Tko je imalo dublje upućen u zbivanja na tržištu rabljenih dobro zna da je treća generacija Mondea najbolja kupnja u srednjoj klasi njemačkih limuzina, jeftinija od najtraženijeg Passata, prema kojem mnogi već na slijepo iskazuju idolopoklonstvo. Odmah kako se pojavio pobrao je hvalospjeve na račun prostranosti, udobnosti i izvrsnog ležanja. I dobre kvalitete, pa je svime time nastavio tradiciju prethodnog modela, kao jednog od najboljih u klasi.
Konstrukcijski potječe iz vremena Fordova ljubovanja s Mazdom i Volvom, pa dijeli bazu platforme s tadašnjom Mazdom 6 i Volvom S80. Stražnji ovjes je multilink, a upravljač i mjenjač precizni i izravni, pa ne čudi što je proglašen jednom od najvozačkijih limuzina u klasi. No, kako je poprilično velik, udoban i prostran, pa u rukama daje osjećaj masivnosti, najbolje mu odgovaraju otvorene ceste, na čijim se zavojima pokazuje kao odlična i vrlo upravljiva cestovna krstarica, sjajna za brzu, a opuštenu vožnju.
Foto: Žejko Puhovski / HANZA MEDIA
U pravilu je fino opremljen već od nižih razina, a kvaliteta pomalo konfekcijski uređene unutrašnjosti više je nego solidna, pa tko je brižniji u postupanju s autom dugo će mu vremena ostati kao nov. Treća generacija još nije zašla u ozbiljnije godine, pa osim redovnog održavanja serviseri rijetko imaju posla s izvanrednim intervencijama. Kod ranih primjeraka ipak se već polako mogu izdvojiti određene pojave. Tako su, primjerice, spone i ramena prednjeg ovjesa, posebno kod dizelaša, osjetljivije na grublju vožnju lošim cestama, pa pod težinom auta ranije traže zamjenu. I gumena crijeva kočnica ponekad neočekivano rano postaju porozna, a zna zakazati i parkirna kočnica (nevraćanje u početni položaj). I to je uglavnom sve, uz opasku da se vlasnici dizelaša zimi znaju žaliti i na sporo zagrijavanje unutrašnjosti.
Što se motora tiče, u svijetu rabljenih najviše se nude i traže 2,0-litreni dizelaš HDi (115, 130, 140 i 163 KS, ovisno o godištu i verziji), razvijen u suradnji s Peugeotom i Citroënom. S razlogom, jer troši skromno, od 5 do 7 litara, a dobro se nosi s masivnom karoserijom. Zupčasti remen mijenja mu se tek nakon 200.000 kilometara ili 10 godina, a neovisni serviseri mahom tvrde da je kvalitetniji i pouzdaniji od Volkswagenovog 2.0 TDI.
Ovisno o godištu, mogu se naći i manji dizelaši (1.6 TDCi sa 115 i 1.8 TDCi sa 125 KS), a vrh ponude je moćni i rijetki 2.2 TDCi (175 KS). Što se benzinaca tiče, uglavnom su u ponudi atmosferski, osnovni 1,6-litreni (110 i 125 KS) te 2,0-litreni (145 KS). Potonji je zapravo izvrstan japanski, Mazdin motor. Nijedan dosad nije došao na zao glas zbog svoje konstrukcijske mane. Naprotiv, riječ je o pouzdanim motorima koji vlasnike, posebno smirenije, služe po principu toči i vozi. Mondeo je zapravo vrlo mudar izbor, jer za uloženi novac daje jako mnogo. Samo treba paziti da se ne naleti na preizvožen i zapušten primjerak.
MONDEO 2.0 (2006. - 2014.) Kilometraža 71.000 Godište 2010. Cijena 75.000 kuna Motor benzinski, 4 cil. Obujam 1999 ccm Snaga 107 kW/145 KS pri 6000/min Moment 185 Nm pri 4500/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 484 x 189 x150 cm Osovinski razmak 285 cm Masa 1400 kg Prtljažnik 550 litara Brzina 210 km/h 0-100 km/h 9,9 sekundi Potrošnja 9,0 l/100 km Ispuh C02 189 g/km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....