Posljednji 'veliki' mali gradski talijan za europsko tržište do 2009. do 2018. godine, bio je popularni Grande Punto, ili nakon facelifta Punto Evo. Iznimno dugovječan gradski auto danas je zanimljiv kao polovnjak, a evo i na što obratiti pažnju prilikom kupnje.
Ako ste tip za sportske jurilice odmah valja znati: vruća Abarth izvedba predstavljena je sredinom 2008. godine, s 1,4-litrenim turbo motorom od 114 kW, međutim mali benzinci i dizelaši bili su najtraženiji pogoni pa je Abarth danas vrlo rijedak.
Nadalje, facelift je prošao gotovo 'ispod radara', bez radikalnih promjena i nadogradnja, posebno u slabijim paketima opreme. Samo su 'bogatije' izvedbe dobile novu estetiku karoserije, uključujući crne dodatke na branicima i široku kromiranu lajsnu na prednjoj maski.
Redizajn s dodatkom EVO donosi obliju formu, nova 'bistrija' stražnja svjetla i svjetla za maglu. I interijer je dobio bolju izradu, a središnja konzola je elegantno zaobljena, plastike su tamnije i lakirane, a potpuno je obnovljena i instrument ploča.
Uz još neke druge detalje, Punto Evo model je kojeg biste trebali potražiti, jer se u cjelini osjeća bogatijim, osmišljenijim i odraslijim automobilom od Grande Punta. Jasno da neke stvari ostaju jeftine, poput krutosti plastičnih površina, teškog zatvaranja vrata ili bučnog zvuka centralnog zaključavanja.
Nadalje, Punto gubi već nakon s novim malim redizajnom 2012. godine pstaje samo - Punto, ponovno usvajajući neke elemente iz najranijeg Grande Punta. Maleni gradski talijan takav ostaje do kraja proizvodnje 2018. godine.
Punto koristi zajedničku robusnu platformu stvorenu u suradnji s Opelom, a ista se može pronaći na Corsi C. Limarija je pocinčana, a motori su dobri, a kao najčešće probleme mehaničari navode 'slinjenje' ulja, relativno kratak vijek spojke i ispušnog lonca. Imajte na umu da konvencionalni benzinski atmosferci znaju biti 'lijeni' i potrošiti, ali će za svakodnevne gradske potrebe sa svojom trajnošću i jeftini za održavanje biti sasvim dovoljni.
Druga opcija je turbodizel, kojih na našim oglasnicima ima podosta. I zaista, nećete pogriješiti s turbodizelom, koji iako su nekada 'mrtvi' na niskim okretajima, troše jako malo i uz kvalitetnu servisnu knjižicu vjerojatno imaju velik broj kilometara na 'satu'.
Pri kupnji obratite pozornost na najskuplje dijelove poput turbine, brizgaljki i spojke sa zamašnjakom. Cijene Punta Eva počinju od 30.000 kuna, dok se modeli s manje od 100.000 prijeđenih kilometara mogu pronaći od 37.000 kuna. Modeli proizvedeni nakon 2012. godine (Punto) cijene se između 35.000 i 60.000 kuna. Uz sve ovo, treba napomenuti kako je iz Stellantisa potvrđen nasljednik Punta koji stiže 2023. godine!
POVIJEST MODELA
2009. predstavljen Punto Evo kao dizajnerski i tehnički dotjerana izvedba Grande Punta. U startu ima dobro poznat i provjereno dugovječan benzinski atmosferski motor 1.4 8V (77 KS), potom turbobenzinski 1.4 MultiAir 16V (105 i 135 KS) te štedljive dizelske motore 1.3 Multijet 16V (75, 85 i 95 KS) i 1.6 Multijet 16V (120 KS)
2010. uveden u prodaju osnovni motor 1.2 8V (65 i 69 KS)
2012. predstavljena zanimljiva, inovativna izvedba s dvocilindarskim turbobenzinskim motorom 0.9 TwinAir 8V (85 KS)
2012. ponovnim malim redizajnom nema više dodatka Evo u nazivu i gradski Fiat ponovno postaje samo Punto
2014. uvedena i jača verzija dvocilindarskog turbomotora TwinAir (105 KS), umjesto jednako snažne izvedbe 1.4 MultiAir motora
2018. krajem godine prestanak proizvodnje. Na talijanskom i još nekim tržištima još uvijek ima primjeraka za prodaju
TEHNIČKI PODACI
(2009-2012) Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet
Motor: turbodizelski
Obujam: 1248 cm3
Cilindri: rednih 4
Ventili: 16
Snaga: 75 KS (55 kW)
Okreni moment: 190 Nm
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Najveća brzina: 165 km/h
0-100: 13.6 s
Masa: 1105 kg
Prtljažnik: 275 l
Dimenzije: 403 x 169 x 149 cm
Međuosovinski razmak: 251 cm
Prosječna potrošnja: 5.9 l/100 km
CO2: 123 g/km