Prvi Audijev teškaš u klasi petmetarskih SUV modela, čim se pojavio, postao je hit u toj klasi. Rezolutne vizualne pojave, izgledao je kao grabežljivi križanac povišene limuzine i profinjenog offroadera, odmah stvorivši dugačke liste čekanja. Iako je od pojavljivanja prošlo 15 godina, prvi Q7 i danas izgleda moćno i autoritativno, što je većini potencijalnih kupaca rabljenih u ovoj klasi, uz imidž samog brenda, najvažniji adut.
Smještanjem na povišena, udobna sjedala mnogi ostanu iznenađeni nešto manjim prostorom nego što naznačuju izdašne, ali prilično zaobljene vanjske proporcije. Naravno da prostora i komfora ne nedostaje, no prevladava stil profinjene sportske zbijenosti, s materijalima, izradom i ergonomijom približenim perfekciji, naravno u okvirima onog vremena.
Isto vrijedi za opremu s MMI izbornikom infotainmenta, jednim od, u ono vrijeme, vrhunskih tehnoloških dostignuća multimedije. Iz današnje perspektive sveopće digitalizacije, relativno mali ekran i armatura kao u ondašnjem A6 izgledaju demodirano, ali bogato cjelokupno okruženje sa širokim središnjim grebenom i danas na mnoge djeluju impresivno.
Boljke prvih godišta bile su poteškoće s pouzdanim radom elektronike pa shodno tomu, pri kupnji obavezno treba za svaki slučaj proći svaku tipku i vidjeti je li u funkciji, jer u suprotnom popravak sigurno neće biti jeftin. Prve serije imale su i izlizane električne podizače prozora i glatku kožu volana i mjenjača, unatoč relativno maloj kilometraži, no vrlo brzo je sve to poboljšano.
Mehanička strana, od platforme i ovjesa do motora i mjenjača u osnovi je jednaka VW Touaregu i Porsche Cayenneu, pa su i vrline i boljke manje-više podjednake. Manama su, naravno, najviše podložna prva godišta. U tom slučaju posebno, ali i u svakom drugom, treba temeljito provjeriti rad zračnog ovjesa čiji popravak može biti vrlo skup.
Dobro se treba zagledati i u motorni prostor, gdje zna biti slinjenja ulja iz motora i mjenjača, a tu su i uobičajene zamke svih starijih primjeraka poput stanja turbine, filtra čađe, dvomasenog zamašnjaka, quattro pogona, mjenjača...
Najčešći motor je 3.0 TDI V6, pouzdan i dugovječan dugoprugaški dizelaš jednak kao u A6 i A8, s kojim, ukoliko je dobro održavan, ne treba očekivati neugodnosti, a može odvaliti pozamašnu kilometražu.
Treba znati da Q7 može težiti do 2,5 tone, pa su pod svakodnevnim pojačanim opterećenjem podvozje i naročito kočnice. Uglavnom, ne treba nasjedati na najnižu cijenu u oglasniku, ali kod ovako sofisticiranih automobila ionako je svaka kupnja bez temeljitog pregleda i dijagnostike čista igra na sreću.
POVIJEST MODELA - AUDI Q7
2005. predstavljanje i početak proizvodnje na zajedničkoj platformi s VW Touaregom i Porsche Cayenneom, u također zajedničkoj tvornici u Slovačkoj. Zanimljivo je da je na EuroNCAP testu osvojio četiri, umjesto očekivanih pet zvjezdica, a u centru pažnje kupaca bio je dizelski motor 3.0 TDI V6 (233 KS). U startu je imao i atmosferski benzinac 4.2 FSI V8 (350 KS)
2007. širenje ponude motora: uvode se veliki dizelaš 4.2 TDI V8 (326 KS) i manji atmosferski benzinac 3.6 FSI V6 (280 KS)
2008. bildanje imidža moćnim dizelašem 6.0 TDI V12 (500 KS)
2010. početak prodaje redizajnirane i unaprijeđene serije, s novim motorima: 3.0 TDI dobio i slabiju verziju (204 KS), veliki 4.2 TDI je pojačan (340 KS), a uveden je turbobenzinac 3.0 TFSI V6 (272 i 333 KS). Umjesto šest brzina, automatski mjenjači imaju osam brzina
2011. osnažen najprodavaniji motor 3.0 TDI (245 KS)
2014. krajem godine završetak proizvodnje prve generacije
Godište 2014.
Cijena 249.500 kuna
Kilometara 116.000
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 6.cil
Obujam 2967 ccm
Snaga 180 kW/245 KS na 3800/min
Moment 550 Nm na 1750/min
Mjenjač automatski, 8 brzina
Pogon 4x4
Dimenzije 509 x 199 x 174 cm
Osovinski razmak 300 cm
Prtljažnik 775 litara
Masa 2270 kg
Najveća brzina 215 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Izmjerena potrošnja 9,2 l/100 km
C02 ispuh 195 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 690 kn
Prednje disk pločice (par) od 570 kn
Prednji amortizeri (par) od 1940 kn
Stražnji amortizeri (par) od 1770 kn
Hladnjak od 1120 kn
Ventilator hladnjaka od 1575 kn
Hidropodizači (komplet) od 840 kn
Pumpa za vodu od 215 kn
Dizna Bosch (kom) 2460 kn
Elektropokretač od 800 kn
Alternator (Bosch) 2755 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....