POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: DESET GODINA STAR MITSUBISHI LANCER Dijamanti ne gube sjaj ni kad više nisu novi

Samozatajna, vrlo prostrana japanska limuzina imala je i peterovratnu izvedbu Sportback, a oboje su tipično japanski dugovječni automobili, kojima je svjetsku prepoznatljivost donijela sportska serija Evolution. Benzinci su bučni i nepoderivi, a dizelaš - Volkswagenov

Nedavno smo se vozili u Lanceru jedne Zagrepčanima poznate taksi tvrtke, koji je u nepunih pet godina prešao 257 tisuća kilometara. I to s benzinskim motorom, s plinskom instalacijom.

Prema radu i stanju auta, vidljivo uredno održavanog, rekli bismo da ima četiri-pet puta manju kilometražu. Nije to, međutim, ništa neuobičajeno za Mitsubishi, čiji su automobili poznati po kvaliteti i dugovječnosti, ali tržišno to ni blizu ne koriste koliko bi mogli. Nešto kao Subaru za mase, moglo bi se reći.

Mitsubishi Lancer 1.8 2010.
Marin Tomas

Mitsubishi kao brand čije ime u slobodnom prijevodu znači tri dijamanta i Lancer (u prijevodu - kopljanik) kao kompaktna limuzina hrvatskim kupcima postali su bliski početkom 1990-ih, u godinama prodajnog buma, nakon izlaska Hrvatske iz propale Jugoslavije.

Kasniji modeli nisu više uspjeli dohvatiti takvu popularnost, pa tako ni posljednja, deveta generacija iz 2007., koja nakon gašenja proizvodnje prije tri godine i preorijentacije Mitsubishija na SUV modele, nije više niti dobila nasljednika. Velik su dio imidža sagradili slavni WRC modeli iz serije Evolution, ali to je jedna sasvim druga priča.

Mitsubishi Lancer 1.8 2010.
Marin Tomas

Godinu dana nakon limuzine predstavljena je peterovratna Sportback izvedba, dinamičnijeg, fastback izgleda i jednakog komfora te nešto manjeg, ali pristupačnijeg prtljažnika. Razlike su samo u stilu, čiji dizajn potpisuje Bosanac Omer Halilhodžić, ali sve vrline i mane su im jednake.

Izvedba je tipična japanska: prostranost je odlična, tu su tvrda, ali kvalitetna, trajna i dobro obrađena plastika, čvrsta i u pravilu pedantna izrada, dobra oprema s prepoznatljivim japanskim stilom prekidača i nažalost, slaba zvučna izolacija.

Mitsubishi Lancer 1.8 2010.
Marin Tomas

Vozi li se smireno i bez forsiranja to neće dolaziti do izražaja, ali jačim dizanjem okretaja buka motora bitno umanjuje komfor vožnje. Nažalost, niti rad inače izvrsnog ovjesa, čija robusnost pokazuje da se može nositi i s brutalnim Evolution motorima, nije baš uvijek očekivano tih. Što se motora tiče, zanimljivo je da je dizelski motor - Volkswagenov.

Mitsubishi Lancer 1.8 2010.
Marin Tomas

Pod oznakom 2.0 DI-D krije se poznat i bučan pumpa brizgaljka 2.0 TDI dizelaš (140 KS), čija prodaja je prestala već 2010. (na pojedinim tržištima zadržao se do 2012.). Na hrvatskom tržištu rabljenih ipak je najviše atmosferskih benzinaca 1.5 (109 KS) i kasnijih 1.6 (117 KS), a ima ponešto i najjačeg 1.8 (140/143 KS).

Mitsubishi Lancer 1.8 2010.
Marin Tomas

Svi su opremljeni izvrsnom MIVEC tehnologijom promjenjivog rada ventila, fino dišu u niskim okretajima i obožavaju visoke, a dobro podnose i plin. Što se pouzdanosti tiče, poznata izreka japanskih mehaničara vrijedi i za Lancer: da nema redovnih servisnih intervala, ne bi imali što raditi.

Ukratko Sprijeda i straga prostranost je izvrsna, izrada i materijali korektni i otporni, ali korektan mjenjač s ručicom koja fino sjeda u ruke ima samo pet brzina Mitsubishijevi benzinci su trajni, pouzdani, nezahtjevni za održavanje i dobrog omjera kapaciteta i potrošnje, ali i bučni. Ugrađivao se i poznat Volkswagenov 2.0 pumpa brizgaljka dizelaš Malo je ponato da Lancer vozi na prilagođenoj platformi tadašnjeg Outlandera, što govori o čvrstoći konstrukcije. Stražnji ovjes je multilink, a na volanu je Lancer odličan Za volanom se prostire prilično tipičan ugođaj za japanske automobile iz sredine prvog desetljeća 2000-ih: dopadljiv, praktičan, čvrst i još uvijek moderan Ovo je posljednja, deveta generacija kompaktnog Lancera, u svoje vrijeme jednog od Mitsubishijevih prodajnih dijamanata. Bez nasljednika... POVIJEST MODELA Mitsubishi Lancer 2007. predstavljen u siječnju kao četverovratna limuzina. Prvo je pušten u prodaju u Sjevernoj Americi i Japanu, a nakon nekoliko mjeseci u Europi. Ispod radara je prošla činjenica da koristi prilagođenu platformu SUV automobila Outlander i njemu srodnih Citroena C-Crosser i Peugeota 4007, kao i Jeepovih modela Patriot i Compass. U Europu je dolazio s benzinskim motorima 1.5 (109 KS) i 1.8 (140/143 KS) te poznatim Volkswagenovim pumpa-brizgaljka dizelom 2.0 (140 KS). Benzinci imaju ručni mjenjač sa pet brzina i automatski CVT, dizelaš ručni sa šest brzina 2008. u listopadu je predstavljena dva centimetra dulja peterovratna izvedba Sportback. Prtljažnik je pristupačniji, ali manji za 55 litara 2010. na većini tržišta iz ponude izlazi dizelski motor (negdje ostaje do 2012.) 2015. u rujnu je otkrivena izvana redizajnirana izvedba, s više opreme i motorom 1.6 umjesto dotadašnjeg 1.5 te novim CVT mjenjačem 2017. u kolovozu prestanak proizvodnje, bez izravnog nasljednika TEHNIČKI PODACI LANCER 1.8 (2007.-2017.) Motor benzinski atmosferski Cilindri/ventili 4/16 Obujam 1798 ccm Snaga 103 kW/140 KS na 6000/min Moment 176 Nm na 4250/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Pogon prednji Dimenzije 459 x 176 x 151 cm Osovinski razmak 264 cm Prtljažnik 345 litara Masa od 1350 kg Najveća brzina 196 km/h 0-100 km/h 10,4 sekundi Izmjerena potrošnja 8,8 l/100 km C02 ispuh 166 g/km REZERVNI DIJELOVI Prednji diskovi (par) od 355 kn Prednje pločice (par) od 300 kn Hladnjak od 785 kn Spojka komplet od 3200 kn Termostat od 80 kn Elektropokretač od 810 kn Svjećice (4 kom) od 360 kn Akumulator od 660 kn Godište 2010. Kilometara 100.000 Cijena 64.900 kuna CIJENE NA TRŽIŠTU 2008. od 40.000 kn 2010. od 55.000 kn 2012. od 70.000 kn 2014. od 85.000 kn *informativne cijene

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 10:59