Snovi više nisu neostvarivi: dobro održavan BMW X3 prve generacije, koji je kao nov koštao malo bogatstvo, danas je dostupan po cijeni novog kompakta. Konkretno, primjerak iz 2008. s 2,0-litrenim dizelskim motorom, pogonom 4x4 i automatskim mjenjačem, poput ovog u našem testu, vlasnici cijene između 150 i 170.000 kuna, premda prema službenom katalogu vrijednosti rabljenih vozila Centra za vozila Hrvatske vrijedi dosta nižih 130.000 kuna. Uz sveprisutnu krizu, to je dobro polazište za pregovore pri kupnji...
Krenete li u ostvarenje snova i odaberete dobro održavan i čuvan primjerak (a takav sigurno nije najjeftiniji u oglasniku), u pravilu ne trebate očekivati veće izbijanje novca iz džepa na račun održavanja. Ljuštenje kožne obloge upravljača, slabo pričvršćene gumene brtve u okviru vrata, te tvrđe od očekivanja podešen, a relativno nježno konstruiran ovjes kojem najopterećeniji dijelovi (kugle, ramena, krajnici) mogu brže stradati vozi li se često lošim cestama ili skače nepromišljeno na rubnjake - popis je mogućih nevolja, koji na tome uglavnom i ostaje. Napominjemo da govorimo o održavanim primjercima, poput našeg testnog, kojem u sedam godina ni žaruljica nije pregorjela.
Jer neodržavani (što nije rijetkost) ili mafijaški vožen X3, kao i svaki drugi tehnološki zahtjevniji BMW, može postati vreća lančano povezanih problema. BMW X3 vozi na prilagođenoj platformi i podvozju serije 3, stražnji ovjes i izvrstan pogon 4x4 (koji šalje i do 100 posto snage na prednju ili stražnju osovinu) preuzet je iz limuzine 330xi, dok su motori i mjenjači također identični onima iz limuzina serije 3. U cjelini je dakle više prilagođen asfaltu nego hopsanju po terenu, bez obzira na pogon 4x4, koji više postoji kao korektiv u bržoj ili vožnji po skliskom terenu, ali i kao obavezan modni sastojak SUV auta.
Što se motora tiče, ni jedan ne iskače iz okvira pouzdanosti. Dominiraju dizelaši, 2,0-litreni (150 i 177 KS) i redni šesterocilindarski 3,0-litreni (204 i 218 KS). Uglađeni su, snažni i umjerene potrošnje s obzirom na performanse, pa bacaju u sjenu također izvrsne benzince (2.0, 2.5 i 3.0), koji zbog okrutnijeg rasta potrošnje u bržoj vožnji ne nailaze na plodno tlo. Tijekom 2009. uvedena je i slabija izvedba 2,0-litrenog dizelaša (143 KS), dok je izvedba samo sa stražnjim pogonom uvedena tek 2012., u drugoj generaciji. Kao svaki BMW, i X3 je okretan i dinamičan u vožnji, odličan na upravljaču i ima snažne, izdržljive kočnice. No, mnogi vlasnici prvih godišta svjedoče da zvučna izolacija nije najbolja, pa grubost dizelaša prejako dopire do unutrašnjosti, a i kvaliteta materijala je ispod očekivanja. No, redizajn obavljen u jesen 2006., donio je brojna izvedbena poboljšanja, kojima je doživljaj vožnje dignut na osjetno višu razinu. Zato je svakako najbolje potražiti primjerak iz drugog dijela životnog ciklusa.
RIJEČ STRUČNJAKA
Domagoj Šestan iz Odjela tehničke podrške zastupnika BMW-a za Hrvatsku kaže kako je X3 jedan od najpouzdanijih modela te tvrtke. U razvoju se vodilo računa o robusnosti, a u konačnici X3 dijeli više od 50 posto dokazano pouzdanih dijelova sa serijom 3 Touring (E46), od koje je preuzeo platformu, kao i s modelom X5 (E53). Vrlina je i pouzdan i efikasan sustav xDrive, koji je zaživio prvi put upravo na X3 (usporedno i na X5). Uz redovno održavanje vlasnici ne trebaju očekivati nikakve ozbiljnije kvarove.
BMW X3 xDrive 20d (2003. - 2010.)
Kilometraža 71.000
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1995 ccm
Snaga 130 kW/177 KS pri 4000/min
Moment 350 Nm pri 1750/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 457 x 186 x 167 cm
Međuosovinski razmak: 280 cm
Masa 1740 kg
Prtljažnik 480 litara
Brzina 205 km/h
0-100 km/h 9,2 sekunde
Potrošnja 6,7 l/100 km
Ispuh CO2 178 g/km
Cijena oko 150.000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....