RABLJENI

Test: prvi Audi A3 donosi dašak luksuza, a tek je nijansu skuplji od Golfa

Prva generacija dopadljivog Audijeva kompakta zapravo je luksuznije odjeveni i izradom plemenitiji Golf IV, pa ga povoljna cijena i niski troškovi posjedovanja, ali uz imidž premiuma, čine zanimljivim izborom rabljenog. Dizelaši su štedljiviji, ali i izvoženiji, a osnovni benzinac nepoderiv
 Željko Puhovski/EPH

Prva generacija Audija A3 bila je mala senzacija 1996., kad se pojavio kao otmjenija prethodnica VW Golfu IV. Bila je to privlačna ulaznica u premium svijet, unatoč tomu što je A3 imao jednaku platformu i pogonsko-mehanički sklop kao godinu potom predstavljeni Golf. Danas ga upravo ta kombinacija niskih troškova posjedovanja, s jedne strane, te imidž kvalitetnog premium auta s druge, čini jednim od zanimljivijih rabljenih kompakata. Dodatni plus mu je cijena, jednaka ili tek neznatno veća od Golfa IV.

Naročito su povoljni benzinci 1.6 (101 KS) i 1.8 (125 KS), premda su, naravno, za 5 do 10.000 kuna skuplji dizelaši 1.9 TDI (90 i 110 KS) traženiji. I to unatoč tomu što rijetko koji ima manje od stvarnih 300.000 kilometara, pa prijete visokim troškovima popravaka (turbina, brizgaljke, zamašnjak…). No, zov čarobne oznake TDI najčešće je jači od razuma, čak i kod kupaca koji neće raditi puno kilometara.

Benzinci su puno jeftiniji za održavanje, ali skloni većoj potrošnji, premda ne drastično. Osnovni atmosferski 1.6 sa 101 KS najbolji je izbor, dokazane izdržljivosti i pouzdanosti. Ima primjeraka koji su prešli stotine tisuća kilometara bez ikakvog ozbiljnijeg zahvata. Taj motor nije snagator, ali vuče bolje od očekivanja, a veću potrošnju, koja kod temperamentnijih vozača ili u gradu može dosegnuti i 10 litara, kompenzira jednostavnim održavanjem i ponekad iznenađujuće niskim cijenama (zamjenskih) dijelova. Snažniji benzinac 1.8 20V (125 KS) nije tako otporan na loše održavanje, dok također povoljan 1.8 Turbo (150 KS) krije zamku dosta skupljeg održavanja.

Što se tiče dizelaša 1.9 TDI, riječ je o bezbroj puta opjevanim motorima niske potrošnje i vrlo dobre izdržljivosti. Najveći dio dizelskih Audija je, međutim, već dobrano izvožen, ali zbog kvalitetne i robusne izrade veliku kilometražu nije lako otprve prepoznati. Općenito uzevši, bolje je odabrati primjerke nakon redizajna u rujnu 2000. (koji se izvana prepoznaju po ljepšim naplacima, atraktivnijim prednjim svjetlima s dvostrukim lećama i stražnjima s modernijom grafikom, a iznutra po uglednijem izgledu središnje konzole, boljoj opremi...) Kvaliteta im je tad dodatno poboljšana, a riješene su i neke male dječje bolesti.

Audi je udoban, s gumama 195/65 R 15 uglađeno i mekano guta lošu cestu, a osjećaj masivnosti i robusnosti pružen je kroz pune materijale, mesnati upravljač i dobru zvučnu izolaciju, čak i kad je auto u godinama. Tvornička antikorozivna zaštita bila je temeljita, pa ako nije bilo oštećenja na karoseriji dubinske hrđe ne bi smjelo biti. No, bez obzira na godište, pozornost treba obratiti na stanje prednjeg ovjesa, osjetljivog na loše ceste, na ispravnost električnih podizača prozora i kontrola klima uređaja te stražnjih kočnih čeljusti, koje često ne otpuštaju do kraja, a znaju popustiti i obloge stropa i vrata.

Audi A3 1.6 (1996. - 2003.)

Godište 2000.

Cijena 23.000 kuna

Kilometraža 243.000 km

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1596 ccm

Snaga 74 kW/101 KS pri 5600/min

Moment 145 Nm pri 3800/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 415 x 174 x 143 cm

Međuosovinski razmak 251 cm

Masa 1140 kg

Prtljažnik 350 litara

Brzina 189 km/h

0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

Ispuh CO2 168 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:51