/min • mjenjač ručni, 6 brzina • dimenzije 407 x 173 x 145 cm • osovinski razmak 258 cm • prtljažnik 325 litara • težina 1100 kg • najveća brzina 188 km/h • ubrzanje 0-100 km/h 10,4 sekunde • potrošnja 5,9 l/100 km • C02 ispuh 114 g/km
CIJENE REZERVNIH DIJELOVA
Prednji diskovi (par) 640 kn • prednje pločice (par) 295 kn • stražnje pločice (par) 305 kn • hladnjak motora 985 kn • pumpa za vodu 355 kn • selen 90 kn • krajnik 105 kn