Jednako omiljen kao nov i rabljeni, Clio posljednje, četvrte generacije prisutan je u doslovno svakoj ulici. Kod većine prevladava dizelski motor 1.5 dCi, poznat po štedljivosti, ali i neugodnim epizodama s čestim kvarovima na početku njegove karijere još u Cliju II, u prvoj polovini 2000-ih. O čemu se radilo? Strugotine lošijih materijala visokotlačne pumpe za gorivo oštećivale su brizgaljke i dolazilo je do havarije vitalnih dijelova motora. Od sanacije te pojave ugradnjom kvalitetnijih dijelova prošlo je već 15-ak godina i današnji motor, u međuvremenu dodatno usavršavan, nema ni najmanje veze s nekadašnjom pojavom. Zato nemojte nasjedati pričama „stručnjaka“ o „lošem motoru“. Inače je motor poznat po uglađenosti i ekonomičnosti, s potrošnjom manjom od četiri litre na otvorenoj cesti do oko pet i pol u gradu, a uz uredno održavanje i pažljivu vožnju i velikoj trajnosti. Pokazao se jednim od najboljih dizela ove klase i uz potrebne prilagodbe koriste ga i Nissan, Dacia, pa i Mercedes.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Dizajn? Još uvijek privlačan. Novi model dolazi u prodaju 2019., no i ovaj nije izgubio na aktualnosti i zanimljivosti, pa je i s te, nimalo nevažne strane, još uvijek česta meta kupaca rabljenih. Neće razočarati ni prostranošću putničkog dijela ni veličinom prtljažnika, što je i očekivano s obzirom na dužinu od 4,06 metra i osovinski razmak od 2,59 metra, vrijednostima među najvećima u ovoj klasi. Tko voli udobniju vožnju i u tom segmentu doći će na svoje, ne toliko zbog mekoće ovjesa, koliko zbog udobnih i širokih sjedala. Opremljenost Clija jedna je od boljih u ovoj klasi, a posebno je zanimljiv dodirni ekran jednostavnog, ali sadržajnog info ili multimedijalnog sustava. Jedino navigacija (ako je ima) ponekad naljuti sporijim reakcijama. No, ništa što bi odvratilo od kupnje. Ono što zapravo može zasmetati je dosta tamne lakirane plastike koju često (i mukotrpno) treba čistiti od vidljivih otisaka prstiju (posebno ženskih namazanih kremicama…), ali i općenito tvrda (iako pod prstima ugodna) plastika na gotovo svim dijelovima interijera. Na kolniku od kocke ili u hladnim danima sve postane još krutije pa i plastika češće ispusti poneki crkutav zvuk. Interijer kao cjelina zato ostavlja moderan, ali i jeftin plastičan dojam, uključivo ručicu mjenjača. Što se tiče krupnijih kvarova, servisna rubrika - ostaje prazna. U prvih pet godina jedino polje koje se crveni je češće pregaranje žaruljica.
Sve skupa, Clio je tipičan moderan Francuz. Ne djeluje toliko čvrsto i utegnuto kao njemački ili japanski konkurenti, ali u održavanju nema krupnih problema. Šarm mu daje i doza dizajnerske profinjenosti, na koju se nadovezuju odličan dizelaš, dobra prostranost i oprema te na koncu korektna cijena rabljenih primjeraka.
Ukratko Prtljažnik obujma 300 litara među najvećima je u ovoj klasi i neće vas razočarati. Isto vrijedi za posve pristojnu prostranost na stražnjem sjedalu Clio je još od svoje prve generacije poznat po udobnim i širokim sjedalima - to vrijedi i za ovaj model. S druge strane, zglob ručice mjenjača nema očekivanu mekoću pri prebačaju brzina. Jednima kič, drugima šik – stvar ukusa: puno lakiranih površina i ukrasnih detalja u kombinaciji s tvrdom plastikom i u pravilu bogatom opremom Instrumenti još i danas, šest godina nakon predstavljanja ovog modela, izgledaju kao djelo moderne arhitekture. A zapravo su jednostavni, samo s velikim digitalnim brzinomjerom S ugodnim Renaultovim ovjesom, bez obzira što nije više mekan kao nekad, loše hrvatske lokalne prometnice neće vam se činiti toliko tragičnima. Clio ima osovinski razmak od čak 2,59 metra, među najvećima u ovoj klasi. Miran je i siguran i pri većim brzinama, a nudi i dobar komfor Renault Clio IV Povijest Modela 2012. U listopadu, na salonu u Parizu, predstavljen Clio četvrte generacije, s benzinskim motorima 1.2 (75 KS) i 0.9 TCe (90 KS) te dizelskim 1.5 dCi (75 i 90 KS). Vrata su petera, trojih više nema 2013. U ožujku, na salonu u Ženevi, predstavljeni karavanska izvedba Grandtour i sportska verzija R.S., s automatskim mjenjačem EDC 2014. u ponudu uveden benzinski turbomotor 1.4 TCe (120 KS) 2015. na nekim tržištima moguće kupiti benzinac 1.2 sa 65 KS, ali kratko se zadržao u ponudi 2016. početak prodaje redizajniranog i u mnogim detaljima poboljšanog modela 2016. uveden turbobenzinski motor 1.2 TCe (120 KS), umjesto 1.4 TCe 2016. dizelski motor 1.5 dCi ponuđen i u jačoj izvedbi (110 KS) 2016. Model R.S. dobio papreniju verziju Trophy (220 KS) Clio 1.5 dCi 75 Godište 2013. Cijena 64.900 kuna Kilometara 133.000 Motor turbodizelski, 4cil. Obujam 1461 ccm Snaga 55 kW/75 KS pri 4000/min Moment 200 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 406 x 173 x 145 cm Osovinski razmak 259 cm Težina 1070 kilograma Prtljažnik 300 litara Brzina 168 km/h 0-100 km/h 14,3 sekundi Izmjerena potrošnja 5,1 l/100 km C02 ispuh 95 g/km CIJENE DIJELOVA Prednji diskovi Comline (par) 280 kn Prednje disk pločice Brembo (par) od 200 kn Prednji amortizeri Monroe (par) 850 kn Glavni cilindar spojke LuK 810 kn Pumpa za vodu 265 kn Grijači NGK (kom) 165 kn Vilica Sidem (kom) 420 kn |