Prva generacija Mazde CX-5 bila je veliki SUV i bila je savršena za one koji su smatrali da je Nissan Qashqai premali, a BMW X3 preskup. Međutim, CX-5 nudi mnogo više pogodnosti od dimenzija i pristupačnosti, a sada je dobra kupovina za one koji žele nešto pouzdano i dobro za vožnju.
CX-5 se razlikovao od svojih suparnika po tome što je bio dostupan samo s 2,0-litrenim benzinskim ili 2,2-litrenim dizelskim motorom, a ne s nizom smanjenih benzinskih turbo motora, manjim dizelašima ili hibridnim motorima. Benzinska verzija u početku je imala 165 KS (121 kW) i bila je dostupna s pogonom na prednje kotače, dok je dizelska imala 150 KS (110 kW) ili 175 KS (129 kW) i opciju pogona na sva četiri kotača i automatskog mjenjača.
Na samom početku, dostupne su bile početna i Sport varijanta, od kojih su obje bile dobro opremljene. Dvozonska klimatizacija, prednji stražnji parking senzori, tempomat i 17-inčne alu-felge bili su standard. Sport je u recept dodao 19-inčne naplatke, električno podesivo vozačevo sjedalo, kameru za vožnju unatrag i snažniji Bose audio sustav. Kasniji modeli dobili su satelitsku navigaciju, krovni otvor i grijana kožna sjedala.
Dizelaši su zbog velike vučne snage u kombinaciji s preciznim upravljanjem, minimalnim nagibom karoserije i puno prianjanja zabavniji za vožnju. Uz to na umu, zbog udobnosti bismo preporučili da se držite 17-inčnih naplataka umjesto sportskijih 19-inčnih.
Kabina se, unatoč činjenici da je bio jeftiniji od premium SUV-ova iste veličine, ne osjeća tako jeftinom. Dizajn nadzorne ploče temelji se na jasnim kontrolama koje su jednostavne za upotrebu. Zaslonom infotainmenta može se upravljati preko okretnog kontrolera koji se spušta na ručicu mjenjača.
Što se tiče prostranosti, već smo napomenuli da CX-5 ima više mjesta Qashqai. U prtljažnik će bez poteškoća stati dovoljno prtljage za obiteljsko kampiranje, dok su stražnja sjedala dovoljno široka da se smjesti troje ljudi. Prostor za glavu i noge za sve putnike je odličan.
Kao što biste očekivali od japanskog obiteljskog SUV-a, sigurnosni standardi su izvrsni. Zapravo, CX-5 je bio među najranijim mainstream automobilima koji su imali automatsko kočenje u slučaju nužde kao standard u cijeloj ponudi. Također je nadmašio Hondu CR-V i Toyotu RAV4 u pogledu zaštite putnika u Euro NCAP testovima sudara i postigao maksimalnu ukupnu ocjenu sigurnosti od pet zvjezdica.
Početkom 2014. Mazda je revidirala postavke ovjesa CX-5 kako bi poboljšala udobnost u vožnji i smanjila buku na cesti, nakon čega je 2015. uslijedio redizajn s poboljšanom razinom opreme. To je uključivalo veći, 7,0-inčni zaslon koji je zamijenio 5,8-inčni i više sigurnosnih značajki, kao što je opcija praćenja mrtvog kuta.
Prilikom kupnje ne biste trebali previše brinuti, jer prosječan kupac tog SUV-a u pravilu brižno i uredno vozi i održava svoj automobil. U Hrvatskoj su primjerci dobili petogodišnje jamstvo, što znači da ih je većina, ako ne i svi, održavana u ovlaštenim servisima veći dio njihovog vijeka. Zbog toga bi vam na raspolaganju trebala biti i digitalno arhivirana servisna povijest.
Na pitanje "na što treba posebno pripaziti" u slučaju CX-5 odgovor je - ni na što posebno. Nikakvi bitni konstrukcijski popusti nisu prijavljeni, pa se pregled rabljenog uglavnom svodi na urednost i održavanost. Prigovora je ponekad bilo na brže trošenje kočnica te lošiju zvučnu izolaciju i podrhtavanje poklopca motora pri višim brzinama. S druge strane, na pouzdanost važnih sklopova poput motora, mjenjača, 4x4 pogona i elektronike nema nikakvih pritužbi.
Što se tiče motora, benzinaca gotovo i nema na oglasniku, iako je riječ o izvrsnim motorima u svakom smislu. Ponuda se uglavnom sastoji od 2,2-litrena dizelaša, pretežno u izvedbi od 150 KS. Oni su pouzdani i dugovječni ako su normalno voženi i uredno servisirani.
Mazda je malo zakasnila u klasu kompaktnih SUV-ova, ali CX-5 je nadoknadio za sve. Kanalizirajući duh poznatog MX-5 roadstera, ovaj terenac je u isti mah zabavan zahvaljujući preciznom i agilnom rukovanju, no također je dovoljno prostran i udoban da služi obiteljskom prijevozu. Svi modeli su također dobro opremljeni, uključujući i početne verzije, a na pitanje pouzdanosti nema bitnijih pritužbi.
Tehnički podaci
2012. Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D (150 KS)
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, redni četverocilindrični, 2191 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS na 4500 o/min
Okretni moment: 380 Nm na 1800-2600 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 brzina
DIMENZIJE
Osovinski razmak: 270 cm
Duljina: 455.5 cm
Širina: 184 cm
Visina: 171 cm
Prednje gume: 225/65 R17
Stražnje gume: 225/65 R17
Prtljažnik: 503 L
Masa praznog vozila: 1410 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 202 km/h
0-100 km/h: 9.2 s
Potrošnja (kombinirana): 5,5 l/100 km
Emisija (CO2): 119 g/km