DOSEGAO SAVRŠENSTVO

‘Ovakve više ne rade‘: Svi razlozi zašto je BMW Serije 7 (E38) predodređen da postane klasikom

Izgleda da je E38 dosegao razinu savršenstva, s obzirom na to da ni jedan nasljednik nije hvaljen kao on i dan danas
BMW Serije 7 e38
 BMW

Predstavljena 1994. godine, treća generacija BMW-a serije 7 (E38), proslavila se nakon pojave u filmu o britanskom tajnom agentu James Bondu 'Sutra nikad ne umire'. Mnogi je nazivaju najelegantnijom limuzinom izašlom iz bavarske tvornice, ako ne i općenito. Dobri primjerci još uvijek se mogu pronaći uz pristupačnu cijenu, no pitanje je koliko će situacija još dugo biti takva.

image
BMW 750iL
WheelsAge

U odnosu na prethodnu seriju 7 (E32), na prvi pogled mogu se primijetiti samo suptilne promjene u dizajnu, iako su razlike bile mnogo temeljitije. Međutim, program zamjene započeo je mnogo prije 1994. godine, još 1988., s obzirom na to da u automobilskoj industriji nije bilo predaha.

Naime, Mercedes je već radio na S-klasi W140, dok je Audi svojim V8 motorom u A8 napravio najveći korak u svijet velikih limuzina visoke klase. Još uvijek pod vodstvom Clausa Luthea, koji je dizajnirao i prethodnu generaciju, s E38 je došlo vrijeme za suptilnost – da se sve promjeni, a da se to ne čini tako. E38 je postao vizualno tanji, lakši i aerodinamičniji, unatoč identičnim mjerama s prethodnikom.

image
BMW 740d
WheelsAge

Tek nakon što je predstavljen 1994. godine, E38 je koristio motore kojeg je prethodni E32 testirao: 3.0-litreni V8 s 218 KS koji je predstavljao osnovni model i 4.0-litreni V8 s 286 KS koji se nalazio na vrhu ponude.

1995. godine asortiman je povećan uvođenjem 2.8-litrenog rednog 6-cilindraša sa 193 KS, stigao je i 5.0-litreni V12 s 326 KS i po prvi puta, E38 je u ponudi imao dizelaša, 2.5-litrenog I6 sa 143 KS. 1996. godine 4.0-litreni motor povećan je na 4.4 litre, s jednakom izlaznom snagom, a u ponudu je došao i 3.5-litreni V8 od 235 KS. 1998. godine predstavljen je poznati 3.0-dizelski I6 koji je razvijao 193 KS. Treba spomenuti i tuning kuće koje su predstavile verzije E38 s visokim performansama, poput Alpine.

image
BMW 740i
WheelsAge

Međutim, zbog velike konkurencije u to vrijeme, kupce niste mogli razmaziti samo širokim nizom opcija ispod haube, stoga je E38 postao BMW-ov tehnološki poligon. U to vrijeme, unutar kabine BMW-a mogli ste pronaći neke od najvećih tehnoloških inovacija u automobilu, poput samoprilagodljivog AGS mjenjača ('Steptronic'), GPS-a, televizije i telefona, podesivog ovjesa (EDC), 'Servotronic' servo upravljača, elektromatska zrcala, a popis se nastavljao...

Vrlo brzo postao je jednom od najpoželjnijih velikih limuzina. Facelift 1998. godine malo je 'pomladio' E38, koji je svoju 'karijeru' nastavio sve do 2001. godine, nakon čega ga je zamijenio novi E65, kojeg je dizajnirao Chris Bangle.

image
BMW 750iL
WheelsAge

Izgleda da je E38 dosegao razinu savršenstva, s obzirom na to da ni jedan nasljednik nije hvaljen kao on. Između 1994. i 2001. godine, prodano je 340.242 primjeraka. Dizajn je promišljen, lijep i suptilan, te još uvijek privlači poglede, unatoč godinama.

Odiše šarmom i karizmom, a ne arogancijom, za razliku od mnogih automobila u ovoj klasi'. Možda je najveća prednost način na koji se ponaša na cesti. S jedne strane uzbudljiv, s druge, kad vam se ne žuri, postaje tiho, udobno i umirujuće mjesto. Jednostavno rečeno: nudi sve što jedna premium sportska limuzina mora imati.

Danas je još uvijek relativno pristupačan, a kao i njegov brat E39, koji je također veliki uspjeh za 'bavarski propeler', predstavlja odličnu opciju za one koji žele uživati u snažnim motorima, luksuznoj opremi i bezvremenskom dizajnu.

Dobri modeli mogu se pronaći od 3000 eura nadalje. Međutim, sa sigurnošću se može reći kako je proces ulaska u 'dvoranu klasika' već započeo, stoga je za očekivati rast vrijednosti u narednim godinama. Neki primjerci već sada su dosegli cijenu novih. Stoga, navali narode.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:53