BESPRIJEKORAN

RABLJENI Fiat Grande Punto: Dosad nije stvorio ni najmanji problem

Grande Punto predstavljen je 2005., a naslijedio je Punta druge generacije

Grande Punto naslijedio je Punta druge generacije, koji se počeo proizvoditi krajem 1999. te nastavio proizvoditi u Srbiji kao Punto Classico. Prošle je godine stigao i redizajnirani i obogaćeni Punto Evo, pa Fiat sada u nižoj klasi ima tri modela. Dobro se podsjetiti da je Punto prve generacije u jesen 1993. naslijedio uspješnog Una te osvojio titulu 'europskog auta 1995. godine'.

Bolja karoserija

Na test smo dobili besprijekorno očuvani primjerak, star četiri i pol godine, sa 61.000 km. Mnogi misle da Fiati nisu kvalitetni i pouzdani, no ako pitate većinu vlasnika, saznat ćete da su to uglavnom predrasude, što pokazuje i konkretni primjerak koji dosad vlasniku nije stvorio ni najmanji problem (rađeni su samo redoviti servisi). Karoserija je osjetno solidnija nego kod prethodnika Punta, što potvrđuje pet zvjezdica po Euro-NCAP testu.

U usporedbi s Puntom napravljen je velik napredak u kvaliteti plastike, ali još uvijek ponekad ima problema s vibriranjem plastike. Mehanika je općenito bolja od elektronike, a najosjetljiviji dijelovi su spojka, koja teško izdrži više od 100.000 km, prednji kuglasti zglobovi, diskovi i cijeli ispušni sustav. To treba temeljito pregledati prije kupnje, jer pokazuje u kakvim je rukama automobil bio.

Najisplativiji motor

Poznato je da Fiati često imaju previsok napon instalacije, zbog čega pregaraju žarulje, a osjetljiva je i središnja upravljačka jedinica. Sjedala su obložena pomalo grubom, ali otpornom tkaninom. Kod testnog je modela i u petoj godini još u besprijekornom stanju. U unutrašnjosti također treba obratiti pozornost na ručicu mjenjača, koja nakon dulje eksploatacije gubi preciznost, ali ne i funkcionalnost. Motor nije temperamentan, ali je uglađen i izdržljiv te prihvatljive potrošnje. Osnovni 8-ventilski benzinci 1.2/65 KS i 1.4/77 KS su najisplativiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 14:30