BMW serije 1 dimenzijama pripada Golf-klasi, ali čim se odvozi koji kilometar, čak i za upravljačem 10 godina starog primjerka, jasno je da je mali Bavarac sasvim drugi svijet. Pruža kvalitativni i vozački doživljaj većih BMW-a, pa nije čudno da je i kao rabljeni jedan od favorita svih koji od vožnje traže zadovoljstvo i užitak. Osim toga, nije baš tako pakleno skup, kako se obično smatra.
Foto: Željko Puhovski
BMW serije 1 predstavljen je 2004. i do danas je doživio brojna poboljšanja, puno više tehnološka i funkcionalna nego dizajnerska. Međutim, specifičnost koja ga izdvaja od svih ostalih u klasi nikad nije mijenjana – stražnji pogon. Takvo romantično rješenje u ovoj klasi mamaca je za publiku koja u stražnjem pogonu vidi izvor vozačkog zadovoljstva i posebnosti, ali vjerojatno isto toliko kupaca odbija zbog straha od zanošenja na skliskoj podlozi. Bezrazložno, jer izvrsna izbalansiranost masa i efikasno programiran ESP uređaj u startu spriječavaju neugodnosti tog tipa pa Jedinicu nije lako zabaciti, sa dobrim gumama čak i na zasniježenoj cesti. Uostalom, kad ste čuli da se netko izvrtio Jedinicom? Tek ponekad će ESP dopustiti pomak stražnjeg dijela za milimetar-dva, tek toliko da ljubitelji stražnjeg pogona osjete zrno strasti, a oni nevješti se ne stignu ni prestrašiti. Jedinica možda nije najpogodnija za obitelj, jer prostranošću lagano kaska za konkurencijom. Unutrašnjost se zapravo čini pomalo sportski zbijenom, a BMW-ovski sportski štih prisnažuje i odličan položaj za izravnim upravljačem, s izvrsno pogođenom udaljenosti do brzog i preciznog mjenjača. Doduše, ručica zna biti sportski tvrda, kao i papučica spojke, što u gradu može postati naporno. Upadljiva je i visoka kvaliteta izrade, pa su tako na našem desetljeće starom i savjesno čuvanom primjerku primjetni tek minimalni tragovi korištenja. Cvrčaka u plastikama nema niti u tragovima. Udobnost je solidna, ali verzije sa sportskim ovjesom su dosta tvrđe i na našim cestama pomalo zamorne. No, sam ovjes je izdržljiv i dakako, strahovito voli zavoje.
Motori su odlični. Ponuda kod nas puno rijeđih benzinaca uglavnom se svodi na osnovne i uglađene 116i (116 KS) i 118i (129 KS). Solidnih su performansi (naročito ojačani na 122 i 143 KS, u sklopu redizajna 2007.) i neupitne su pouzdanosti. Među snažnim, a vrlo štedljivim dizelašima prevladavaju 118d (122 i 143 KS) te 120d (163 i 177 KS), s kojima su pretjecanja dječja igra, naročito s većim motorom. Oba se mogu normalno voziti uz potrošnju oko 6 litara. Pri kupnji, naročito jačeg motora, radi predostrožnosti stručnom serviseru treba dati na temeljit pregled stanje lanca, čiji zatezač zna oslabiti i opustiti lanac, koji može puknuti i napraviti veliku štetu. Motor tada radi popravka kompletnog treba izvaditi. I to je uglavnom sve. Održavanje je nešto skuplje od prosjeka Golf-klase, ali ni BMW serije 1 nipošto nije prosječan rabljeni.
Ukratko U ovoj klasi ima i prostranijih i preglednijih modela, ali kupcima kompaktnog BMW-a važniji je osjećaj u vožnji. A on je jedan od najboljih… Deset godina star, savjesno održavan i čuvan primjerak ni izdaleka ne daje naslutiti svoje godine. I to dovoljno govori o visokoj kvaliteti izrade Tko voli uživati u vožnji, ovo je pravo mjesto. Mjenjač i upravljač savršeno sjedaju u ruku, a središnja konzola lagano je zakrenuta prema vozaču . Dvolitreni dizelaš od 163 KS može se zavrtjeti i do 5000 okretaja, što se jasno vidi pogledom na crvenu zonu okretomjera. Instrumenti još uvijek izgledaju sasvim moderno Ovjes je odličan kompromis udobnosti i povremenih izleta u sportsku vožnju. Od stražnjeg pogona ne treba strahovati ni po skliskom, jer ESP je vrlo efikasan. Prvi redizajn obavljen je 2007., kada je uvedena i izvedba s trojim vratima. U drugom 2011. (F20) svi benzinci dobili su turbopunjač Pri kupnji dizelaša obavezno treba dati stručno pregledati stanje pogonskog lanca i zatezača, leptir gasa i visokotlačne pumpe za ubrizgavanje, dijelova koji traže nešto veću pozornost Podaci BMW 120d (2004.-2011.) Godište 2005. Cijena 38.000 kuna Kilometraža: 157.000 Motor: turbodizelski Obujam: 1995 ccm Snaga: 120 kW/163 KS pri 4000/min Moment: 340 Nm pri 2000/min Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva Dimenzije: 423x175x143 cm Međuosovinski razmak: 266 cm Težina: 1340 kilograma Prtljažnik: 330 litara Brzina: 220 km/h 0-100 km/h: 7,9 sekundi Potrošnja: 5,7 l/100 km C02 ispuh: 152 g/km |