Posljednja generacija Audija A3 ima visok ugled na tržištu novijih rabljenih kompaktne premium klase, a posebno se ističe peterovratna izvedba Sportback. Duža je za sedam centimetara u odnosu na osnovnu trovratnu, ima za četiri centimetara duži osovinski razmak i nešto drukčiju formu stražnjeg dijela, koja podsjeća na karavan. U konačnici je praktičnija i ima više mjesta od trovratnog modela i kupci rabljenih je vole, unatoč dosta visokoj cijeni. Ne treba zanemariti niti dobar, čvrst i pomalo sportski izgled, u vjernom stilu većih i skupljih Audijevih modela.
Foto: Marin Tomaš
Radi se o trećoj generaciji predstavljenoj u proljeće 2012., postavljenoj na tada uvedenu modularnu platformu MQB na kakvoj voze i s mehanikom kakvu koriste Golf VII, Octavia i Leon. Od kućne braće se međutim, distancira kvalitetnijim i skupljim materijalima i još kvalitetnijom izvedbom, visokih Audijevih standarda. Dojam poboljšava i najskuplja, ali kod naših kupaca rabljenih najpopularnija oprema Ambition, čiji su nešto tvrđe podešeno i niže podvozje, sjedala, oprema i cjelokupno uređenje više orijentirani na sportski nego komforni ugođaj (što pak imaju neznatno jeftiniji, a manje atraktivno opremljeni Attraction i Ambiente). Interijer i s dobrom opremom ostaje jednostavan i pregledan i ne plaši kupce futurističkim dizajnom. Ipak, prilikom kupnje dobro prosurfajte funkcijama MMI multimedijalno-informacijskog sustava i ustanovite radi li sve kako treba. Popravci ili zamjena istog naime, mogu biti papreno skupi. No, u pitanju su još uvijek relativno novi primjerci pa poteškoća ne bi trebalo biti.
S obzirom na kvalitetnu izvedbu koja izvrsno prikriva i triput veću kilometražu od ispisane na instrumentnoj ploči, treba imati četvere oči pri kupnji, posebno kod primjeraka iz uvoza. Čak i oni prvi, stari šest godina u pravilu još uvijek izgledaju praktički kao novi. Vrijedi to i za s ve ostale komponente, a posebno motore. Posljednja generacija Sportbacka nudi ih velik broj, ali hrvatski vozači i dalje su gotovo u potpunosti skloni samo poznatim i štedljivim dizelima 1.6 TDI i 2.0 TDI. Takvi i dominiraju ponudom, dok su benzinci na našem tržištu marginalizirani. O TDI dizelskim motorima sve je već milijun puta napisano i rečeno, pa s obzirom da je riječ o još uvijek prilično novim autima, većinom tek izišlim iz jamstvenog razdoblja, pri kupnji je najmudrije izdvojiti par stotina kuna i dati ovlaštenom servisu auto na detaljni pregled i dijagnostiku. Posebno ako željeni auto ima i DSG mjenjač (S-Tronic). Nije li bio u sudaru nepravilnosti ne bi smjelo biti. Tek možemo spomenuti da je prednji ovjes nešto osjetljiviji na čestu, a nemarnu vožnju lošom cestom.
Ukratko Sjedi se niže nego kod većine konkurenata, a peterovratni Sportback je prostraniji i praktičniji od trovratnog A3, pa zato i popularniji. Dizelski TDI motori donose štedljivost, ali i dozu grubosti. Udobnost je bolja u jeftinijim izvedbama s mesnatijim gumama, dok je skuplji i popularniji Ambition tvrđi. To smanjuje komfor vožnje, ali uz šire gume poboljšava ležanje Rijetko ćete naići na slabo opremljen uvozni Sportback. Osim toga, interijer mu je otporan na korištenje i lako podnosi krivotvorenu kilometražu. Zato, oprez! Audijevski ugođaj visoke kvalitete, kao i prepoznatljiv dizajn, podsjećaju na veće i skuplje modele ove marke, što na većinu interesenata već na prvu ostavlja dojam. Ispod pristojno velikog prtljažnika uglavnom ćete naići na rezervni kotač za privremenu uporabu, a stražnji ovjes multilink i nešto niže težište idu na ruku temperamentnijim vozačima RIJEČ STRUČNJAKA Prodajni savjetnik Ivan Markovinović, kojemu je u velikom prodajnom asortimanu rabljenih automobila MaxxAuta u Zagrebu kroz ruke prošlo stotine njih, kaže da je zadnja generacija Audija A3 vrlo zahvalna za daljnju prodaju. Brzo se prodaje bez obzira na višu cijenu, jer ljudi dobro znaju da je riječ o kvalitetnom i cijenjenom automobilu provjerene mehanike. Još uvijek su to relativno novi primjerci i propisno održavani, u pravilu s umjerenom kilometražom. Dizeli su naravno, i dalje najtraženiji. Sportback zaslužuje preporuku, ali kvaliteta naravno, ima i svoju cijenu. 1.6 TDI 105 (2012.-) Kilometara 86.300 Godište 2014. Cijena 139.000 kuna Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1598 ccm Snaga 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min Moment 250 Nm pri 1500-2750/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 431 x 179 x 142 cm Međuosovinski razmak 263,5 cm Težina 1230 kilograma Prtljažnik 380 litara Brzina 195 km/h 0-100 km/h 10,9 sekundi Izmjerena potrošnja 5,5 l/100 km C02 ispuh 99 g/km |