RABLJENI AUTOMOBILI

Polovni Renault Twingo je šarmantan i zabavan, ali nedostaje mu komocije prethodnih modela

Treća generacija nije toliko popularna kao mali Renaulti nekad, ali ima neusporedivo manje reklamacija i više okretnosti u vožnji
Renault Twingo
 Renault

Nakon fantastične polivalentnosti prve dvije generacije Twinga, koje su u svojim nevelikim karoserijama s trojim vratima nudile čudesnu prostranost, početkom 2014. predstavljena je i treća (još uvijek aktualna), radikalno drukčije koncepcije od prve dvije.

Ima, naime, originalan koncept za svoju klasu: stražnji pogon, motore straga ispod poda prtljažnika i karoseriju s petera vrata. Zvučalo je zanimljivo, mladi vozači brusili su se na veću dozu zabave sa stražnjim pogonom, a oni koji cijene praktičnost vidjeli su benefite u dodatnom paru bočnih vrata.

image
Renault Twingo
Renault

Međutim, treći Twingo, kojemu je dobroćudan izgled definirao mađarski dizajner Csaba Wittinger, nije ponovio prodajne uspjehe prva dva. Dijelom zbog općeg trenda pada interesa za ovu klasu, ali i koncepcije koja na koncu ipak nije tako oduševljeno prihvaćena.

Prostranost i praktičnost nisu loši, ali nisu na razini prve dvije generacije u kojima se moglo prilično komotno i prespavati, a isto se može reći za udobnost, posebno stražnjeg ovjesa, na kojemu leži motor.

image
Renault Twingo
Željko Puhovski/CROPIX

Sjedi se dosta visoko, pa se simpatičan interijer doima užim nego što stvarno jest i osjećaj je djelomice i zbog zvuka motora koji dolazi straga koliko zanimljiv, toliko i čudan. Treba računati i na topliju podnicu prtljažnika koju tijekom dulje vožnje grije motor (ne stavljajte maslac u prtljažnik:-) te vrlo lagan volan.

Prisutna su i neizbježna poskakivanja na lošoj cesti karakteristična za male aute, a zbog „praznog” prednjeg dijela samo sa spremnicima tekućina pri bržoj vožnji autocestom potrebne su česte korekcije smjera, uz pomalo neugodan osjećaj nestabilnosti.

image
Renault Twingo
Željko Puhovski/CROPIX

Ono što, međutim, stvarno može nervirati je teže dostupan motor. Čak i za običnu kontrolu ulja treba sve izvaditi iz prtljažnika i odviti šest vijaka podnice. Isto tako, treba li utočiti tekućinu za pranje stakla, antifriz ili ulje za kočnice način skidanja kliznog prednjeg poklopca nije brz ni jednostavan. Francuska posla...

image
Renault Twingo
Željko Puhovski/CROPIX

S druge strane, stražnji pogon ima svoje prednosti u fantastičnoj okretnosti i spretnosti u gradu, što i jest primarni smisao Twinga. Veliki kut zakretanja prednjih kotača omogućuje krug okretanja od samo 8,6 metara, pa su uz stražnji pogon i intenzivan osjećaj upravljivosti i agilnosti vrludanja gradom stvarno zabavna.

image
Renault Twingo
Željko Puhovski/CROPIX

Draž pojačava izbor jačeg motora, živahnog trocilindarskog 0.9 turbobenzinca (90 i 93 KS), a naročito u jačoj GT verziji (110 KS). Osnovni 1.0 atmosferski (65 do 73 KS) prilično je sporiji i tromiji na otvorenoj cesti, ali za grad je okej. Što se žalopojki vlasnika tiče, reklamacije se dosad uglavnom svode na rano umiranje tvorničkih akumulatora i poteškoće s anlaserima (elektropokretačima).

image
Renault Twingo
Željko Puhovski/CROPIX

Povijest modela

Renault Twingo III
2014. otkriven u ožujku i odmah izazvao pažnju radi stražnjeg pogona, motora straga i izvedbe s petera vrata. Dijeli platformu, motore i mjenjače sa Smartom Fortwo i Forfour, a proizvodi se u Sloveniji. Ima dva benzinska motora, atmosferski 1.0 (71 KS) i turbo 0.9 (90 KS). Na EuroNCAP testu dobiva četiri zvjezdice.
2016. turbomotor dobiva verziju od 110 KS i opremu GT
2019. redizajn, motor 1.0 dobiva verziju od 65 KS, varijanta od 71 raste na 73, a turbo na 93 KS. Ukidaju se 110 KS, a uvodi električna verzija
2020. u prodaji ostaju samo 65 KS i električni

Twingo 1.0 SCe

Godište 2014.

Kilometraža 95.000

Cijena 45.000 kuna

Tehnički podaci

Motor benzinski, atmosferski
Cilindri/ventili 3/12
Obujam 999 ccm
Snaga 52 kW/71 KS na 6000/min
Moment 91 Nm na 2850/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Pogon stražnji
Dimenzije 360 x 165 x 156 cm
Osovinski razmak 249 cm
Prtljažnik 220 litara
Masa od 940 kg
Najveća brzina 151 km/h
0-100 km/h 14,5 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km
C02 ispuh 105 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 240 kn
Prednje disk pločice (par) od 235 kn
Spojka (komplet) od 1125 kn
Elektropokretač od 1030 kn
Prednji seleni (kom) od 72 kn
Akumulator od 510 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 23:21