Nakon mlake prihvaćenosti prethodnika A2, kojemu su glave došli preradikalan dizajn i skupa aluminijska karoserija, prije gotovo deset godina lansirana je prva generacija A1. Prepoznatljivog je Audijevskog i još uvijek prilično aktualnog dizajna, pa u krugovima rafiniranijih ljubitelja gradskih minija prvi A1 i kao rabljeni visoko kotira. Izgleda ljupko i kupcima, pretežno ženama, očito ne smeta što vozi na platformi i većinom jednakom ovjesu i s motorima i ručnim i DSG mjenjačima kao i jeftiniji Polo, Fabia i Ibiza. Pitanje je koliko njih to uopće i zna... Međutim, visoka razina izrade, ugodan osjećaj sigurnosti i ugledan tržišni status Audija i kao rabljenog auta mamac su koji nije teško zagristi. Na potencijalne kupce privlačno djeluje i personalizirana dodatna oprema, poput lukova iznad prozora u svijetlim tonovima - majstorski dizajnerski trik na koji mnogi „padaju“.
Izvedbe s trojim i praktičnijim peterim vratima podjednako su zastupljene, a homologacija je napravljena za četiri osobe. Komfor je u zadanim gabaritima i straga solidan, a udobnost među boljima u klasi gradskih minija. Za volanom je to izgledom i izradom tipični Audi, fine izrade, koji i nakon godina korištenja pokazuje odlike trajnosti i izdržljivosti. To se dobro vidi na testnom primjerku, koji sa 131 tisućom kilometara ostavlja dojam gotovo novog auta.
Osjećaj čvrstoće i robusnosti pri prelasku ležećih uspornika, pa i tišina koja ih pritom prati, doslovno oduševljavaju. Da nema jedva vidljivih znakova korištenja na najizloženijim površinama, na prvu se može zaključiti da je riječ o novom autu. Redizajn je napravljen krajem 2014. godine, a pratila ga je i prilično opširna smjena motora. No, bez obzira na godinu proizvodnje, u tom dijelu nema tajni i nepoznanica niti za vozače niti za servisere, jer uz dobro održavanje motori ne stvaraju probleme i gotovo svi su znanci iz cijelog niza automobila koncerna Volkswagen.
O dizelašima TDI već su ispisane enciklopedije, a ni poletni turbobenzinski TSI, koji također mogu biti nevjerojatno štedljivi, nisu više egzotika. Uz pravilno servisiranje i korištenje kvalitetnih ulja zadane specifikacije odradit će debelu kilometražu. Problematične pogonske lance sklone rastezanju i pucanju i kao posljedicu totalnu štetu imale su pojedine serije 1.2 TSI motora oznake EA111 iz prvih godina proizvodnje (što se odnosilo na sve modele koncerna VW u koje se ugrađivao), što je rješavano tvorničkim opozivom i potom ugradnjom poboljšane verzije EA211.
Kupujete li taj benzinac budite za svaki slučaj na posebnom oprezu i dajte ga stručnjaku na pregled, premda je gotovo sigurno da je prijašnji vlasnik taj potencijalni problem iz prošlosti već odavno riješio. Druga generacija krenula je u prodaju početkom ove godine.
Ukratko
Povoljan za održavanje: najvažnije električne i mehaničke komponente najmanjeg Audija, kao što su motori, mjenjači i platforma PQ25 u velikom postotku su jednaki kao u tadašnjim generacijama VW Pola, Seat Ibize i Škode Fabije
Dobra, izdržljiva sjedala i kontakt s preciznom, mesnato i robusno napravljenom ručicom mjenjača, već u startu ulijevaju povjerenje u čvrstoću i trajnost izrade. Dizajnom i izradom tipični Audi: osjećaj kvalitete i sigurnosti je iznad prosjeka klase, sličan kao u većim Audijevim modelima. Takva je i zvučna izolacija, a često i oprema. Prtljažnik mjeri solidnih 270 litara, premda se u izvedbi s pomičnom podnicom ne čini toliko velik. Ispod nje se naime, nalaze dodatne litre prostora
Audi A1
POVIJEST MODELA
2010. predstavljanje u ožujku na salonu u Ženevi, u izvedbi s trojim vratima, turbobenzinskim motorima 1.2 TFSI (86 KS), 1.4 TFSI (122 KS) i dizelskim 1.6 TDI (105 KS)
2011. na salonu u Tokiju otkrivena izvedba s peterim vratima Sportback i uvedena snažnija izvedba motora 1.4 TFSI (185 KS), s kombiniranim turbo i kompresorskim punjenjem. Tijekom godine je dizelski motor 1.6 TDI dobio slabiju izvedbu (90 KS), a na vrh dizelske ponude došao motor 2.0 TDI (143 KS)
2012. predstavljena ultimativna sportska limitirana serija Quattro, s trima vratima i turbomotorom 2.0 TFSI (256 KS)
2013. uvedena nova i štedljivija izvedba verzija motora 1.4 TFSI (140 KS), s isključivanjem dva cilindra iz rada u fazi mirne, defanzivne vožnje
2014. krajem godine predstavljen redizajniran model, s temeljito obnovljenom ponudom motora: osnovni motor postaje trocilindarski turbo 1.0 TFSI (95 KS), srednjem četverocilindrašu 1.4 TFSI snaga raste sa 140 na 150 KS, a uvodi se i veliki 1.8 turbomotor (192 KS), Dizelski 1.6 TDI osnažen je sa 105 na 115 KS, a u ponudi više nema 2.0 TDI motora
2015. uveden sportski model S1 Quattro, s turbomotorom 2.0 TFSI (231 KS)
2016. ekologijom uvjetovana osvježenja u ponudi motora: 1.0 TFSI dobiva i slabiju inačicu (82 KS), a umjesto dizelskog 1.6 TDI (90 KS) uvodi se trocilindarski 1.4 TDI jednake snage
2018. kraj proizvodnje i predstavljanje novog modela druge generacije
Cijene 2010. od 50.000 kn 2011. od 65.000 kn 2012. od 75.000 kn 2013. od 80.000 kn 2014. od 85.000 kn 2015. od 90.000 kn 2016. od 100.000 kn A1 1.6 TDI 105 (2010.-2018.) Godište 2014. Kilometara 131.000 Cijena 79.900 kuna Motor turbodizelski, 4 cilindra Obujam 1598 ccm Snaga 77 kW/105 KS pri 4400/min Moment 250 Nm pri 1500-2500/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 396 x 174 x 141,5 cm Osovinski razmak 247 cm Težina od 1140 kilograma Prtljažnik 270 litara Brzina 190 km/h 0-100 km/h 10,5 sekundi Izmjerena potrošnja 5,6 l/100 km C02 ispuh 99 g/km CIJENE DIJELOVA Prednji diskovi (par) od 400 kn Prednje disk pločice (par) od 320 kn Grijač (kom) od 70 kn Krajnik (kom) od 75 kn Hladnjak od 440 kn Zamašnjak od 3360 kn Spojka (komplet) od 920 kn Alternator od 1245 kn Kompresor klime od 1495 kn |