TEST RABLJENOG

Polovni BMW X1- bavarski SUV je školski primjer izdržljivosti

Kvaliteta izrade, odličan ovjes i motori te solidan prtljažnik razlog su zbog kojeg je prva generacija najmanjeg člana iz serije X jedan od zanimljivijih modela na tržištu rabljenih. No, to je ujedno i razlog visoke cijene, osobito dizelaša s malo kilometara
 Željko Puhovski

Najmanji bavarski crossover na tržištu pojavio se krajem 2009. i već sljedeće godine prodajnim rezultatima dosegao starije, etablirane i veće modele serije X. Pripreme za ulazak u kompaktnu klasu bile su dugotrajne. Razvoj BMW X1 na prilagođenoj platformi serije 3 (koju je koristio i X3) službeno je započeo još 2004., no čim se pojavio uslijedio je strelovit uspjeh. Uz kvalitetu, vozna svojstva i ugođaj koji nisu odstupali od bavarskog standarda, Nijemci su u nepuna 4,5 metra ponudili prtljažnik od 420 litara. Za usporedbu, tadašnja karavanska verzija serije 3 (E91) nudila je 460, a X3 (E83) 480 litara...

Praktičnost i prozračnost, uvjetno rečenog malenog terenca najviše pažnje privukla je na europskom tržištu i prošle godine X1 predstavljen je u drugom izdanju. Novi X1 s poprečno postavljenim motorima nema više osnovni pogon na stražnje, nego na prednje kotače, a uz novi dizajn, donosi i 80 litara veći prtljažnik. No, to nije umanjilo interes za starim izdanjem koji na tržištu rabljenih, osobito u dizelskim varijantama, predstavlja jedan od traženijih modela. Motori, upravljač, kao i vozna svojstva prve generacije još uvijek predstavljaju sam vrhu u klasi kompaktnih crossovera. Dvolitreni turbodizelaš koji se nudio u čak četiri izvedbe pri ubrzanju nije najtiši, tvornički deklarirana potrošnja uvelike odstupa od stvarne, ali bez obzira na broj konja riječ je o izdržljivom motoru koji ostavlja uvjerljiv dojam u vožnji. Osobito u kombinaciji sa znalački naštimanim ovjesom i karoserijom koja s lakoćom podnosi zavoje i neravnine na cesti. Kao i kod serije 3 za upravljačem se sjedi neznatno nakošeno na desnu stranu s malo više ispruženom lijevom rukom, ali je visina sjedala idealna pa nema spuštanja ni penjanja.

Da i najbolji ponekad griješe dokaz su problemi na sustavu distribucije koji je zabilježen na dvolitrenim dizelašima (oznaka N47) proizvedenim od sredine 2009. do početka 2011. Bavarci nisu pokrenuli klasičan opoziv jer se radilo o sporadičnim slučajevima vezanim uz grešku na primarnom zupčaniku koji je s motorom N47 premješten na stranu zamašnjaka, a manifestirao se u obliku kucanja primjetnom na 1500 okretaja. Iako nema opasnosti od pucanja lanca ili nekih drugih posljedica, neugodno kliktanje s vremenom bi postajalo sve snažnije i zahtijevalo zamjenu serije elemenata na sustavu distribucije. No, riječ je, kako smo rekli, o sporadičnim slučajevima, u što smo se uvjerili i na konkretnom primjerku korištenom za fotografiranje, na sreću njegova vlasnika lišenog bilo kakvog kuckanja...

BMW X1 118D (2009.-2015.)


Kilometraža 81.744 km

Motor turbodizelski

Obujam 1995 cm

Snaga 105 kW/143 KS pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 445 x 180 x 155 cm

Osovinski razmak 276 cm

Masa 1540 kg

Prtljažnik 420/1350 litara

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 10,1 sekunda

Potrošnja 5,7 l/100 km

Ispuh CO150 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 17:34