SAVJETNIK AUTO KLUBA

RABLJENI: VW GOLF VI je li sveta krava polovnjaka u Hrvata potpuno bezgrešna?

Šesta generacija kralja kompaktne klase i kao rabljena uživa status najtraženijeg auta
 Željko Puhovski/CROPIX

Čvrsta je i robusna, jako dobro složena, ima i solidne motore, a premda nije savršena ni bezgrešna kako joj mnogi tepaju, kupci su za Šesticu uvijek spremni platiti više. Pogotovo za dizelaša… Mnogi smatraju da je kupnja rabljenog Golfa igra na sigurnu kartu, bez obzira što je skuplji od konkurencije. U jednu ruku i jest, jer činjenica je da se Golf kasnije opet lakše i brže dalje prodaje. Bolje drži vrijednost?

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Upitno, jer mnogi zasljepljeni iznosom dobivenim pri prodaji lako zaboravljaju da su isti taj Golf i oni sami više platili. Bez obzira na sve, Golf uvijek prati karizma čvrstog, robusnog i izdržljivog auta, a u posljednje vrijeme, otkako je u srpnju 2013., pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju, liberaliziran uvoz rabljenih, zvijezda na sajmovima i u oglasnicima postao je Golf VI. U inozemstvu ima povoljnu cijenu, posebno dizelaši s jako velikom kilometražom, pa prilikom kupnje uvezenog primjerka treba otvoriti četvere oči. Bez obzira što dobro izgleda…

Mnogi Golf Šesticu inače, zbog slične osnovne forme karoserije i zadržane platforme i multilink ovjesa doživljavaju samo redizajniranom Peticom, no činjenica je da Šestica zapravo u mnogočemu zaslužuje epitet nove generacije. Dizajn joj je dotje rao poznati Walter da Silva, bogatije je uređena i unutrašnjost koja u boljoj opremi miriši na klasu više, a materijali su kvalitetniji i dugovječniji. U opremu najjeftinije verzije serijski je ušla i klima, a bitno su poboljšani i motori, prije svega dizelski.

Šesticom je napuštena tehnologija ubrizgavanja pumpa-brizgaljka i zamijenjena modernijim common-rail sustavom, pa dizelaši rade mirnije i manje bučno te manje troše i zagađuju (zadnje serije pogođene su Nox aferom). Premda su dizelaši trajni i troše manje ulja nego pumpa-brizgaljka motori u Petici, pri kupnji treba biti oprezan. Trajat će dugo i odvaliti stotine tisuća kilometara bez otvaranja, ali ako su dobro održavani i nisu gaženi. U suprotnom, mogu biti vreća bez dna. Neke serije između 2009. i 2011. imale su češćih problema s EGR ventilom povrata ispušnih plinova. Benzinci su na našem tržištu rijetki, manje zbog logičnih razloga, a više zbog snažno ukorijenjenog stava iz prošlosti da Golf vrijedi samo ako je dizelaš.

Atmosferski motori u pravilu su pouzdani i trajni, a neke od ranih serija turbobenzinskih 1.2 TSI i 1.4 TSI prati afera s rastezanjem pogonskog lanca (neke serije odmah su imale zupčasti remen, koji je potom vrlo brzo došao u sve motore) i mogućim težim havarijama. Kod prvih serija manjeg TSI motora zapažena je veća potrošnja ulja, kao i neujednačen rad turbine. Suprotno uličnim pričama, Golf VI nije bezgrešan pa od slučaja do slučaja nije imun na uglavnom manje kvarove svojstvene svim drugim autima (brizgaljke, kompletno ili djelomično otkazivanje glavnog kompjutora, poroznost kablova, senzori tlaka u gumama, labavljenje brtvi oko prozora…). Golf je ipak Golf, vodeći kompakt, pa mu se i nepodopštine lakše opraštaju...

UKRATKO

Šestica nudi dosta mjesta, a ističe se postojanim materijalima, koji uz malo pažnje i nakon 6 godina mogu ostati u stanju novih, kao u testnom primjerku

Mjenjače sa 6 stupnjeva naći ćete s motorima 1.4 TSI i 2.0 TDI. Petstupanjske imaju slabiji motori, a ciljate li DSG, prije kupnje dajte ga na stručni pregled

Neki prigovaraju nemaštovitom izgledu, ali puno više je onih koji cijene Golfovu promišljenu i za rukovanje laganu izvedbu unutrašnjosti

Ne, nije Alfa Romeo nego VW Golf. Instrumenti uvučeni u dvije duplje unose dozu sportskog štiha, a u bolje opremljenim primjercima dočekat će vas i sadržajno putno računalo

Podvozje je čvršće i otpornije na grubosti nego u Petici i jako dobro prigušuje većinu udara s kolnika. Posebno su poboljšani čvrsti gumeni oslonci (seleni)

Golf VI je najomiljeniji uvozni rabljeni. Budite oprezni s dizelašima, jer u Europi rijetki kupuju TDI da bi prelazili samo 15.000 km godišnje…

Na europskom tržištu najprodavaniji motori bili su osnovni 1.4 (80 KS) i 1.2 TSI (105 KS), ali na hrvatskom su kraljevali dizelaši 1.6 TDI i 2.0 TDI

GOLF 1.4 TSI (2008.-2012.)

Godište 2009.

Cijena 73.500 kuna

Kilometraža: 71.000

Motor: turbobenzinski

Obujam: 1390 ccm

Snaga: 90 kW/122 KS pri 5000/min

Moment: 200 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 420x178x148 cm

Međuosovinski razmak: 258 cm

Težina: 1215 kilograma

Prtljažnik: 350 litara

Brzina: 200 km/h

0-100 km/h: 9,5 sekundi

Potrošnja: 6,2 l/100 km

C02 ispuh: 144 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 21:12