SAVJETNIK AUTO KLUBA

Rabljeni štedljivi gradski automobili: Na ovih 12 malih dizelaša za 5000 eura se uvijek možete osloniti

U vrijeme sve viših cijena novih automobila jača popularnost rabljenih štedljivih dizelaša praktičnog gradskog formata

Auto klub arhiva

Da se ne lažemo: svi se volimo voziti što jeftinije, naročito u gradu. Mali dizelaši idealno su rješenje za to, ali što kad je novih sve manje u ponudi i sve teže su financijski dostupni. Rješenje? Rabljeni, naravno.

Pregledali smo oglasnike da vidimo što se nudi, a s obzirom na životni standard većine potencijalnih kupaca ograničili smo izbor na oko 5000 eura, s maksimalnih 200 tisuća kilometara (poželjno što manje) i koliko se preko oglasa može vidjeti, sačuvano i održavano stanje. I što smo dobili? Automobile starosti 10 do 15 godina s pretežno 130 do 170 tisuća kilometara, što je i realno s obzirom na dizelski motor i gradski format.

Ovdje je, dakle, pregled modela koji ni u gradu uglavnom neće potrošiti više od 6 litara, a pritom nije zgoreg podsjetiti što treba posebno pažljivo provjeriti pri eventualnoj kupnji: turbina ne smije zviždati, spojka i zamašnjak moraju mekano odvajati, motor treba otprve paliti i dobro vući bez crne zavjese iz ispuha, filtar čađe treba biti dovoljno čist da ne baca u ograničeni program rada motora… Sve to, ali i ostalo, najbolje će se, uz trošak od tridesetak eura, detektirati u ovlaštenom servisu.

image

Auto klub arhiva

PEUGEOT 207 HDI Šarmantni gradski dizelaš

Peugeot 207 nastavlja visoke estetske kriterije prethodnika 206 i za mnoge je možda i najljepši rabljeni gradski automobil, u ovom slučaju i dizelaš. Solidne je ukupne kvalitete, korektno opremljen, a na tadašnjem EuroNCAP testu ocijenjen je s maksimalnih pet zvjezdica. Za 5000 eura nude se primjerci prije redizajna (jesen 2009.) s većim motorom 1.6 HDi (90 KS je pouzdaniji i jeftiniji za održavanje od snažnijeg, puno rjeđeg sa 109 KS), a nakon redizajna uglavnom modeli s osnovnim, vrlo štedljivim 1.4 HDi (68 KS). Nakon redizajna veći motor je malo ojačan, na 92 i 112 KS.

image

Auto klub arhiva

FIAT PUNTO EVO MULTIJET Izdržljiv mali dizelaš

Mali dizelski 1.3 Multijet u Puntu Evo dolazi u trećoj i najboljoj generaciji ovog motora, s većim tlakovima ubrizgavanja, kultiviranijim radom i još manjom potrošnjom. Osnovna verzija razvija 75 KS, srednja 85, a najsnažnija 95 KS. Godište koje se nudi za 5000 eura ovisi, kao i kod drugih automobila, o stanju i kilometraži auta.

image

Auto klub arhiva

FORD FIESTA TDCI Dizelaši su djeca iz braka s Francuzima

Šarmantnim dizajnom, ali i dizelskim motorima, gradski Ford vozi u korak s Peugeotom 207. O čemu se radi? Korporacije Ford i PSA (Peugeot i Citroen) u ono vrijeme partnerski su razvijale dizelske motore, a jedan od najboljih rezultata su mali, vrlo štedljivi dizelaši od 1400 i 1600 ccm. Drugim riječima, Fiesta ima iste dizelske motore kao Peugeot 207 (i kao Citroen C3), samo pod vlastitom dizelskom oznakom TDCi. Osnovni 1.4 ovisno o godištu razvija 68 i 70 KS, ima solidne performanse za grad i u Fiesti također jako malo troši, dok veći 1.6 dolazi sa 90 ili 95 KS. Pogodniji je za otvorene ceste, a troši neznatno više.

image

Auto klub arhiva

OPEL CORSA CDTI Njemica s talijanskim srcem

Na motoru piše Ecotec i straga CDTI, a zapravo je riječ o Fiatovom motoru Multijet, istom onom kao u Grande Puntu i Puntu Evo. Ostavština je to nekadašnjeg braka koncerna Fiat i General Motors, pa tako Corsa s neznatno prilagođenim talijanskim motorom 1.3 razvija 75 KS u osnovnoj i 95 KS u snažnijoj verziji.

image

Auto klub arhiva

CITROEN C3 HDI Dizelski štedljivci isti kao u 207 i Fiesti

Izvana možda nema zanimljivost prvog C3, niti dizajnersku maštovitost sadašnjeg modela, ali druga generacija u prvi plan ističe adute poput zgodnog kokpita i naravno, štedljivih dizelskih motora. A oni su, kao što je poznato, slijedom tadašnjeg partnerstva koncerna PSA i Ford, jednaki kao u Peugeotu 207 i Ford Fiesti. Dakle, osnovni 1.4 razvija 68 KS, a snažniji 1.6 ima 90 ili 92 KS, ovisno o godištu, odnosno redizajnu modela. I u Citroenu se ističu malom potrošnjom, a veći motor i boljim performansama. Kao i u slučaju Peugeota i Forda, najzahvalniji potrošnjom (na otvorenoj cesti bez problema manje od četiri litre), ali i troškovima održavanja je najmanji 1.4, koji je na cesti zapravo uvjerljiviji nego što se misli s obzirom na relativno skromnih 68 KS.

