U pet i pol godina otkako je na cestama, druga generacija Qashqaija nastavila je snažnim tempom jedriti na valu velike popularnosti prethodnika i dodatno zamiješala karte u klasi kompaktnih SUV automobila.
I kao rabljeni Qashqai je jedan od prvih izbora potencijalnih kupaca ove vrste automobila, što dovoljno govori o dizajnerski i funkcionalno odlično pogođenoj povišenoj i svestranoj koncepciji u praktičnom, kompaktnom formatu (duži je samo 2 cm od Méganea!).
U svemu je unaprijeđena u odnosu na prvu generaciju, a u okviru dosta velike ponude ima i uvoznih primjeraka, mahom bolje opremljenih od domaćih.
U tom slučaju pažnju treba dodatno usmjeriti na provjeru kilometraže, jer Qashqai je vrlo solidno složen i otporan na korištenje pa može dobro prikriti maratonske vožnje. Dajte si truda i vremena za temeljitu provjeru, mirnije ćete spavati.Iskustva sadašnjih vlasnika u kojima debelo prevladava pozitiva mogu olakšati odluku potencijalnim kupcima.
Na vrhu popisa pozitivnih karakteristika su fina razina komfora i istaknutog osjećaja prostranosti, a ističu se udobnost sjedala i ovjesa, naročito u sprezi s gumama mesnatijeg profila (215/65 R 16). U dobre strane ubraja se i puno bolja završna izrada i materijali nego u prvoj generaciji, dobra zvučna izolacija, mekoća ručica i papučica i općenito ugodna atmosfera za pristojnu obiteljsku vožnju.
Povišena pozicija sjedenja, velika vrata i preglednost potenciraju takav doživljaj, a solidan je i prtljažnik, čijih 430 litara nije rekordan obujam, ali za 99 posto potreba više nego dovoljan. S druge strane, zamjerke su uglavnom bile vezane za početna godišta proizvodnje, a mogu se svesti na rano otkazivanje tvorničkog akumulatora, relativno slaba halogenska svjetla naročito u kišnim noćima te ponekad slinjenje ulja na poklopcu ventila. Uglavnom, ništa ozbiljno.
Što se ponašanja u vožnji tiče, podvozje je fino izbalansirano između udobnosti i dobrog ležanja, koje ulijeva povjerenje i kad se malo jače zagazi kroz zavoj. Volan nije sportski precizan, ali karoseriju umjereno sklonu naginjanju i poniranju dobro vodi kroz zavoje.
Među motorima, koji su se dosad iskazali pouzdanošću, favoriti će naravno biti dobro poznati i dokazano dobri i štedljivi dizeli 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 KS).
I osnovni dizelaš bit će dovoljan za vrlo pristojnu vožnju, a veći u svakom trenutku ima dovoljno snage i momenta. Turbobenzinci su tiši i uglađeniji i također ne troše puno, naročito u staloženoj vožnji. Što se dinamike tiče, vrijedi isto kao za dizele, pa je i manji četverocilindraš 1.2 DIG-T (115 KS) dobar za svakodnevicu, a s jačim 1.6 DIG-T (163 KS) može se i ozbiljno pojuriti.
UKRATKO
I kao rabljen izgleda moderno, udoban je i prostran, ali i dokazano pouzdan i ekonomičan. Bilo je u početku malih dječjih bolesti, ali stvari su dovedene u red i to je kvalitetan, svestran i pristupačan, trendovski povišen obiteljski auto dobrih motora i podvozja
U dobro opremljenim primjercima dojam bogatstva i komfora za volanom dodatno je potenciran. Interijer je solidno napravljen, vožnja tiha, a vozačka pozicija ugodno povišena
Dizeli su dobri i štedljivi, a i osnovni 1.5 dCi sa 110 KS solidan je pogon
Dokazano dobri dizelski motori čine više od 90 posto ponude rabljenih, pa su i šanse za pronalazak održavanog primjerka puno veće. Dobro je osmišljen i prtljažnik (430 litara)
Nissan Qashqai (2013.-) 1.6 dCi X-Tronic
Godište 2015.
Kilometara 94.000
Cijena 104.900 kuna
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, bezstupanjski
Dimenzije: 438 x 181 x 159 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Težina: od 1390 kg
Prtljažnik: 430 litara
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 11,1 sekundi
Izmjerena potrošnja: 6,3 l/100 km
C02 ispuh: 119 g/km
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par): od 400 kn
Prednje disk pločice (par): od 300 kn
Ležaj amortizera: od 350 kn
Zamašnjak (ručni mjenjač): od 3550 kn
Grijači (kom): od 80 kn
Hidropodizači (kom): od 50 kn
Termostat: od 490 kn
Krajnik: od 130 kn
Ležaj kotača: od 930 kn
Auto Krešo, informativno
CIJENE NA TRŽIŠTU
2013. od 85.000 kn
2014. od 90.000 kn
2015. od 95.000 kn
2016. od 100.000 kn
2017. od 120.000 kn
*informativne cijene
POVIJEST MODELA
Nissan Qashqai II
2013. otkriven krajem godine s velikim očekivanjima, s obzirom na izuzetnu prihvaćenost prve generacije. Veći, komforniji i moderniji od prethodnika, postavljen je na C izvedbu Renault-Nissanove platforme CMF (Common Module Platform), koju će kasnije dobiti i X-Trail kao produžena i luksuznija izvedba te Renault Kadjar. U startu je imao turbobenzinski motor 1.2 (115 KS) pod oznakom DIG-T (Direct Injection Gasoline-Turbo) te Renaultove dizelske motore 1.5 (110 KS) i 1.6 (130 KS), pod poznatom oznakom dCi (diesel Commonrail injection). Svi imaju ručne mjenjače sa šest brzina, a snažniji dizelaš ponuđen je i s automatski priključivim 4x4 pogonom te s automatskim bezstupanjskim mjenjačem X-Tronic. Proizvodi se u Nissanovoj tvornici u Engleskoj
2014. u ponudu ulazi izvrstan turbobenzinski motor 1.6 (163 KS), a manji turbobenzinac dobiva opciju automatskog X-Tronic mjenjača
2017. napravljen redizajn, uvedena brojna manja tehnološka poboljšanja i naprednija sigurnosna i multimedijska oprema
2018. umjesto turbobenzinca 1.2 DIG-T uveden moderniji 1.3 DIG-T razvijen u partnerstvu s Renaultom i Mercedesom (140 i 160 KS), a umjesto dizela 1.6 dCi u ponudu ulazi suvremeniji 1.7 dCi (150 KS). Dizelski 1.5 dCi pojačan na 115 KS