BMW-ov najmanji X jedan je od najpopularnijih bavarskih modela - prva generacija proizvedena je u 730.000 primjeraka, a svaki deseti BMW koji se prodao od 2010. nosio je oznaku X1. Ta činjenica natjerala je BMW na pedantno i vrlo osmišljeno slaganje druge generacije, koja je predstavljena sa značajnim poboljšanjima u svim segmentima.
I zaista, Bavarci su krenuli od temelja. Promijenjena je platforma, koju je prva generacija dijelila sa Serijom 3 i imala je stražnji pogon. Novo izdanje koristilo je podvozje Active Tourera i Minija. To je rezultiralo promjenom pogona sa stražnjih kotača na prednje, a motori su postavljeni poprečno.
Nova karoserija koje je druga generacija dobila bila je više za 53 milimetara, šira za 23 milimetara i kraća za 11 milimetara. Što se tiče dimenzija, najveća promjena bila je što je međuosovinski razmak skraćen za čak 9 centimetara.
No, ovo prekrojavanje nije negativno utjecalo na prostranost unutrašnjosti. Dapače, putnici su dobili više prostora u kabini, osobito u visinu, smjer u koji je krenula i vozačka pozicija koja je podignuta za 36 milimetara više u odnosu na prethodnika, čime je značajno poboljšana preglednost.
Istodobno, povećan je i obujam prtljažnika, koji je nudio 505 litara, što je za 85 litara više od odlaznog modela. Uz to, još ste mogli odabrati opcionalno električno podesiva stražnja sjedala, a stražnja klupa mogla se uzdužno pomicati za 13 centimetara. Dizajneri su stvorili robusniji izgled, ali i izmijenili proporcije koje donose kraći prednji poklopac i dužu unutrašnjost. Najmanji bavarski SUV izgledom je tako postao bliži većem X3 nego svom prethodniku.
Ponuda motora sastojala se od niza 2,0-litrenih četverocilindraša s turbom, uključujući tri različite vrste dizelaša - sDrive16d od 116 KS (pogon na prednje kotače), xDrive18d (pogon na četiri kotača) od 150 KS, xDrive20d od 190 KS i xDrive25d od 231 KS. U međuvremenu, benzinski asortiman sastojao se od 1,5-litrenog trocilindraša sDrive18i od 136 KS ili 2,0-litrenog xDrive20i od 192 KS.
Skuplje varijante X1 imale su automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa kao standard i izbor između pogona na prednje kotače ili povremenog pogona na sva četiri kotača, s pogonom na stražnje kotače putem elektrohidrauličke spojke smještene na stražnjoj osovini.
Naš favorit je najsnažniji dizelaš u kombinaciji s vrhunskim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem koji već u prvim kilometrima dokazuje svoju izvrsnost. Izdašni okretni moment od 450 Nm javlja se već na niskih 1500 okretaja i motor snažno i bez posustajanja vuče sve do 5000/min.
Precizan upravljač, prilagodljiv ovjes te izvanredna uravnoteženost masa podižu kvalitetu vožnje. Kroz zavoje novi X1 bolje se oslanja na vanjske kotače i djeluje sigurnije i življe od prethodnika. Oštrija vožnja otkriva blagu sklonost podupravljanju, ali uz dotjerani xDrive reakcije vozača gotovo su nepotrebne.
BMW X1 xDrive25d
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, 1995 ccm
Snaga: 231 KS pri 4400/min
Moment: 450 Nm pri 1500-3000/min
Pogon: na sva četiri kotača
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
DIMENZIJE
Duljina: 444 cm
Visina: 182 cm
Širina: 160 cm
Osovinski razmak 276 cm
MJERENJA
0-100 km/h: 6,6 s
Kombinirana potrošnja: 5,0 l/100 km
Težina: 1650 kg
CO2 ispuh: 132 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....