Rabljeni dizelski Golf relativno brzo će naći novog vlasnika, benzinski malo teže, a hibridni – jako teško. Dobro to znaju svi koji prodaju rabljeni hibrid, čije prokletstvo su strahovi mogućih kupaca od skupog održavanja, ali i pitanje kako ga jednom opet dalje prodati? A prvo je povezano s drugim...
Da demistificiramo: prošireni servis na 100.000 kilometara košta maksimalno 1200 kuna, kao za običan Golf TSI, i na njemu se obavlja uobičajen malo veći servis. Električni sklop, koji ima jamstvo od osam godina ili 160 tisuća kilometara, a niti jedan rabljeni GTE još nije dostigao tolike godine i rijetko koji kilometre, nema se što servisirati, radi se samo preventivna kontrola.
Mogući šokovi eventualno mogu, ali i ne moraju, nastati tek jednom u budućnosti, kad će se GTE početi približavati granici izvoženosti: eventualna zamjena modula baterije novim (mora ići u paru) košta 20.000 kuna, na što ide trošak zamjene kućišta od 14.415 kuna. Treba li pak mijenjati cijelu bateriju, što se u normalnim uvjetima korištenja može očekivati tek za mnogo godina, zamjena novom košta 92.415 kuna.
Cifre da se smrzneš, no bez obzira što su to tek preporučene cijene ovlaštenih servisa, u pravilu na kraju uvijek niže, u većini slučajeva bit će to kraj životnog vijeka cijelog auta.
Inače, hibridni Golf Sedmica je izvedbeno skuplja, ali funkcionalno praktičnija i štedljivija plug-in varijanta, što znači da uz 1.4 turbobenzinski motor od 150 KS i elektromotor od 75 kW (102 KS) ima bateriju kapaciteta 8,8 kWh, koju je uz regenerativno punjenje u vožnji moguće puniti i iz vanjske jedinice.
S ukupnom snagom od 204 konja i 350 Nm te prosječnom potrošnjom oko pet litara, s time da se prvih oko 40 kilometara može voziti pretežno na struju pa potrošnja padne na nestvarnih oko tri litre, GTE umješno spoja sportsku i ekološku priču.
S jedne strane performansama i opremom koji asociraju na GTI/GTD model, a s druge potrošnjom koja je normalnom vožnjom manja od dizelaša.
Vozački i prostorni ambijent razlikuje se u samo par detalja u odnosu na GTI ili GTD: umjesto okretomjera nalaze se pokazatelji rada hibridnog sustava, zbog baterija težina je veća za 120 kilograma, prtljažnik manji za 108 litara (272 litre), a spremnik benzina za 10 litara (40 litara).
Čvrsta izrada, robusni materijali i dojam izdržljivosti i trajnosti potpuno je identičan klasičnim, bogato opremljenim Golfovima. Malo veća težina jedva da se osjeti i ne remeti bitno uobičajenu Golfovu razinu stabilnosti, dinamike i udobnosti.
POVIJEST MODELA
GOLF VII GTE
2014. plug-in hibridna Sedmica predstavljena u proljeće, a prvi primjerci u glavnim zemljama EU krenuli u prodaju krajem ljeta. Hibridni sklop isti je kao u Audiju A3 Sportback i VW Passatu, ali uz drukčiji softver i nešto manju bateriju nego u Passatu. Sklop čine turbobenzinac 1.4 TSI, elektromotor i litij ionska betruja kapaciteta 8,8 kWh, koji u idealnim uvjetima može na struju voziti 50 km
2015. počela prodaja na HR tržištu
2017. dolazak redizajniranog modela
2020. kraj proizvodnje i dolazak Osmice GTE
Golf VII GTE
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1395 ccm
Snaga turbobenzinca 150 KS na 5000/min
Snaga elektromotora 102 KS na 2500/min
Baterija 8,8 kWh
Sistemska snaga 204 KS na 5000/min
Sistemski moment 350 Nm na 1600/min
EV doseg 50 kilometara
Mjenjač DSG, 6 brzina
Pogon prednji
Dimenzije 427 x 180 x 146 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 272 litre
Masa/nosivost 1525/495 kg
Najveća brzina 222 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km
C02 ispuh 35 g/km
Godište 2016.
Kilometraža 82.000
Cijena 212.000 kuna
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi TRW (par) 400 kn
Prednje pločice MaxGear (par) 365 kn
Prednji amortizeri (par) od 800 kn
Stražnji amortizeri (par) od 680 kn
Hladnjak Mahle 1230 kn
Elektropokretač 1220 kn