SAVJETNIK AUTO KLUBA

Najmanje kvarova u klasi: Isplati li se kupovina rabljenog dizelskog BMW X1 prve generacije?

Najstariji X1 na cestama već imaju 15 godina tako da su i cijene pale na razine o kojima većina kupaca može razmišljati

BMW X1 prije redizajna

 BMW Media

Prva generacija BMW-a X1 koja se proizvodila od 2009. do 2015., zauzela je segment kompaktnih SUV-ova na prepad. Najmanji SUV u asortimanu proizvođača iz Münchena ima iste kvalitete kao i njegova veća braća: vrlo dobru izradu i materijale, snažne, ali ekonomične motore, izvrsno držanje ceste i vrlo visoku razinu sigurnosti.

Vrijedno je spomenuti standardni pogon na stražnje kotače, koji je rijedak u ovoj klasi vozila, dok je pogon na sva četiri kotača nazvan xDrive bio dostupan samo za jače modele.

image

BMW X1 prije redizajna

BMW Media

Od premijere ovog automobila sada je prošlo mnogo godina i najstariji X1 na cestama već imaju ponosnih 15 godina tako da su i cijene pale na razine o kojima većina kupaca rabljenih automobila može već polako razmišljati. U oglasnicima se cijene X1, ovisno o stanju i godištu, kreću od oko 8000 eura pa do gotovo 20.000 eura.

Isplati li se dati toliko novaca za relativno stari kompaktni SUV koji je unatoč godinama još uvijek svojevrsni predmet prestiža? Sudeći po renomeu ovog modela, itekako, jer BMW X1 je jedan od najkvalitetnijih automobila u klasi i jedan od najizdržljivijih BMW-a svojeg vremena, no s jednim povećim problemom na koji ćemo se kasnije osvrnuti.

image

BMW X1 prije redizajna

BMW Media

Statistički gledano X1 zauzima prvo mjesto u ADAC statistici kvarova s najmanje kvarova u svojoj klasi, a njemački TÜV je također potvrdio da je X1 imao iznimno malo kvarova tijekom redovitih tehničkih pregleda.

image

BMW X1 prije redizajna

BMW Media

U jesen 2015. X1 je zamijenjen nasljednikom, međutim, to do danas nije imalo veliki utjecaj na cijene rabljenih automobila koje vrlo sporo padaju. Povoljni X1 su prava rijetkost stoga ih treba pažljivo pregledati i provjeriti prije kupnje. Modele koji su u vrlo dobrom stanju rijetko ćete pronaći za manje od 13.000 eura.

image

BMW X1 prije redizajna

BMW Media

Na našem tržištu uglavnom prednjače dizelske 18d i 20d izvedbe dok su snažnije dizelske verzije, kao i slabija 16d vrlo rijetke. Benzinaca je vrlo malo u ponudi te u Hrvatskoj nikada nisu bili popularni. Kod najpopularnijih dizelaša valja posebnu pažnju obratiti na ranjive lance razvoda motora s kojima može biti skupih problema!

PLUS

Najveće prednosti ovog modela su dobar prostor sprijeda, dobra sjedala, dobar pristup prtljažniku, odlična stabilnost u vožnji i snažni te štedljivi dizel motori

MINUS

Najveći nedostaci rabljenog X1 su visoki troškovi nabave, relativno visoki troškovi održavanja, relativno mali unutarnji prostor u odnosu na druge kompaktne SUV-ove i ranjivi lanci razvoda motora

image

BMW X1 nakon redizajna

BMW Media

Uobičajeni uzroci kvarova

U statistici kvarova njemačkih ADAC-a i TÜV-a automobil se pokazao vrlo pouzdanim. Najčešći uzroci kvarova su neispravni ovjesi osovina ili ručna kočnica. No neki modeli imali su problema s lancem motora pa se na taj dio mora obratiti posebna pažnja na verzijama 20d i 23d s BMW-ovim N47 motorima.

Automobili koji su s pretežno vozili gradom ili nisu imali redovite izmjene ulja posebno su osjetljivi na ovaj problem. Rastegnuti lanac razvoda počinje proizvoditi čudne zvukove u motoru, kvar je relativno bezazlen ako se primijeti na vrijeme, ali je problem u tome što se cijeli motor mora izvaditi iz auta da bi se obavio popravak koji je izuzetno skup, te košta od 1300 eura na više.

Povijest modela BMW X1 (2009.-2015.)

2009.

Lansiranje modela. Tehnički, X1 potječe od modela serije 1 i 3. Ispravu su bile dostupne dizelske verzije sDrive20d (177 KS, stražnji pogon), xDrive20d (177 KS, 4x4 pogon) i xDrive23d (204 KS). Svi motori zadovoljavali su emisijsku klasu Euro 5. Krajem godine dodan je i slabiji dizel u verzijama sDrive18d i xDrive18d (143 KS).

2011.

Dodana je nova opcija motora, model koji štedi gorivo sDrive20d Efficient Dynamics Edition (163 KS)

2012.

Blagi facelift i učinkovitiji motori. Stiže sDrive16d (116 KS), obnovljeni sDrive18d i xDrive18d (143 KS), sDrive20d Efficient Dynamics Edition (163 KS), sDrive20d i xDrive20d (184 KS) i xDrive25d (218 KS). Dostupan je opcijski 8-stupanjski automatski mjenjač.

2015.

Model je ukinut, stiže nasljednik X1 (F48) od kraja godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. rujan 2024 15:26