S prvom generacijom Countrymana, predstavljenom 2010. godine, BMW-ova podružnica MINI je ušla na novi teritorij. SUV verzija nastala od slatkog malog Coopera kombinirala je retro dizajn i praktičnost i bio je pionir po tom pitanju u premium C-SUV segmentu koji je danas nakrcan raznoraznim modelima. Četiri vrata i vrata prtljažnika ukazuju na prikladnost za svakodnevnu upotrebu uz dobro poznati šarm.
Umjesto u sjedištu u Oxfordu, taj prvi Countryman je silazio s proizvodne trake u Magna Steyru u Austriji, i po prvi puta, Mini se mogao naručiti s pogonom na sve kotače. Kupcima se svidio: Countryman se brzo etablirao kao najpopularnija izvedba kultnog automobila. Prva generacija je duga 4,11 metara, nadmašujući klasičnog Mini brata za gotovo 40 centimetara. Također ga je nadmašila i po visini – 1,55 metara.
Četiri osobe mogu se udobno smjestiti zahvaljujući kliznom stražnjem sjedalu u korist više prostora za koljena ili prtljagu.
Sa svojih 350 litara prtljažnik nudi format gotovo na razini kompaktne klase, a kad se preklope stražnja sjedala raste na 1170 litara. Preglednost je dobra zahvaljujući bočnim prozorima bez okvira, a kada je u pitanju obrada, trebali biste biti spremni na kompromise. Plastični dijelovi znaju zveckati i pucketati kod generacije prije redizajna i s puno kilometara na satu, a rukovanje komandama nije uvijek intuitivno.
Što se tiče pogonskih varijanti, Countryman je dostupan u izvedbi One, Cooper, Cooper S, a od 2012. godine i kao John Cooper Works (JCW). Tu su i dizelske verzije One D, Cooper D i Cooper SD. Četverocilindrični benzinski motori potječu iz suradnje BMW-a s francuskom PSA grupom. Osnovni motor od 1,6 litara dostupan je u atmosferskoj i turbo varijanti u četiri razine snage.
Model One dobiva 98 KS (72 kW), no ako želite više, Cooper nudi 120 KS (90 kW), dok nadograđena verzija Cooper S ima 184 KS (135 kW). U top modelu JCW, 218 KS (160 kW) ponudit će pravo sportsko iskustvo. Kao što smo naveli, opcija su i četiri dizelske varijante. Oni također koriste zapremninu od 1,6 litre i potječu s BMW-ove 'police'. Osnovna verzija One D ima 90 KS (66 kW), Cooper D ima 112 KS (82 kW), a vrhunski dizel Cooper SD sposoban je za 143 KS (105 kW).
Motori koji se nalaze u modelima poslije facelifta sredinom 2014. zadovoljavaju normu emisija Euro 6, dok ranije jedince dobivaju oznaku Euro 5. Pogon na prednje kotače je standard, dok se Cooper S modeli mogu naručiti s pogonom na sve kotače.
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dolazi u svakom modelu, a s izuzetkom osnovnog dizela, svi motori mogu se kombinirati sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem kao alternativom.
Tipično za Mini automobile, vrlo malo Countryman modela je napustilo salon u osnovnoj opremi. Naime, kupci Minija u prosjeku ulažu 20 posto kupovne cijene u ostale dodatke. Uostalom, popisi opcija su dugi i mame s mnogo udobnosti i značajki dizajna. Stoga, prilikom kupnje pažljivo usporedite specifikacije. Što se tiče sigurnosti, šest zračnih jastuka i 5 zvjezdica na EuroNCAP crash testu su pohvalni. Prva generacija nije dobila moderne sustave pomoći vozaču.
Posebno slaba točka Countrymana je sustav rasvjete. TUV se žalio na prednja i stražnja svjetla u svim izvedbama. Stopa kvarova ovdje je znatno iznad prosjeka, a osim toga, prijavljeni problemi uključuju gubitak ulja. Stoga dobro pogledajte motor i podvozje, no posebnu pozornost obratite na pod parkirnog mjesta i eventualne mrlje od ulja. Što se tiče kočnica i šasije, SUV je postigao dobre rezultate. Ako kupujete turbo verziju, obratite pozornost i na kako se pokazalo osjetljivi turbopunjač.
Ako vam se Mini Cooper sviđao, ali vam je prostranost i udobnost bila bitna stavka, onda biste mogli biti zadovoljni Countrymanom.
Proizvodio se punih šest godina od 2010. do kraja 2016. godine pa je i raspon cijena širok. Cijene na domaćim oglasnicima počinju od 67.000 kuna za starije modele s više kilometara, dok biste za mlađe modele s dobrom opremom trebali izdvojiti i do 140.000 kuna ovisno o opremi i izvedbi.
Ako ste oduvijek željeli šarmantni Mini crossover ali vam je nov bio preskup, onda je sada vrijeme za kupnju jer njegov izgled nikad ne stari i uvijek je u trendu, premda istini za volju ni dan danas nije diskontni model.
Preporuka je potražiti model s manjim 1,6-litreni turbo dizelašem uz prednji pogon novijeg godišta prije dolaska nasljednika jer je održavanje povoljnije nego kod većih motora sa snažnijim benzincem i dizelašem, i posebno ako ima ALL4 pogon.
Sasvim je dovoljno živahan, ima precizan mjenjač i premda nešto tvrđi, sjajno izbalansiran sportski ovjes koji će zadovoljiti i sportski nastrojene vozače. Potrošnja od oko 6,5 litara vrlo je prihvatljiva.