Opel Corsa C, koja se proizvodila od jeseni 2000. do proljeća 2006., jedan je od najzanimljivijih mališana na tržištu rabljenih. Ne bez razloga, jer je dizajnom još uvijek simpatična i moderna, a u cjelini gledano - solidna.
Corse nisu ni preskupe, cijene im se kreću od oko 2000 eura za slabije opremljene benzinske primjerke početne godine proizvodnje pa sve do oko 6500 eura, za bolje opremljene dizelaše iz završne godine. Za primjerak na našem testu, vrlo dobro opremljen jači benzinac 1.4 16V sa 90 KS (klima, radio s kontrolama na volanu, centralno zaključavanje, prednji prozori na struju, aluminijski naplaci, metalik lak, petera vrata), proizveden krajem 2000., sa svega 84.000 prijeđenih kilometara, registracijom važećom do kraja godine i nikad karamboliran, može se tražiti oko 3200 eura.
Corsa C je veliki Opelov iskorak u odnosu na prijašnju seriju B (1993.-2000). Kvalitetnije je napravljena, materijali su bolji, lim neusporedivo otporniji na hrđanje (11 godina star primjerak s testa uopće nema korozije), a motori poboljšani. Doduše, početna godišta imala su iznadprosječno velik broj pritužbi na hirovitost sustava za centralno zaključavanje i rasklimanost držača stabilizatora, a naročito na neispravnost letve upravljača i loš rad mjenjača (često su otkazivali plastični birači brzina, kasnije zamijenjeni metalnim). Bilo je primjedbi i na često pregorijevanje žaruljica armature, ali nakon odrađenih poboljšanja, a posebno nakon redizajna 2004., značajnije sustavne konstrukcijske greške više se ne pojavljuju.
U priču o solidnom Opelovom mališanu (koji se proizvodio u Španjolskoj) uklapa se i benzinski motor 1.4 16V od 90 KS. Na cestama je manje zastupljen od najpopularnijeg 1.2 te dizelaša 1.3 (Fiat) i 1.7 (Isuzu), a zanimljivo je da se isporučivao u dvije izvedbe distribucije, s lancem i zupčastim remenom, ovisno o tržištu. Corsa s našeg testa kupljena je kao nova u Hrvatskoj i ima zupčasti remen, kojeg je potrebno mijenjati relativno često, svakih 60.000 kilometara.
Mana motora je i potrošnja u gradu, koja lako naraste do 10 litara. Motor je osjetljiv i na oštru vožnju, u kojoj potrošnja također rapidno raste, ali nesrazmjerno rastu performansi. Zato mu više odgovara mirniji ritam, kao i prilično grubom mjenjaču. Testni primjerak ima tek 84.000 prijeđenih kilometara, ali - gotovo isključivo u gradu. Zato nije čudno što je unutrašnjost vrlo dobro sačuvana, ali čitav pogonski sustav pa i ponegdje izgrebana karoserija, i danas dopadljivog, pomalo ženskastog dizajna, istrpjeli su znatno više nego da je češće vožen na otvorenoj cesti.
Kilometraža 84.200
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1389 ccm
Snaga 66 kW (90 KS) pri 6000/min
Moment 125 Nm pri 4000/min
Pogon prednji
Dimenzije 382x165x144 cm
Osovinski razmak 249 cm
Prtljažnik 260 litara
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 11,5 sekundi
Potrošnja 7,2 litre
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....