Prva generacija C4 Picassa iz 2006. pokazala se izvrsno prihvaćenim nasljednikom Xsare Picasso, pa je 2013. predstavljena i druga generacija, dizajnerski ponovno atraktivna i naravno, najudobnija i jedna od najprostranijih u svojoj klasi. Uz standardnu izvedbu ponuđena je i 17 centimetara duža Grand sa sedam sjedala kao velika i komforna obiteljska krstarica, ali i vrlo pogodna za taksi i shuttle prijevoze.
Sprijeda su klasični i Grand model jednaki, ali straga je Grand ravnijih površina, sa svjetlima razlomljenim u dvije cjeline. Zbog većih gabarita, ali i osovinskog razmaka većeg za pet centimetara, prostraniji Grand djeluje ozbiljnije. Redizajnom 2018. su zbog isteka prava na ime Picasso uvedeni i novi nazivi - Space Tourer i Grand Space Tourer.
Rabljeni primjerci su zanimljivi jer imaju povoljnu cijenu, a uglavnom su sačuvani, često puta i „kao novi“, jer to je tip auta kojim se veći dio kilometara radi na dobrim otvorenim cestama, ujednačenijim tempom. I unutrašnjost je zato sačuvanija, jer nema tolikog habanja od stalnog izlaženja i ulaženja. Iznimaka ima, ali to se odmah vidi.
Jedno je sigurno: Grand Picasso će oduševiti svakog tko treba ili voli prostran, udoban i komforan velik automobil, opuštenog ugođaja u vožnji. Kao stvoren je za dulje relacije, pri čemu su wellness atmosfera i dojam veličine i vožnje u pokretnom izlogu potencirani velikim prednjim staklima. Preglednost je zato perfektna, pretinaca ima more, a udobnost koju pružaju sjedala i mekše podešen ovjes na tradicionalno su visokoj razini.
Dizelski motori su u ovakvom tipu auta uglavnom prvi izbor i tu nema nepoznanica. Godinama se ugrađuju u niz modela, solidnih su performansi i male potrošnje, a tijekom godina dotjerani do visokog stupnja pouzdanosti. Osnovni dizelaš 1.6 najbolji je u svojoj kasnijoj verziji sa 120 KS, ali s obzirom na veličinu auta optimalan je 2.0 sa 150 KS.
Bitno je da im i sustav filtriranja čađe radi kako treba, u suprotnom slijede skupi popravci. Želite li primjerak s automatskim mjenjačem, modeli s motorima iz donjeg dijela ponude do 2015. imali su u opciji robotizirane mjenjače ETG6, poznate po neodlučnosti prilikom prebačaja. Zamijenjeni su klasičnim japanskim automaticima EAT6 i s njima je vožnja kudikamo ugodnija.
Općenito, pri kupnji zlu ne trebalo, treba provjeriti sve do najmanjeg detalja funkcionira li kako treba, jer popravci mogu izbiti dosta kuna iz džepa. Pouzdanost je generalno uzevši vrlo dobra, zapravo iznad očekivanja, naročito elektronike koja je nekad zaista znala biti slaba točka velikih francuskih automobila. A premda ne odaje dojam čvrstine kao njemački modeli, i sama izrada je za klasu bolja nego u prvoj generaciji.
Povijest modela C4 Picasso
2013. u ožujku predstavljena druga generacija u standardnoj izvedbi, a u rujnu i u produženoj Grand (7 sjedala)
2014. početak prodaje s dizelskim motorima 1.6 (92 i 116 KS) i 2.0 (150 KS) te benzinskim 1.6 (atmosferski 120 KS i turbo 165 KS)
2014. krajem godine dizelaš od 92 KS pojačan na 99 KS, a uvodi se novi osnovni benzinac 1.2 turbo (130 KS)
2016. benzinac 1.2 turbo dobiva i smireniju verziju (110 KS)
2018. napravljen redizajn prilikom kojeg se naziv Picasso, zbog isteka prava na ime, mijenja nazivom Space Tourer
Podaci
Grand Picasso 1.6 HDi
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1560 ccm
Snaga 88 kW/120 KS na 3500/min
Moment 300 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 460 x 183 x 164 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 170/645 litara
Masa od 1505 kg
Najveća brzina 189 km/h
0-100 km/h 11,3 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km
C02 ispuh 100 g/km
Godište 2016.
Kilometraža 109.000
Cijena 99.000 kuna
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 425 kn
Prednje pločice (par) od 300 kn
Prednji amortizeri Sachs (par) od 790 kn
Stražnji amortizeri (par) od 450 kn
Spojka (komplet) od 1760 kn
Zamašnjak od 3400 kn
Hladnjak od 765 kn
Elektropokretač od 520 kn
Alternator od 1495 kn