Peta generacija BMW-a Serije 3 jedna je od, nema sumnje, najpoželjnijih rabljenih limuzina srednje klase. Proizvodila se od 2005. (tvornička oznaka E90), a redizajnirana i tehnološki dorađena serija uvedena je 2008. Godine. Proizvodila se do jeseni 2011. i dolaska aktualnog modela F30. Danas si ga već može priuštiti svatko tko skupi oko 60.000 kuna, koliko koštaju primjerci s kraja 2005. i početka 2006. Ni to, naravno, nije mali novac, ali mnogi ne mogu odoljeti zovu ugledne marke pa umjesto par godina mlađeg konfekcijskog kompakta ipak radije odaberu desetak godina staru Trojku. Jer, BMW je BMW…
Foto: Željko Puhovski/HANZA MEDIA
Ova je Serija 3 napravljena vrlo kvalitetno i tehnološki skoro pa besprijekorno, ali pri kupnji treba otvoriti četvere oči. Trojku su, naime, uglavnom kupovali vozači temperamentnijeg stila vožnje, mlađi među njima ponekad skloni doradama i preradama (motor, podvozje…) pa željeni primjerak treba dobro pregledati i u ovlaštenom servisu utvrditi povijest održavanja. Posebno važno je to kod skupljih, jačih i elektronikom opremljenijih verzija, kako bi se otkrile eventualne “kemije” pri održavanju. Druga krajnost su pedantno voženi i održavani primjerci, ali za njih treba zavući ruku dublje u džep.
BMW je poznat po tome što brine o autu i nekoliko godina nakon što je prodan, pa dosta često vrši preventivne opozive ili one kojima se otklanjaju pojedini manji nedostaci. To ne treba brinuti, ali kod 2,0-litrenog dizelaša serije E90 (143 i 177 KS) treba provjeriti stanje lanca. Zbog slabe kvalitete bio je sklon rastezanju, a zabilježeni su i slučajevi pucanja, s kapitalnim kvarom motora u konačnici. Ta konstrukcijska boljka riješena je dolaskom redizajniranog modela, ali zlu ne trebalo, kod željenog primjerka dobro je provjeriti stanje. Serije E90 i E91 kroz godine su nudile toliko velik broj benzinaca i dizelaša da ih je teško na malo mjesta sve nabrojati, ali svi motori i mjenjači su u cjelini iznadprosječno pouzdani i dugovječni.
Ključna riječ pritom je - pravilno održavanje. Problemi se naime, javljaju uglavnom zbog lošeg održavanja i korištenja neadekvatnih rezervnih dijelova. BMW, naime, mnogi kupuju iznad svojih mogućnosti. Na našem je tržištu najzastupljeniji 320d (163, 177 i 184 KS, ovisno o godištu), što nije čudno jer nudi odličan omjer gotovo sportskih performansi i niske potrošnje. Onaj tko kupuje ovakvu Trojku treba znati i sljedeće: s korozijom neće imati problema, mjesta će imati nešto manje nego kod konkurencije, posebno na stražnjem sjedalu, ali sve to uvelike nadoknađuje vozački gušt pružen kroz stražnji pogon, precizan volan, mjenjač i podvozje te jake kočnice.
Ukratko
U ranijim serijama 2,0-litrenog dizelskog motora (oznaka N47) znalo je dolaziti do ranog trošenja lanca, no problemi su riješavani servisnim opozivima i ugradnjom kvalitetnijeg lanca. Ovjes izvrsno balansira između sportskih i zahtjeva za udobnošću. Vilice i kuglasti zglobovi modela E90 i E91 izdržljiviji su nego na prijašnjem E46
U seriji 3 sjedi se niže nego u većini automobila ove klase. Uz precizan rad ručice mjenjača i dobro oblikovana sjedala to prisnažuje sportski duh auta. Jednostavna i elegantna armatura izgleda kao pozivnica na vožnju. Sve zrači kvalitetom, ali neke površine ipak (pre)rano počnu pokazivati znakove korištenja
Peta generacija serije 3, u krugovima ljubitelja poznata i kao E90 (tvornička oznaka) predstavljena je 2005., a redizajnirana i poboljšana 2008.
318d (e90) (2005. - 2011.) Kilometraža 43.000 Motor turbodizelski, 1995 ccm Snaga 105 kW/143 KS pri 4000/min Moment 320 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 453 x 182 x 142 cm Međuosovinski razmak 276 cm Masa 1415 kilograma Prtljažnik 460 litara Brzina 210 km/h 0-100 km/h 9,1 sekunda Izmjerena potrošnja 6,4 l/100 km Ispuh C02 119 g/km Cijena od 125.000 do 140.000 kuna |