Prvi Hyundai Tucson krenuo je na tržište 2004. godine, drugi koji se u dijelu Europe (pa i u Hrvatskoj) iz marketinških razloga prodavao kao ix35 stigao je 2009., a treći, ponovno pod nazivom Tucson startao je 2015. godine. Zbog snažnog dizajna, pouzdanosti kao poznate korejske vrline i povoljnog omjera uloženog i dobivenog, bio je naročito prvih godina pravi hit u svojoj klasi.
Tucson je zapravo uživo prilično masivan, a posebno čvrsto i upečatljivo izgleda u bogatim, skupljim paketima opreme s velikim aluminijskim naplacima, kromiranim površinama i crnim stražnjim prozorima. Vizualno, ne zaostaje za igračima iz prve lige, pa njegov miks klasike i modernog i danas ostavlja dojam suvremenosti.
Tko voli imati dobar komad ozbiljnog auta po cijeni koja ne dotiče nebo, s Tucsonom je na konju… Tijekom 2018. napravljen je redizajn s oštrijim izrezima maske i svjetala, unutrašnjost je tada multimedijski modernizirana, a uvedena je i nova generacija učinkovitijih dizel motora. Sve je to dodatno diglo ionako dobar imidž.
Generalno, uz Tucson se ne vežu afere ni problemi, pa do javnosti nisu dospjele nikakve loše glasine. Dapače, može se reći da su pregorijevanja žarulja i brže trošenje kočnica zapravo najveće zamjerke većine vlasnika. Uostalom, Hyundaijevi modeli godinama su u vrhovima top lista nekvarljivosti.
Tucson je prostran i komforan, ima dobra sjedala i velik prtljažnik, a u bogatijim paketima opreme za volanom izgleda prilično dojmljivo. Tko se može malo jače financijski rastegnuti za primjerak s više opreme, neće požaliti. Najveća zamjerka je tvrda plastika ponegdje nemaštovite teksture, iako treba reći da je jako dobro obrađena pa mnogi vozači tvrdoću ili uopće neće primijetiti ili im jednostavno neće smetati.
Važnije je da je izrada dobra i temeljita, onako kako smo od korejskih brendova navikli i u rijetko kojem rabljenom se može čuti kakav strani zvuk. Otpornost na korištenje je jako dobra, osjećaj čvrstoće isto tako i generalno, kao rabljenom nema se što krupno zamjeriti i sve je zapravo puno više stvar subjektivnih sklonosti i zahtjeva.
Motori? Benzinaca kod nas, naravno, praktički nema, a dizelaši su poznati po možda nešto malo grubljem radu, ali su pouzdani, uz kvalitetno održavanje i maratonci te umjerene potrošnje. Iako, ima i štedljivijih. Jači dizelaši 2.0 su poželjni vozi li se često vozi otvorenim cestama, u suprotnom je sasvim dovoljan osnovni 1.7 ili kasniji 1.6. Ne treba zaboraviti da je Tucson ispod kože isti kao Kia Sportage, a oba slove kao jedni od najpouzdanijih automobila svoje klase, s dugim jamstvima kad se kupuju novi. Treba, međutim, znati da je izbor zamjenskih dijelova slabiji, a i skuplji su od prosjeka.
Hyundai Tucson (2015. - 2020.)
Tehnički podaci
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1685 ccm
Snaga 85 kW/115 KS na 4000/min
Moment 280 Nm na 1250/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 448 x 185 x 166 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 515 litara
Masa od 1425 kg
Najveća brzina 176 km/h
0-100 km/h 13,7 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,5 l/100 km
C02 ispuh 119 g/km
Cijena 102.000
Godište 2016.
Cijena 141.500 kn
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 700 kn
Prednje pločice (par) od 330 kn
Kočne obloge straga Brembo 270 kn
Prednji amortizeri Bilstein (par) od 2030 kn
Stražnji amortizeri Bilstein (par) od 1180 kn
Hladnjak motora Nissens od 1805 kn
Pumpa za vodu od 430 kn
Kompresor klime Hella 4920 kn
Elektropokretač 1435 kn
Alternator 1655 kn
POVIJEST MODELA
HYUNDAI TUCSON - 2015. otkrivanje u ožujku na salonu u Ženevi, kao nasljednik modela na hrvatskom tržištu poznatog pod oznakom ix 35. Benzinci su bili atmosferski 1.6 (132 KS), turbo 1.6 (177 KS) i atmosferski 2.0 (165 KS) i hrvatskim kupcima draži dizeli 1.7 (115 KS) te 2.0 (136 i 185 KS). Jači motori imali su i automatski mjenjač sa šest brzina, kasnije sa sedam brzina i dvije spojke DCT
2015. u listopadu početak prodaje na hrvatskom tržištu
2018. u proljeće napravljen redizajn uz uobičajena tehnička unaprijeđenja i uvođenje nove generacije modernijih osnovnih dizelskih motora: dotadašnji 1.7 zamijenjen je sa 1.6 motorom istih snaga (115 i 136 KS)
2020. krajem godine prestanak proizvodnje i dolazak novog modela
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....