Treće mjesto među najprodavanijim markama rabljenih u prvih pola godine u Hrvatskoj drži Mercedes, što dobrim dijelom treba zahvaliti i nanovo probuđenoj popularnosti druge generacije A-klase. Predstavljena 2004. kao nasljednik popularne, ali ne i pretjerano kvalitetne prve generacije, s vremenom je uspjela povratiti povjerenje kupaca, pa je i danas, kad je više nema, rado odabiru vozači koji traže praktičan obiteljski auto. Povišena pozicija za upravljačem omogućava jednostavan ulazak i izlazak te pruža dobru preglednost na sve strane, zbog čega je vole stariji vozači, dok mlađi roditelji cijene prostran prtljažnik i lak pristup stražnjoj klupi.
Modularna unutrašnjost sa sjedalima preklopivim u omjeru 60:40 u drugom redu sviđa se svima, kao i poznata, za A-klasu karakteristična sendvič-konstrukcija podvozja. Zbog nje se auto u dinamičnijoj vožnji zavojima zna nagnuti, ali budući da se svaka A-klasa još od prve generacije i poznatog debakla na los testu serijski oprema ESP-om, razloga za strah nema. Upravo suprotno, slovi za jedan od najsigurnijih auta u klasi, pa i izvan nje. Dođe li do frontalnog sudara, spomenuta konstrukcija progutat će većinu sila, a motor neće završiti u prostoru kabine nego ispod nje. Svi najvažniji sigurnosni elementi serijski su dolazili već s osnovnim paketom Classic, dok su bogatiji poput Avantgardea, kakav ima naš testni primjerak, pritom brinuli i o nastupu i komforu.
I danas, više od pet godina nakon proizvodnje, ova A-klasa izgleda izvrsno te se osim manjih ogrebotina izvana i jedne poderotine na vozačkom sjedalu tragovi eksploatacije na njoj ne primjećuju. Dio zasluga pritom treba pripisati i skromnoj prevaljenoj kilometraži (44.000 km), no dio i kvaliteti izrade.
Druga generacija A-klase opremana je sa 7 različitih benzinskih i CDI motora od 82 do 193 KS te dva ručna i jednim automatskim mjenjačem. Da su među rabljenima najpopularniji dizelaši malo je reći, budući da se u oglasnicima benzinci poput ovoga sa 95 KS moraju tražiti svijećom. Koji točno odabrati, stvar je izbora i konkretnog primjerka, budući da A-klasa nema izraženih rak-rana. Osim na motore, to se odnosi i na ostatak kompleta, pa TUV navodi da među primjercima starim 4 do 5 godina, s do 58.000 prijeđenih km, čak oko 75 posto ne bilježi baš nikakve kvarove, a 18 posto tek one minimalne. Prednje su opruge bile slabe samo na prvim primjercima, no to je ispravljeno vrlo brzo. Gubitak ulja je zanemariv, hrđe na podvozju u pravilu nema, a kao najslabija točka, uvjetno rečeno, navodi se kočni sustav, koji kod nekih primjeraka zna gubiti ulje te korodirati na diskovima.
Ipak, pri kupnji imajte na umu da je A-klasa pravi Mercedes, pa će i održavanje koštati u skladu s renomeom...
MERCEDES A150
TEHNIČKI PODACI
Kilometraža 44.050
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1498 ccm
Snaga 70 kW (95 KS) pri 5200/min
Moment 140 Nm pri 3500-4000/min
Pogon prednji
Prtljažnik 435/1370 litara
Brzina 175 km/h
0-100 km/h 12,6 sekundi
Potrošnja 5,8 litara
GODIŠTE 2009.
CIJENA 73.000 kn