Ma to je češki Polo, česta je fraza kad za stolom u kafiću krenu priče o gradskim automobilima, među njima i Škodi Fabiji. I to je istina. Kao i prijašnje dvije, i treća generacija iz 2014. je zapravo Škodina dizajnerska i izvedbena nadgradnja tadašnjeg VW Pola (i Seat Ibize), na čijoj platformi i mehanici Fabia vozi. O uspješnosti njene karijere govori više od milijun prodanih primjeraka, u samo sedam godina.
Dizajn joj je daleko uspješniji od prijašnje, a iako nema šminkersku crtu, izgleda dopadljivo. Bolji paketi opreme jače ističu njenu osobnost, ali karakteristike koje je mnogima čini zanimljivom kao rabljenom, zapravo su druge prirode. Prije svega je to Volkswagenov background iz kojeg dolazi imidž dobre i čvrste mehanike i kvalitetne izrade, na što se nadovezuju dobra prostranost, jedan od većih prtljažnika u ovoj klasi i generalno racionalan pristup izvedbi detalja.
Takav je i dizajn unutrašnjosti, u kojoj se svi konci rukovanja lako pohvataju. Materijali su vizualno i osjetilno korektni, ali malo ispod razine Pola, kao i zvuk zatvaranja nježnijih i laganijih vrata, što također pokazuje hijerarhiju u okviru koncerna.
Unatoč tomu, Fabia je tiha, odaje ugodan dojam dobre i brižne izrade u okvirima klase, ali i trajnosti.
Često je kupovana kao flotni automobil, pa i to dovoljno govori o povjerenju u njenu izdržljivost. U prilog joj ide činjenica da su vlasnici uglavnom osobe smirenih vozačkih navika, nesklone mrcvarenju auta, pa je većina rabljenih izvana i iznutra u principu jako dobro sačuvana i s umjerenom kilometražom.
Pročešljali smo servisne statistike i u njima nema krupnih reklamacija. Stanje zapravo, najviše ovisi o odnosu prijašnjeg vlasnika prema održavanju.
Motori, mjenjači i podvozje su Volkswagenovi, što je rekli smo, jak adut Fabije. Osnovni trocilindarski atmosferski benzinci 1.0 MPi (60 i 75 KS) za grad su taman, ali puno bolje opcije su turbo verzije 1.0 TSI (90 i 110 KS). Ozbiljniji su motori, lijepo mogu potegnuti i s njima se može biti brz, a sa smirenom nogom na gasu troše malo, pet do šest litara, na otvorenoj cesti i ispod četiri. Prve serije imale su također dobar četverocilindarski 1.2 TSI motor (95 i 110 KS), ali koji je u početku imao problem s ranim rastezanjem lanca, kao u svim modelima koncerna u koje je ovaj motor ugrađivan.
Trocilindarski dizelaš 1.4 TDI (90 i 105 KS) iz prodaje su izašli 2017. i kod nas ih gotovo nema, a ako se na njih i naleti treba znati da su u obzirnoj vožnji jako štedljivi, ali su generalno dosta bučni. Na EuroNCAP testu Fabia je osvojila svih pet zvjezdica.
Godište 2016.
Kilometara 55.000
Cijena 73.700 kuna
POVIJEST MODELA
ŠKODA FABIA III
2014. otkrivanje u jesen u standardnoj i karavanskoj izvedbi, s početnom postavom benzinskih motora 1.0 MPi (60 i 75 KS) i 1.2 TSI (90 i 110 KS) te dizelskim 1.4 TDI (90 i 105 KS). Najjači benzinac i dizelaš serijski su imali DSG mjenjač
2015. u siječnju početak prodaje na hrvatskom tržištu
2017. uvodi se benzinac 1.0 TSI (95 i 110 KS), a iz ponude izlaze 1.2 TSI i dizelaši
2018. manji redizajn i tehnološka poboljšanja, a DSG mjenjač ima i TSI od 95 KS
2021. kraj proizvodnje i dolazak novog modela