Honda Civic jedna je od institucija kompaktne klase, s tradicijom koja seže u 1972. godinu, dvije godine prije pojave Golfa. Kod hrvatskih vozača veće simpatije je počela stjecati početkom 1990-ih i od tada je stalna pojava na našim cestama. Deveta generacija na hrvatskim cestama je od 2012. godine, vizualno je još i danas vrlo zanimljiva, čak i atraktivna, a poznata je i kao iznadprosječno vozački izoštrena.
Preciznost volana, mjenjača i malo tvrđe podešenog, ali ne i neudobnog ovjesa, uz neobičan dizajn izvan konfekcijskih okvira, privlače u prvom redu mlađu publiku, ali i zreliju koji se tako osjećaju i vole koji put jače zarezati zavoj, u kojima Honda leži kao na tračnicama.
Uz to, praktičnost je fantastična. Prtljažnik je i danas najveći u kompaktnoj klasi, dubok i dugačak, a pristupačnost i iskoristivost mu poboljšava koncepcija s peterim vratima.
Dodatni plus su takozvana magična stražnja sjedala s preklapanjem sjedaćeg dijela i proslanjanjem na stražnji naslon, što otvara dodatne opcije praktičnog prijevoza. Kvaliteta nikad nije bila upitna, iako izvedba plastike i tkanine u pojedinim dijelovima ostavlja malo jeftiniji dojam za europske pojmove, reklo bi se tipično japanski.
Međutim, sama izrada i sklopljenost i na osam godina starom primjerku potvrđuju visoku kvalitativnu reputaciju Honde. Mjesta ima dosta, a jedino što traži stjecanje rutine je donekle komplicirano posluživanje infotainmenta. Benzinski motori 1.4 (100 KS) i 1.8 (143 KS) su u okvirima atmosferske koncepcije - top.
Traže forsiranje okretaja da bi dobro povukli, pritom VTEC sustav promjenjive faze rada ventila daje dodatnu forzu, a rezak zvuk koji pritom stvaraju odbacuje svaku žal za potrošenim koji decilitrom benzina više. S druge strane, u obzirnoj vožnji benzinci su tihi, izuzetno uglađeni i malo troše.
O trajnosti ne treba govoriti, uz dobro održavanje tuku stotine tisuća kilometara. Dizelaš 1.6 (120 KS), najčešći u ponudi rabljenih, prvak je štedljivosti. Obzirnijom vožnjom može se voziti i s manje od pet litara, uz vrlo dobre performanse na valu velikog okretnog momenta od 300 Nm. Veći 2.2 (150 KS) vrlo je ozbiljan dizel s još većim okretnim momentom (350 Nm), gotovo sportskih kapaciteta i kao takav je ekonomični gutač kilometara.
Generalno, prema navodima ADAC servisne statistike, većih boljki ovaj Civic nema. Reklamacije najčešće idu u smjeru pregaranja žaruljica, laganijih slinjenja ulja na brtvilima ili osjetljivijih elemenata ovjesa poput kugli ili selena. Uglavnom, ništa značajnog ni skupog, što je dobro jer zamjenskih dijelova nema u tolikom broju kao za europske automobile.
Povijest modela
Honda Civic IX
2011. krajem godine predstavljena deveta generacija Civica
2012. u proljeće početak prodaje na hrvatskom tržištu s atmosferskim benzincima 1.4 (100 KS) i 1.8 (143 KS) te turbodizelom 2.2 (150 KS)
2013. u proljeće uveden manji turbodizel motor 1.6 (120 KS)
2014. predstavljena blago redizajnirana i poboljšana izvedba, a potom i karavanski model Tourer
2015. otkrivena sportska verzija Type R s turbomotorom 2.0 (310 KS)
2016. pripreme za kraj proizvodnje i dolazak novog modela
Civic 1.6 DTEC
Godište 2013.
Kilometraža 87.000
Cijena 79.900 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1597 ccm
Snaga 88 kW/120 KS na 4000/min
Moment 300 Nm na 2000/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 430 x 177 x 144 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 475 litara
Masa od 1310 kg
Najveća brzina 203 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Izmjerena potrošnja 4,7 l/100 km
C02 ispuh 94 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi TRW (par) 590 kn
Prednje pločice (par) od 370 kn
Prednji amortizeri Sachs (par) 1070 kn
Spojka LuK (komplet) 2355 kn
Hladnjak Nissens 1115 kn
Grijači (4 kom) od 360 kn
Hidropodizači (16 kom) 640 kn
Vilica ovjesa od 310 kn
Prednji ležaj kotača od 280 kn