Opel Corsa se u svojih 6 generacija etablirala kao jedan od najdražih gradskih automobila na našim prostorima. Prva je predstavljena davne 1982., a njen imidž je od tada samo rastao zbog privlačnog izgleda i izrade koja je osiguravala trajnost. No to nisu bili jedini Corsini aduti, jer je sve to dolazilo po povoljnoj cijeni, a pouzdanost je uvijek imala dobru reputaciju.
Generacija E stigla je 2014. godine premijerom na Sajmu automobila u Parizu, a krajem 2019. je zamijenjena novim modelom. No prije 8 godina, mnogi su smatrala da je Corsa E bila zapravo facelift aktualne generacije D. To je zato što je Opel želio uštedjeti i zapravo samo jako redizajnirati prethodni model nastao u partnerstvu s Fiatom, zbog čega nalikuje na Grande Punta.
Međutim, Corsa E bila je sasvim novi model - gotovo svaki vanjski i unutrašnji dio bio je u manjoj ili većoj mjeri redizajniran, a platforma je u potpunosti rekonstruirana. To je značilo nove postavke ovjesa, upravljača i drugim poboljšanjima na motoru i mjenjaču.
Po tehničkom pitanju, Opel je E generacijom riješio sve poznate mane prijašnjeg modela, poput škripanja kočnica, problema s parkirnom kočnicom, ABS i ESP sustavom i slično... Godine 2014. godine predstavljen je gradski automobil koji se pokazao jednim od najpouzdanijih modela u svojoj klasi. Upravo zbog toga su je rent-a-car kompanije birale više nego druge automobile.
Kao što smo naveli, unutrašnjost je redizajnirana po pitanju modernosti i funkcionalnosti, zbog čega dan danas zadovoljava izgledom i kvalitetom, ali i prostranošću. Trajni materijali otporni su na vrijeme, zbog čega nema mnogo vizualno istrošenih primjeraka, čak ni među onima s visokom kilometražom.
Ako vam je prostranost bitna, odaberite model s petero vrata, koji straga nudi više mjesta za glave od coupea, a i prtljažnik nudi razinu prostranosti moderne gradske klase automobila. Klimu ćete pronaći u svakom primjerku.
Što se tiče održavanja, napomenuli smo već da Corsa E koristi postavke modela D, zbog čega nisu prijavljene bitnije mane koje su inače normalne na novim modelima automobila. Servisne statistike su odlične, a Corsa E jedan je od najboljih izbora rabljenog gradskog polovnjaka.
Iako su općenito svi motori u ponudi već dugo godina poznati, naš izbor je štedljiviji 1,3-litreni dizelaš od atmosferskih 1,2 i 1,4-litrenih benzinaca. Ako vam pouzdanost i učinkovitost ima prioritet nad performansama, s njim ne možete pogriješiti. S druge strane, 1,0-litreni trocilindrični turbobenzinac je mnogo življi i skuplji, dok postoji i parena OPC varijanta.
Opel Corsa 1.3 CDTI 95
MOTOR
Vrsta: turbodizelski
Cilindri: 4
Obujam:1248 ccm
Snaga 95 KS (70 kW) pri 3750 o/min
Moment: 190 Nm pri 1500 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
KAROSERIJA
Dimenzije: 402 x 173,5 x 148 cm
Osovinski razmak: 251 cm
Prtljažnik: 285 l
Težina: 1140 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina: 182 km/h
0-100 km/h: 11,9 s
Prosječna potrošnja (NEDC): 4,8 l/100 km/h
CO2: 89 g/km