Obiteljski automobili krenuli su od skromnih starih kompakta, tu i tamo na cesti se pronašla koja limuzina, a SUV-ovi su više postojali u obliku krutih terenaca rezerviranih za one kojima su zaista bili potrebni. No kupci se sve više okreću SUV-ovima. Možda je to razlog zašto se Opel bio zauzet dodavanjem pseudo terenskih vozila u svoju ponudu. Crossland X je najmanji, Mokka X je zlatna sredina, a Grandland X je najveći.
Zbog svojih dimenzija natječe se s modelima kao što su nagrađivana Seat Ateca i popularni Nissan Qashqai. Baš kao i njegov manji brat Crossland X, Grandland X temelji se na postojećoj Peugeotovoj platformi - u ovom slučaju dijeli je s Peugeotom 3008.
Raspon motora otvara 1,2-litreni benzinac s turbom, penje se do srednje klase 1,6-litrenog dizelaša i završava 2,0-litrenim dizelašem koji je rezerviran za vrhunske modele. Benzinski motor se iznenađujuće dobro nosi s ovim teškim SUV-om, ali ako redovito prevozite putnike, možda ćete htjeti odabrati dizelaša.
Udobnost je ono što Grandland X želi pružiti i, uglavnom, uspijeva. Ako izbjegavate veće naplatke, njegov se mekani ovjes bolje nosi s neravninama od ovjesa sportskije Seat Atece, ako to znači da se Grandland više kotrlja u zavojima i ima primjetno više trzaja u ubrzavanju i kočenju.
Upravljanje je u početku malo nejasno i neprirodno, ali zatim postaje mnogo direktnije. Na to se može lako naviknuti. Možda ćete također otkriti da je potrebno malo vremena da naučite glatko rukovati kvačilom; nema puno osjećaja na njegovoj točki ugriza, osobito kod benzinca.
Razine opreme su ipak dobre; svi modeli imaju klimatizaciju, tempomat, aluminijske naplatke, automatska svjetla i brisače te stražnje parkirne senzore. Unutrašnji prostor je pristojan; ima dovoljno prostora za ramena sprijeda, dovoljno prostora za noge straga i veliki prtljažnik za kupovinu i dječja kolica.
Slično kao kod njegovog brata Peugeota, pretinac za rukavice Grandlanda X malen je zbog prostora koji zauzima kutija s osiguračima. Nažalost, u ostatku unutrašnjosti nema mnogo prostora za pohranjivanje stvari koje bi to nadoknadile.
Na što treba pripaziti? Poigrajte se s infotainmentom, ne samo da naučite kako njime upravljati, već da budete sigurni da radi kako treba i da se ne smrzava ili ruši. Najčešće prijavljena mehanička boljka odnosi se na kvar klipa motora. Opel je izdao opoziv za klipove motora koji ne zadovoljavaju specifikacije.
Oni stoga dopuštaju ulju da uđe u ulazni krug, a to bi u ekstremnim okolnostima moglo dovesti do povećanja broja okretaja motora na nekoliko sekundi i mogućeg potpunog kvara motora. Osim toga, bilo je i žalbi na previsoke emisije dizelskih čestica. Dizelaši mogu emitirati više nego što bi trebali, a ovo se konkretno odnosi na primjerke proizvedene između 20. veljače 2019. i 27. lipnja 2018. Potrebna je zamjena DPF filtra ili ažuriranje upravljačkog softvera.
Što se tiče naših preporuka, 1,6-litreni dizelaš možda je pametnija opcija, posebice ako redovito idete na duga putovanja. 2,0-litreni dizelaš može biti mnogo skuplji, i pod time mislimo i na kupnju, i na točenje. Alternativno, plug-in hibrid bi se mogao isplatiti ako imate relativno kratko putovanje na posao i pristup punjenju i kod kuće i na poslu.
Opel Grandland X 1.6 CDTI
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/8
Obujam: 1560 ccm
Pogon: prednji
Snaga: 120 KS (88 kW) na 3750 o/min
Moment: 300 Nm na 1750 o/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 448 x 186 x 159 cm
Osovinski razmak: 267.5 cm
Prtljažnik: 514 L/1652 L
Masa: od 1373 kg
Najveća brzina: 189 km/h
0-100 km/h: 11,8 sekundi
Izmjerena potrošnja: 6,1 l/100 km
CO2 ispuh: 104 g/km