POLOVNI AUTOMOBILI

Mini Countryman ni danas nije jeftin, a evo kakav je rabljeni pionir gradske SUV premium klase

Po prvi put, Mini se mogao naručiti s 4X4 pogonom. Kupcima se svidio i brzo se etablirao kao najpopularnija izvedba

MINI Cooper D Countryman ALL4

 MINI

S prvom generacijom Countrymana, predstavljenom 2010. godine, BMW-ova podružnica MINI je ušla na novi teritorij. SUV verzija nastala od slatkog malog Coopera kombinirala je retro dizajn i praktičnost i bio je pionir po tom pitanju u premium C-SUV segmentu koji je danas nakrcan raznoraznim modelima. Četiri vrata i vrata prtljažnika ukazuju na prikladnost za svakodnevnu upotrebu uz dobro poznati šarm.

image

MINI Cooper Countryman ALL4

MINI

Umjesto u sjedištu u Oxfordu, taj prvi Countryman je silazio s proizvodne trake u Magna Steyru u Austriji, i po prvi puta, Mini se mogao naručiti s pogonom na sve kotače. Kupcima se svidio: Countryman se brzo etablirao kao najpopularnija izvedba kultnog automobila. Prva generacija je duga 4,11 metara, nadmašujući klasičnog Mini brata za gotovo 40 centimetara. Također ga je nadmašila i po visini – 1,55 metara.

image

MINI Cooper Countryman ALL4

MINI

Četiri osobe mogu se udobno smjestiti zahvaljujući kliznom stražnjem sjedalu u korist više prostora za koljena ili prtljagu.

Sa svojih 350 litara prtljažnik nudi format gotovo na razini kompaktne klase, a kad se preklope stražnja sjedala raste na 1170 litara. Preglednost je dobra zahvaljujući bočnim prozorima bez okvira, a kada je u pitanju obrada, trebali biste biti spremni na kompromise. Plastični dijelovi znaju zveckati i pucketati kod generacije prije redizajna i s puno kilometara na satu, a rukovanje komandama nije uvijek intuitivno.

image

MINI Cooper S Countryman ALL4

MINI

Što se tiče pogonskih varijanti, Countryman je dostupan u izvedbi One, Cooper, Cooper S, a od 2012. godine i kao John Cooper Works (JCW). Tu su i dizelske verzije One D, Cooper D i Cooper SD. Četverocilindrični benzinski motori potječu iz suradnje BMW-a s francuskom PSA grupom. Osnovni motor od 1,6 litara dostupan je u atmosferskoj i turbo varijanti u četiri razine snage.

image

MINI Cooper S Countryman ALL4

MINI

Model One dobiva 98 KS (72 kW), no ako želite više, Cooper nudi 120 KS (90 kW), dok nadograđena verzija Cooper S ima 184 KS (135 kW). U top modelu JCW, 218 KS (160 kW) ponudit će pravo sportsko iskustvo. Kao što smo naveli, opcija su i četiri dizelske varijante. Oni također koriste zapremninu od 1,6 litre i potječu s BMW-ove 'police'. Osnovna verzija One D ima 90 KS (66 kW), Cooper D ima 112 KS (82 kW), a vrhunski dizel Cooper SD sposoban je za 143 KS (105 kW).

image

MINI Cooper S Countryman ALL4

MINI

Motori koji se nalaze u modelima poslije facelifta sredinom 2014. zadovoljavaju normu emisija Euro 6, dok ranije jedince dobivaju oznaku Euro 5. Pogon na prednje kotače je standard, dok se Cooper S modeli mogu naručiti s pogonom na sve kotače.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dolazi u svakom modelu, a s izuzetkom osnovnog dizela, svi motori mogu se kombinirati sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem kao alternativom.

image

MINI Cooper S Countryman

MINI

Tipično za Mini automobile, vrlo malo Countryman modela je napustilo salon u osnovnoj opremi. Naime, kupci Minija u prosjeku ulažu 20 posto kupovne cijene u ostale dodatke. Uostalom, popisi opcija su dugi i mame s mnogo udobnosti i značajki dizajna. Stoga, prilikom kupnje pažljivo usporedite specifikacije. Što se tiče sigurnosti, šest zračnih jastuka i 5 zvjezdica na EuroNCAP crash testu su pohvalni. Prva generacija nije dobila moderne sustave pomoći vozaču.

image

MINI JCW Countryman

MINI

Posebno slaba točka Countrymana je sustav rasvjete. TUV se žalio na prednja i stražnja svjetla u svim izvedbama. Stopa kvarova ovdje je znatno iznad prosjeka, a osim toga, prijavljeni problemi uključuju gubitak ulja. Stoga dobro pogledajte motor i podvozje, no posebnu pozornost obratite na pod parkirnog mjesta i eventualne mrlje od ulja. Što se tiče kočnica i šasije, SUV je postigao dobre rezultate. Ako kupujete turbo verziju, obratite pozornost i na kako se pokazalo osjetljivi turbopunjač.

image

MINI Cooper S Countryman

MINI

Ako vam se Mini Cooper sviđao, ali vam je prostranost i udobnost bila bitna stavka, onda biste mogli biti zadovoljni Countrymanom.

Proizvodio se punih šest godina od 2010. do kraja 2016. godine pa je i raspon cijena širok. Cijene na domaćim oglasnicima počinju od 67.000 kuna za starije modele s više kilometara, dok biste za mlađe modele s dobrom opremom trebali izdvojiti i do 140.000 kuna ovisno o opremi i izvedbi.

Ako ste oduvijek željeli šarmantni Mini crossover ali vam je nov bio preskup, onda je sada vrijeme za kupnju jer njegov izgled nikad ne stari i uvijek je u trendu, premda istini za volju ni dan danas nije diskontni model.

Preporuka je potražiti model s manjim 1,6-litreni turbo dizelašem uz prednji pogon novijeg godišta prije dolaska nasljednika jer je održavanje povoljnije nego kod većih motora sa snažnijim benzincem i dizelašem, i posebno ako ima ALL4 pogon.

Sasvim je dovoljno živahan, ima precizan mjenjač i premda nešto tvrđi, sjajno izbalansiran sportski ovjes koji će zadovoljiti i sportski nastrojene vozače. Potrošnja od oko 6,5 litara vrlo je prihvatljiva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 05:37