image

Auto klub arhiva

RENAULT CLIO DCI Jedan od prvih izbora

image

Auto klub arhiva

Clio je tradicionalno jedan od najvećih favorita kupaca rabljenog auta gradske klase, a dizelska verzija nezaobilazan je dio tog folklora. Za oko 5000 eura u igri je redizajnirani Clio III, s poznatim štedljivcem 1.5 dCi. U osnovnoj izvedbi ima 65 ili 68 KS, srednje dvije razvijaju 75 i 86 KS, a najsnažnija sa šest brzina ide do 105 KS. Optimalne verzije su srednje jake, prikladne većini vozača.

image

Auto klub arhiva

ŠKODA FABIA TDI Cijenjena kao Polo

Iznos od 5000 eura bit će dovoljan tek za prva godišta druge generacije Fabije, što znači da izdržljiv Škodin gradski auto dobro drži cijenu u ovoj klasi rabljenih automobila. Volkswagenovi motori TDI raznolikih su karakteristika: osnovni 3-cilindarski 1.4 (69 i 80 KS) može jako malo trošiti, ali je bučan, a bingo je, uspijete li uhvatiti dobar primjerak, dobro poznati 1.9 TDI (105 KS). Uz malo sreće može se uloviti i redizajnirano izdanje Fabije iz 2010., s novijom generacijom dizelaša 1.6 TDI (90 KS).

image

Auto klub arhiva

ALFA ROMEO MITO MULTIJET Najmanja Alfa ima šarma i s dizelašima

MiTo je zgodan spoj poznate Alfine karizme sportskog auta i Fiatovih štedljivih i izdržljivih dizelskih motora. Iako, “pravi” Alfisti će promrmljati da je dizelski motor strano tijelo u autu kojeg krasi nadimak Cuore Sportivo (sportsko srce). Bez obzira na te opaske, treća generacija dizelskog motora Multijet dobro se slaže sa šarmantnom malom dvovratnom Alfom “za početnike”, a dolazi u dvije veličine. Osnovna 1.3, ovisno o godištu i modelu razvija 85, 90 i 95 KS, ali motor koji bolje pristaje MiTu je 1.6 sa 120 KS, odličan spoj dobrih performansi, umjerene potrošnje i velike izdržljivosti.

image

Auto klub arhiva

VOLKSWAGEN POLO TDI Njegova svetost - Volkswagenov TDI

Volkswagen i TDI čarobne su riječi, koje u većini slučajeva jamče brzu daljnju prodaju. Vrijedi to i za Polo, čvrst i robustan gradski auto Volkswagenovski nenametljivog ali dopadljivog izgleda, koji se za 5000 eura nudi u generaciji predstavljenoj 2009. godine. Motori? Osnovni 3-cilindarski 1.2 (75 KS) bučan je i drndav i nije neka vozačka sreća, pa je kudikamo bolji izbor poznati 4-cilindarski 1.6 TDI (90 i 105 KS), osjetno uglađeniji motor boljih performansi, a gotovo jednake potrošnje.

image

Auto klub arhiva

TOYOTA YARIS D-4D Drži cijenu kao zlato

Toyotin 4-cilindarski dizelski motor 1.4 snage 75 i 90 KS ugrađivan je i u tadašnji Mini One. U početku je imao raznih poteškoća, a naročito s ranim labavljenjem pogonskog lanca i povećanom potrošnjom ulja, što je ubrzo riješeno konstrukcijskim poboljšanjima. Sačuvani dizelski Yaris s umjerenom kilometražom jako dobro drži cijenu kao rabljeni, pa se 5000 eura traži i za primjerke stare po 15 godina.

image

Auto klub arhiva

SEAT IBIZA TDI Njemački motor, španjolski šarm

Španjolski dio njemačkog koncerna također se obilato koristi pogodnostima Volkswagenove pogonske tehnologije. Slijedom toga se treća generacija Ibize nudi s dizelskim motorima TDI u nekoliko izvedbi, jednakih kao u Polu i Fabiji: osnovni 3-cilindarski 1.2 (75 KS) možda je najbolje preskočiti, veći 3-cilindraš 1.4 (80 KS) bolja je opcija premda je i on bučan, a najbolja je 4-cilindarski 1.6 (90 i 105 KS), po svemu optimalan dizelaš za gradski Seat.

image

Auto klub arhiva

MERCEDES A-KLASA CDI Ulaznica u svijet Mercedesa

Ne dajte da vas zavaraju oznake 160 CDI i 180 CDI: mali Mercedesi kraći od četiri metra, ali izvrsne prostranosti i premium osjećaja zapravo imaju velike 2,0-litrene dizelaše, no umjerene snage: 82 KS u slabijoj i 109 KS u snažnijoj verziji. Zato su to dugovječni i izdržljivi motori, ali treba znati da veći servisni zahvati zahtijevaju vađenje motora, što poskupljuje troškove održavanja i popravaka.

(Priredio Zvonimir Jurčić)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 20:42