SAVJETNIK AUTO KLUBA

RABLJENI SEAT auto pun mana ili dobra prilika?

Ibizu (2006.-2009.) su voljeli zbog izgleda, ali i zbog poduzdanost i niskih troškova održavanja
 Željko Puhovski / CROPIX

Seatova je Ibiza u oglasima dobro zastupljena, a dolazila je s puno benzinskih i dizelskih motora od 1.2 12V do 1.9 TDI Cupre. Kod nas se uglavnom prodavala s malim benzinskim motorima, koji su načelno pouzdani i uz rijetke iznimke ne pretjerano žedni. Kvalitetom je na razini njemačke konkurencije (VW, Ford), a u usporedbi s jednako opremljenim i motoriziranim Polom jeftinija je i po 10.000 kuna. Osnovni 1.2 12V izbjegnite pod svaku cijenu, jer pije i 10 litara u gradu, trom je i iritirajuće inertan.

Istina, neće vam biti lako, jer ih ima već od 30.000 kuna. Za desetak tisuća više nudi se već lepeza zanimljivih benzinskih motora. Jedan od njih je i 1,4-litreni sa 16 ventila koji je dolazio u tri snage - 75 KS, 85 KS, 100 KS. Svi piju jednako u laganoj vožnji, ali najjači Ibizu pretvara u okretni, brzi automobil lagan za vožnju i dobar za putovanja. Srednji sa 85 KS je najmanja mjera među benzincima želite li automobil za sve potrebe, a ne samo za grad. Veći 1,6-litreni 16-ventilac je žedniji i ne puno brži od 1,4-litrenog, jer ima tek 105 KS. Ako ste baš željni konja i ne žalite benzina, 1.8 20V je zanimljiv, premda i rijedak motor. S njim Ibiza ima 150 KS, ide 216 km/h i ubrzava za 8,4 sekunde do 100 km/h.

Ako još piše Cupra, pod poklopcem se krije 180 KS, sasvim dovoljno za krajnjih 230 km/h i 7,3 sekunde do 100 km/h. Šteta što ju vozne osobine ne čine toliko primamljivom kao konkurenciju - Suzuki Swift Sport ili Renault Clio RS. Posebna su priča dizelske Ibize. Obični 1,4-litreni TDI sa 70 KS ili 80 KS najpouzdaniji je dizelaš iz koncerna VW. Bruji, ali dobro ide i ne pije previše, pa je najpametniji izbor (pogotovo ako godišnje radite više od 15.000 km). Jači 1,9-litreni TDI je klasik. Počinje sa 100 KS, slijede FR varijante sa 130 KS i Cupre sa 160 KS. FR i Cupre djeluju malo nerafinirano, ali jure kao sumanute i troše izuzetno malo - slabiji FR pije 6,5 u gradu, Cupra pola litre više. Jure 207, odnosno 220 km/h, ubrzavaju za 9,4, odnosno 7,6 sekundi.

Često su tunirane čipovima, pa pripazite kod kupnje. Ne mora to biti nužno loše, pogotovo ako je češće mijenjano ulje, ali detaljniji pregled nije naodmet. Slabiji 1.4 TDI nađe se u oglasima već za 45.000 kuna, a FR i Cupre znaju stajati i više od 65.000 kuna. I bize u pravilu nemaju većih mana. Kvarovi se događaju, ali nema ogromnih havarija. Izbjegnite 1.2 i najslabiji 1.4 16V sa 75 KS, ali su sasvim dobri već motori sa 85 KS i 100 KS. Razmisliti valja i o prilično povoljnim 1.6 i 1.8. Najrazumniji izbor je 1.4 TDI. Jači 1.9 TDI je sjajan, pogotovo u verziji FR. Spaja niske troškove, super opremu, sjajne performanse i zabavan karakter. FR je najbolja Ibiza.

Ibiza 1.4 16V

81.500 km

Godište 2007.

Cijena 35.000 kn

Motor benzinski

Obujam 1390 ccm

Snaga 63 kW/85 KS pri 5000/min

Moment 130 Nm pri 3600/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 398 x 170 x 144 cm

Osovonski razmak 246 cm

Težina 1034 kg

Prtljažnik 267 litara

Najveća brzina 180 km/h

Ubrzanje 11,9 sekundi

Potrošnja 6,5 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 11:08