RABLJENI AUTOMOBILI

Kupiti polovnu Kiju Rio kraj VW Pola? Itekako ima smisla, a evo i zašto...

Rio je besprijekorno izrađen i pouzdan kao što samo automobili iz Koreje mogu biti, a dobro mu stoji i 7-godišnje jamstvo

Dojam vizualno dopadljivog i modernog, a jednostavnog gradskog auta pružen je i za volanom. Šteta je što su plastične površine (jeftino) tvrde

 CROPIX

Početkom devedesetih dočekana je s podsmijehom, ali Kia je u ova tri desetljeća dokazala da nije roba s greškom. Upravo suprotno, danas je jaki igrač i u globalnim razmjerima. Rio je važna karika u priči o uspjehu, od prvog modela iz 1999. solidno je prihvaćen na domaćem tržištu, a ugled iznimno pouzdanog i trezveno osmišljenog gradskog auta raste iz generacije u generaciju.

image

Rio je 2017. osvojio svih pet zvjezdica EuroNCAP sigurnosnog testa, a 2020. je napravljen manji redizajn, a tad je unaprijeđena i oprema

CROPIX

Danas je na cestama već četvrta generacija. Na cesti je novi i rabljeni primjerak (koji u krajnjem slučaju može biti star tek pet-šest godina i još uvijek je pokriven tvorničkim jamstvom), zapravo teško razlikovati. Spoj klasičnih i modernih linija zgodno je uobličen u dopadljive proporcije, koje samozatajno kriju jednu od najboljih prostranosti i najvećih prtljažnika u gradskoj klasi.

image

Bolji paketi opreme nisu vezani samo za jače motore, a s obzirom na to da uvijek pozitivno utječu na vizualni i funkcionalni doživljaj i automobila i vožnje isplati se dati koju kunu više

CROPIX

I završna izrada je praktički besprijekorna, a dobre strane su i lagan mjenjač te mekani volan i papučice. Vožnja, posebno u gradu, zato je ugodna i neumarajuća. Kritike idu na račun tvrde plastike koja ponegdje izgleda jeftino i slabije zvučne izolacije. Kia je tu mogla bolje odigrati...

image

Gradski automobil koji može igrati i početnu obiteljsku ulogu: Rio je prostorom u prtljažniku i na stražnjem sjedalu sigurno među najboljima u klasi

CROPIX

Važna karta ovog modela je pouzdanost. Češljanje (njemačkih) servisnih statistika otkriva da u dosadašnjih šest godina nikakvih bitnih kvarova niti konstrukcijskih nedostataka jednostavno nema i posjete servisu se uglavnom svode na redovno održavanje. Na aktualnim listama nekvarljivosti Rio stoji bolje od svih europskih konkurenata, čemu na ruku ide i činjenica da su prvi vlasnici Rija mahom smirene osobe koje ne rade veliku kilometražu i prema autu se odnose s izrazitom pažnjom dobrog gospodara.

image

Platforma i ovjes zajednički su s Hyundaijem i20 i dobar su kompromis komfora, čvrstoće i ležanja, naročito u okvirima normalne vožnje

CROPIX

Testirani primjerak odličan je primjer takvog rabljenog. Rio se, uz to, rijetko kupuje kao službeni ili rent-a-car auto, pa i s te strane šanse za dobar primjerak znatno rastu. A baš svi rabljeni primjerci još uvijek su pokriveni 7-godišnjim jamstvom i to je faktor koji također ima svoju vrijednost.

image

Lagan mjenjač melem je u vožnji, naročito gradskoj s puno šaltanja, premda ručica na prihvatu ostavlja malo jeftin dojam. Sjedala su korektna, instrumenti potpuni...

CROPIX

Tehnološki gledano, Rio je velikim dijelom prepakirani Hyundai i20. Ili obratno, kako vam je draže... Motori i mjenjači su sve redom poznati: atmosferski 4-cilindarski benzinci 1.2 (84 KS) i 1.4 (100 KS). Dobri su to i dugovječni motori, uglađenog i mekanog rada.

image

U ponudi rabljenih dominira osnovni, malo letargični, ali zato najjeftiniji 1.2 benzinac. Veći 1.4 motor je bolji izbor, a 1.0 turbo najbolji

CROPIX

Osnovni 1.2 je dobar za grad, ali letargičan na otvorenoj cesti, pa je bolje gledati veći 1.4 ili još bolje temperamentni, a umjerene potrošnje 3-cilindarski 1.0 turbo (100 ili 120 KS). Dizelaši 1.4 (90 KS) pokazali su se također dobrim i ekonomičnim, ali jako su rijetki kao rabljeni.

image

Kia Rio

Većina rabljenih Rija, zbog dugačke pokrivenosti jamstvom koje još uvijek vrijedi i za najstarije primjerke ovog modela održava se u ovlaštenim servisima, a budući vlasnici koji namjeravaju servise obavljati izvan ovlaštene mreže trebaju znati da je trenutni izbor jeftinijih, zamjenskih dijelova ograničen.

POVIJEST MODELA

2016. predstavljen u jesen, s prilično dobrom ponudom motora. Lepezu benzinaca činili su atmosferski 1.2 MPi (84 KS) i 1.4 MPi (100 KS) te novi trocilindarski turbo 1.0 T-GDI (100 i 120 KS), dok je dizelski 1.4 CRDi imao 90 KS.

2017. u ljeto počela prodaja na hrvatskom tržištu, a Rio osvaja i pet zvjezdica na EuroNCAP testu

2019. ukinuti 1.4 benzinac i 1.4 dizelaš

2020. u proljeće napravljen mali redizajn s brojnim poboljšanjima opreme i tehnologije. Između ostalog, turbomotor od 100 KS u doplati dobiva automatski DCT mjenjač sa dvije spojke i sedam brzina, a jači od 120 KS uz to postaje i blagi hibrid

TEHNIČKI PODACI (KIA RIO 1.0 T-GDI)

Motor turbobenzinski • cilindri/ventili 3/12 • obujam 998 ccm • snaga 74 kW/101 KS na 4500/min • okr. moment 172 Nm na 1500/min • mjenjač ručni, 6 brzina • dimenzije 407 x 173 x 145 cm • osovinski razmak 258 cm • prtljažnik 325 litara • težina 1100 kg • najveća brzina 188 km/h • ubrzanje 0-100 km/h 10,4 sekunde • potrošnja 5,9 l/100 km • C02 ispuh 114 g/km

CIJENE REZERVNIH DIJELOVA

Prednji diskovi (par) 640 kn • prednje pločice (par) 295 kn • stražnje pločice (par) 305 kn • hladnjak motora 985 kn • pumpa za vodu 355 kn • selen 90 kn • krajnik 105 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 08:28