POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENA ŠKODA SUPERB Mjesta straga ima i za Kukoča, a dugovječnost je samo začin mega prostranosti

Druga generacija češke krstarice prava je kraljica prostranosti. I pouzdanosti, jer prema servisnim statistikama je u vrhu svoje klase, bolja i od Volkswagena, čiju tehniku koristi. Pronađite sačuvan i održavan primjerak i za male pare godinama ćete se voziti kao predsjednik
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Toliko je prostrana i komforna da je vozila i predsjednike država i vlada te ministre i biznismene, a kupovali su je i bolje stojeći privatni kupci, racionalnog pristupa financijama. Sve to zapravo, vrijedi i danas za drugu generaciju Škode Superb, bez obzira na to što je 2015. zamijenjena posve novim modelom. Unutrašnji prostor joj je frapantno velik i u tom smislu pruža pravi VIP komfor, poput dvostruko skupljeg Mercedesa S-klase. Straga je prostora toliko da je noge moguće komotno prekrižiti i pritom čitati novine velikog formata. Upravo je to bio razlog što je ovaj Superb bio čest izbor visokih političkih i poslovnih krugova (i još uvijek je tako), premda vanjski izgled nije bio “vau”.

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Ipak, izgleda moćno i uvjerljivo, a izrada mu je po njemačkom receptu, temeljita i masivna. Klasične i ozbiljne linije prevladavaju i interijerom, a kvaliteta se vidi u tome što materijali i nakon intenzivnije upotrebe ostaju postojani i dugovječni. Priča za sebe je prtljažnik, s velikim poklopcem otvorivim na dva načina: klasičnim kao kod trovolumenske limuzine ili, pak, u kompletu sa staklom, kao kod kompakta. To je omogućilo izvanrednu prilagodljivost i funkcionalnost, jedinstvenu u toj klasi. Ponuda rabljenih Superba nije velika, a s obzirom na to da je većina primjeraka bila na korištenju kod vlasnika dobre materijalne sposobnosti za održavanje te u sustavu leasinga s ograničenom kilometražom, mala je vjerojatnost da ćete naići na loš primjerak.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Zavirili smo i u servisne statistike njemačkog ADAC-a i nismo naišli na značajne kritike. U crvenoj zoni nalaze se samo prva dva godišta proizvodnje, na kojima je bio nešto veći broj reklamacija na rastezanje lanca kod benzinca 1.4 TSI, nepravilnosti pri ubrizgavanju kod dizelaša 2.0 TDI i otkazivanja rada kazaljke brzinomjera. Za modele s DSG mjenjačem napravljen je opoziv, radi ugradnje novog softwarea, i - to je to. Sve ostale rubrike ostale su u zelenoj zoni, što znači da i rani primjerci, čak i oni s povećom kilometražom, dugo ostaju besprijekorni i u dobroj formi. Zgodan je podatak i da je maraton test pouzdanosti jedne ugledne njemačke specijalizirane revije ovaj Superb, s motorom 2.0 TDI, završio s najvišom ocjenom, bolje plasiran od visokog društva iz Volkswagena, Audija, BMW-a i Mercedesa!

Na najvećoj cijeni i glasu je dizelski motor 2.0 TDI (140 i 170 KS), prvo sa sustavom ubrizgavanja pumpa-brizgaljka, a potom common-rail, kao najbolji kompromis potrošnje, performansi i trajnosti. U početku se ugrađivao i 1.9 TDI (105 KS), zamijenjen 2010. manjim i tišim, ali jednako učinkovitim i čišćim 1.6 TDI (105 i 120 KS). Redizajn je obavljen 2013. i Superb je tad dobio dopadljiviji izgled. Odlične turbobenzinske motore TSI (1.4,1.8 i 2.0), kao i veliki 3.6 V6 FSI, bilo kod novih ili rabljenih primjeraka, hrvatsko tržište na žalost, gotovo i ne primjećuje.

Ukratko

Superb u svakom svom dijelu ima prostora doslovno “kao u priči”. Originalno: poklopac prtljažnika otvara se klasično kao kod limuzine ili zajedno sa staklom. Kvaliteta izrade i materijala jedna je od najboljih u srednjoj klasi, pa većina Superba i nakon par godina upotrebe ostaju čvrsti i utegnuti, s vrlo blagim tragovima korištenja. Iznutra kao i izvana: klasične i pomalo ozbiljne linije još i danas dosta brzo pronalaze svoje poklonike, nesklone dizajnerskim eksperimentima

Kamo god svrnuli pogled, zapazit ćete poneki detalj kakav ste vidjeli u Volkswagenovim modelima, posebice Passatu. Mnogima je već to putokaz koji jasno vodi u smjeru odluke o kupnji. Iskusni serviseri tvrde da ovjes dugo ostaje otporan na iskušenja loših cesta, nemarnih vozača i opterećenja na granici nosivosti

Stražnji dio nije najsretnije dizajniran, a dojam je popravio redizajn iz 2013. godine, sa skladnije oblikovanim, većim svjetlima. Superb nudi Volkswagenovu tehniku upakiranu u veću karoseriju, a po jednakoj ili čak boljoj kvaliteti i nižoj cijeni. Favorit je, naravno, dizelaš 2.0 TDI

RIJEČ STRUČNJAKA

Za one koji traže veliku i komfornu rabljenu limuzinu, stvarno dobre kvalitete, a povoljne cijene, staru do deset godina, ova generacija Superba je odličan izbor. Zato skoro svaki primjerak koji pustimo u prodaju dosta brzo pronalazi novog vlasnika, premda Superb dizajnerski nije atraktivan kao konkurenti, kazuje nam Igor Sučević, prodajni savjetnik u tvrtki za trgovinu rabljenim automobilima. Međutim, dosta potencijalnih kupaca u ovoj klasi baš cijeni takav, manje upadljiv dizajn. Jaki aduti su naravno, i njemački standardi izrade i tehnologija.

SUPERB 1.6 TDI (2008. - 2015.)

Godište 2012.

Cijena 117.500 kuna

Kilometraža 76.000 km

Motor turbodizelski

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 4000/min

Moment 250 Nm pri 1500/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 484 x 182 x 1463 cm

Međuosovinski razmak 276 cm

Masa 1440 kg

Prtljažnik 565 litara

Brzina 189 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,3 l/100 km

Ispuh CO2 130 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 22:13