Nakon što je Alfa Romeo prije više od tri godine na tržište lansirao svoj prvi SUV – Stelvio, dogodio se "prasak". Raniji primjerci elegantnog SUV-a srednje klase prošli su svoj prvi opće pregled njemačkog ADAC-a, i čini se kako se Stelvio dobro snalazi.
Strategija sa Stelvijom imala je fokus na stilu i praktičnosti, dok je udobnost dobila primat nad performansama i upravljanjem. Alfin prvi moderni SUV temelji se na istim osnovama kao i Giulia, impresivna limuzina koja je izazvala BMW-ovu seriju 3.
Što se tiče Stelvijovih suparnika, on je nešto viši do Porschea Macana, i nešto niži od BMW-a X3. Karoserija koristi dosta aluminijskih dijelova, što ga čini lakšim, a ‘ispod kože‘ proteže se dosta tehnologije, od kojih je najzanimljivija opcija pogona na stražnje kotače u 2.2-litrenom dizelskom motoru, za razliku od ostalih modela u asortimanu s AWD-om.
Kad smo kod motora, izbor se sastoji od 2,0-litrenog turbopunjenog benzinca od 200, 250 ili 280 KS i 2,2-litrenog dizelaša s rasponom snage od 150, 160, 180, 190 ili 210 KS. Za prave entuzijaste postoji i Quadrifoglio izvedba u obliku benzinskog 2,9-litrenog twin-turbo V6 koji proizvodi 510 KS i 600 Nm okretnog momenta, s pogonom na sva četiri kotača koji je posuđen od Maseratija.
Kao što biste od svake Alfe očekivali, Stelvio je kompetentan na cesti. Zapravo je veoma sličan Giuliji, te je svaka izvedba motora impresivna. Snažnije dizelske opcije posebno su odzivne, no neki konkurenti, poput Porsche Macana ili Audija Q5, ipak su malo ‘brži‘.
Međutim, ono po čemu se Stelvio zaista ističe je upravljanje, koje je direktno i izuzetno brzo te sadrži fluidnost koja je rijetka u segmentu SUV-ova. U svakoj situaciji osjeća se stabilno i sigurno, dok je s druge strane veoma zabavan. Loša strana je što će nekima biti previše ‘krut‘, zbog čega će osjetiti svaku neravninu i rupu na cesti.
Međutim, nagib je toliko dobro odrađen da ga nagle promjene smjera ne ometaju toliko. Iako su suparnici iznutra tiši, dodatna buka bi nekima mogla biti dobrodošla jer pruža atmosferu sportskog karaktera po kojem je Alfa Romeo oduvijek bio poznat.
Dizelske izvedbe su ekonomičnije - 2,2-litrena dizelska izvedba sa 180 KS je jedina koju možete dobiti s pogonom na stražnje kotače, pri čemu prosječna potrošnja iznosi 5.5 l/100 km. Naša preporuka je 2.2-litreni dizel od 210 KS, koji nudi malo više snage od slabijih modela, dok je ekonomičnost relativno zadržana.
Što se tiče razine opreme, Stelvijov standard uključuje aluminijske 17-inčne naplatke, kožni upravljač, infotainment sustav širine 6,5 inča, automatsko kočenje u slučaju nužde s prepoznavanjem pješaka, tempomat, prednje i stražnje parking senzore, električna vrata prtljažnika i automatska svjetla i brisače.
Sjedala djelomično presvučena kožom i 18-inčne ‘cipele‘ su opcionalni i dio ‘Luxury‘ ili ‘Sport‘ paketa, dok ‘Business‘ modeli dobivaju satelitsku navigaciju i ksenonska prednja svjetla. Najvišu razinu opreme nudi ‘Speciale‘ paket, koji uz sve navedeno dolazi uz 19-inčne alu naplatke s 10 krakova i crvenim kočionim čeljustima, preklopnim retrovizorima na vratima i grijanim kožnim sjedalima.
Položaj vožnje je izvrstan i višestruko podesiv, iako je stražnja vidljivost ograničena debelim stupovima i malim središnjim zrcalom. Armaturna ploča završena je profinjeno s nekoliko sportskih dodira. Sprijeda postoji dovoljno mjesta da se viši vozač i suvozač rastegnu, iako je stražnji prostor ograničen. Prtljažnik je sa svojih 525 litara veći od Macanovog, dok je manji od X3-ovog, a stražnji poklopac koji je u standardu električan veoma je praktičan.
Pouzdanost Stelvia još uvijek nije potpuno istraženo područje, a poznato je da su talijanski automobili iz Torina ‘mješovita roba‘. Ono što znamo jest da Alfa Romeo posljednjih godina pati od nekih električnih problema, od električnog rada sjedala i poklopca prtljažnika do samog pokretanja automobila, a stariji modeli su posebno škakljivi. Uz to, sve drugo je na relativno dobrom glasu.
Na našim prostorima očekivano su najpopularniji dizeli. Cijene na domaćim oglasnicima rabljenih automobila počinju od 22.000 eura (165.000 kuna). Odlični primjerci s manje od 80.000 kilometara na satu dostupni su od 30.000 eura (225.000 kuna), dok se novi primjerci proizvedeni ove godine cijene i do 53.000 eura (400.000 kuna).
TEHNIČKI PODACI
(2017-pr.) Alfa Romeo Stelvio 2.2d AWD Automatic
Motor: turbodizelski
Obujam: 2143 cm3
Cilindri: rednih 4
Ventili: 16
Snaga: 210 KS (154 kW)
Okreni moment: 470 Nm
Pogon: na sva četiri kotača
Mjenjač: automatski, 8 brzina
Najveća brzina: 215 km/h
0-100: 6.6 sekundi
Masa: 1659 kg
Prtljažnik: 525 l
Dimenzije: 469 x 190 x 167 cm
Međuosovinski razmak: 282 cm
Prosječna potrošnja: 5.5 l/100 km
CO2: 127 g/km