Krajem ove godine prestaje proizvodnja druge generacije Volkswagena Sharan, jednog od simbola klase velikih monovolumena i tim činom ova vrsta obiteljskih automobila praktički nestaje sa cene. Barem kad su u pitanju novi primjerci.
Seat Alhambra otišla je ovog proljeća, još se na mrvice prodaju Ford Galaxy i S-Max, ponešto i Renault Espace, ali pitanje je vremena kada će i njima isteći rok trajanja. Ali, to ne znači da oni koji su u potrebi za autom takvog tipa ostaju na suhom. Na tržištu rabljenih ima fino sačuvanih Sharana, posebno novijih godišta, i to po ne pretjeranim cijenama.
Važno! Druga generacija za klasu je solidnija u izvedbi od prve, što se vidi i po probnom, deset godina starom primjerku, jednom iz prve tržišne serije. Nije izgubio gotovo ništa na čvrstini i robusnosti, djeluje fino zategnuto i mesnato, bez škripe plastike, čudnih zvukova podvozja i klimavog volana kad se upadne u utonuli šaht ili zajaši ležeći uspornik. Vidljiviji znaci korištenja jedino su lagani sjaj kože na obruču volana i ručici mjenjača.
U velikoj, kutijastoj karoseriji mjesta ima kao u priči, pretinaca je također mnoštvo, prtljažnik u izvedbi sa pet sjedala je ogroman, a solidan i u varijanti sa sedam. Uz odličnu preglednost i jednostavnu funkcionalnost na sve strane Sharan je fantastičan rabljeni monovolumen za brojnije obitelji. Vozačko okruženje jest ušlu u fazu male demodiranosti, ali još uvijek je dovoljno moderno i jednostavno, bez digitalizacije koja prosječnom hrvatskom vozaču i komplicira i poskupljuje vozački život.
Kad su u pitanju motori, benzinci su i vani rijetki, a kamoli kod nas. Zato je zakon dobro poznat i provjeren 2.0 TDI, koji ni u jednoj od svojih varijanti ne bi smio stvarati veće probleme, ako nije izgažen, naravno. Dobro skriva kilometre, pa pri kupnji obavezno treba ići na certificiranu dijagnostiku i dobar pregled stanja filtra čađe, turbine, dvomasenog zamašnjaka...
Sharan je generalno dobro složen i neproblematičan, kao i svaki Volkswagen, iako po tom pitanju u servisnima analima njemačkih specijalista ADAC i Dekra ima proturječnih informacija. Jedni ga svrstavaju među modele s kojima servisi imaju najmanje posla, dok drugi konstatiraju kako nema krupnih problema, ali sporadično zna biti sitnica koje znaju živcirati.
A to su curkanje vode kroz brtve kliznih vrata, relativno brzo popuštanje amortizera, lagano slinjenje ulja na motoru i mjenjaču, ulazak vlage u farove, umiranje elektropokretača... U svakom slučaju, detaljan pregled u servisu najbolje će detektirati stanje željenog primjerka.
Povijest modela - VW Sharan II (2010. - 2020.)
2010. druga generacija otkrivena na salonu u Ženevi, zajedno s novom generacijom srodne Seat Alhambre. Proizvodi se u Portugalu, a prodaja na najvećim europskim tržištima krenula je u jesen iste godine. Uz turbobenzinske motore 1.4 TSI (150 KS) i 2.0 TSI (200 KS) daleko zastupljeniji su turbodizeli 2.0 TDI (115, 140 i 170 KS). Uz ručni mjenjač ugrađuje se i DSG sa šest brzina
2011. uveden 4x4 pogon u kombinaciji s jačim motorima
2014. najjači dizelaš 2.0 TDI dodatno osnažen sa 170 na 177 KS
2015. prvi redizajn i tehnološke modifikacije, uz jačanje benzinca 2.0 TSI na 220 KS, a dizelaša 2.0 TDI na 150 i 184 KS
2020. za kraj godine najavljen završetak proizvodnje i s obzirom na pad tržišnog interesa za novim velikim monovolumenima, bez izravnog nasljednika. Tu ulogu preuzima produženi Tiguan Allspace, sa sedam sjedala
Godište 2010.
Cijena 104.900 kuna
Kilometraža 139.000
Sharan 2.0 TDI
Tehnički podaci
Motor turbodizelski, 4 cil
Obujam 1968 ccm
Cilindri/ventili 4/16
Snaga 103 kW/140 KS na 4200/min
Moment 320 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Pogon prednji
Dimenzije 486 x 190 x 172 cm
Osovinski razmak 292 cm
Prtljažnik 265/885 litara
Masa 1695 kg
Najveća brzina 194 km/h
0-100 km/h 10,9 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,8 l/100 km
C02 ispuh 143 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 410 kn
Prednje disk pločice (par) od 330 kn
Prednji amortizeri (par) od 490 kn
Stražnji amortizeri (par) od 320 kn
Spojka komplet (Valeo) 985 kn
Zamašnjak (Sachs) 2780 kn
Hladnjak 715 kn
Dizna (Bosch) 2005 kn
Elektropokretač od 875 kn
Alternator (Bosch) 2125 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....