Kada je predstavljena 2014. godine, druga generacija Nissan Qashqaija impresionirala je niskim troškovima, prvoklasnom razinom udobnosti, profinjenosti, prostorom i udobnosti. Dobra vijest je da sve navedeno još uvijek vrijedi kod rabljenih primjeraka.
Tri godine kasnije, Qashqai je dobio temeljiti facelift, a 2018. godine usvojene su neke izmjene pogonskog sklopa. Izvorni raspon sastojao se od 1,5-litrenih i 1,6-litrenih dizelaša, a postojao je i izbor između 1,2-litrenih i 1,6-litrenih turbo benzinaca.
U oba slučaja, manji motori su zapravo bili poželjniji u smislu troškova i uglađenosti. CVT automatski mjenjač nazvan Xtronic bio je dostupan na 1.2 benzincu i 1.6 dizelu. Facelift je donio niz promjene, i na kraju novu liniju motora koja počinje s 1,3-litrenim benzinskim agregatom od 140 KS, a slijedi ga verzija istog obujma od 158 KS. Što se tiče dizela, tu je 1,5-litreni motor od 110 KS, kao i prije, a 2019. godine predstavljen je 1,7-litreni dizel od 150 KS.
Kao što smo već naveli, neke od najbitnijih pozitivnih karakteristika uključuju finu razinu komfora i istaknutog osjećaja prostranosti, najviše zbog udobnosti sjedala i ovjesa.
Treba navesti i mnogo bolju završnu obradu materijala u odnosu na prvu generaciju, poput mekih ručica i papučica te dobre zvučne izolacije.
Druga generacija Qashqaija u vožnji nudi osjećaj izbalansiranosti, posebice u zavojima gdje ulijeva povjerenje kad se nagazi papučica gasa, što i nije uvijek slučaj kod SUV-ova.
Što se tiče motora, naši favoriti su štedljivi dizeli - 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 KS). Turbobenzinci su tiši, i također ne troše mnogo, a što se tiče njihove dinamike, vrijedi isto kao za dizele.
Prtljažnik ima obujam od 430 litara, što možda ne zvuči rekordno, ali će svakako biti i više nego dosta za većinu vaših potreba.
Najviše kritika Qashqai je dobio tijekom svojih prvih godina proizvodnje, a većina njih bile su vezane za neke "dječje bolesti", poput rano otkazivanje tvorničkog akumulatora, relativno slaba halogenska svjetla, te ponekad slinjenje ulja na poklopcu ventila.
Dizelaši očekivano čine više od 90 posto ponude rabljenih, čime su vaše šanse za pronalazak održavanog primjerka mnogo veće. Ako pronađete dobro opremljen primjerak dojam komfora će biti dodatno povećan.
Qashqai je vrlo solidno izrađen automobil, zbog čega je na neki način "otporan" na korištenje. Zbog toga prilikom kupnje treba dodatnu pozornost usmjeriti na provjeru kilometraže, jer bi njegovo korištenje moglo biti dobro prikriveno.
Općenito, iskustva vlasnika su pozitivna, a druga generacija još uvijek izgleda moderno, udobna je, prostrana, i dokazano pouzdana i ekonomična. Japanski SUV je kvalitetan, svestran i pristupačan automobil s dobrim opcijama motora i dobrim podvozjem.
Cijene najstarijih primjeraka s najvećom kilometražom počinju od 80.000 kuna, dok će vas najopremljeniji i najnoviji primjerci koštati i do 175.000 kuna. Dobro opremljen i održavan primjerak može se pronaći i za 130.000 kuna.
Nissan Qashqai (2014.-) 1.6 dCi X-Tronic
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, redni četverocilindrični, 1598 ccm
Snaga: 96 kW/130 KS na 4000 o/min
Okretni moment: 320 Nm na 1750 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, bezstupanjski
DIMENZIJE
Osovinski razmak: 265 cm
Duljina: 438 cm
Širina: 181 cm
Visina: 159 cm
Prtljažnik: 430 L
Masa praznog vozila: 1390 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja (kombinirana): 6,5/100 km
Emisija (CO2): 119 g/km