POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG HONDA CIVIC Sedan Pouzdan poput najboljeg prijatelja, ali šteta što nema dizelaša

Limuzinski Civic malo tko primjećuje na velikom tržištu polovnjaka, a radi se o jednom od najpouzdanijih rabljenih automobila, pravom dokazu priča iz kafića o nepoderivim Japancima. Vozački je sjajan, mehanika mu je otporna i trajna, ali ima samo jedan motor, benzinski od 140 KS. Šteta…
 Marin Tomaš

Bila je prilično skupa, premda se vanjskim izgledom, bitno manje upadljivim od svemirske izvedbe s peterim vratima, na cesti nije ničim posebnim isticala. Honda Civic Sedan se doimala doduše, širom i nižom od konkurencije, a i danas se još uvijek sasvim fino uklapa u društvo modernijih automobila. Štoviše, uopće se ne čini kao automobil koji je na cestama još od 2005. godine. Za razliku od klasične vanjštine, vozačko okruženje dostojno je space shuttlea i prema njemu se gotovo sva konkurencija doimala tek manjom ili većom konfekcijom. Posebnost su Hondi davala i nisko, sportski postavljena sjedala, što naravno, nije odgovaralo svim starijim vozačima, a peh je bio što mlađi na hrvatskom tržištu nisu mogli smoći dovoljno novca za Hondinu limuzinsku poslasticu.

Foto: Marin Tomaš

Civic se i zato slabije prodavao, premda je osjećaj za volanom bio perfektan. Zasluge su podjednako nosili mali volan koji savršeno sjeda u ruke i ručica mjenjača kratkih hodova, kirurške preciznosti i postavljena na blago povišen središnji greben. Limuzina je međutim, imala i svojih mana, tipičnih za japanske aute - tanak zvuk zatvaranja vrata, bučnost na visokim okretajima, nosače prtljažnika što ulaze u prtljažni prostor, lupkanje kamenčića s kolnika po unutrašnjoj strani blatobrana… Većina rabljenih primjeraka na tržištu kupljena je u vrijeme prodajnog buma i danas je stara desetak godina, a stanje im je u pravilu vrlo dobro do odlično. Nije to samo zasluga strukture tadašnjih kupaca, čija većina je bila rafiniranog i marnog odnosa prema održavanju svog automobila, već i kvalitetne izrade i postojanih materijala, otpornih na korištenje i veće kilometraže. Rijetko ćete naići na primjerak kojemu nešto ne radi, obloge su mu jače izlizane ili mu plastika cvrči. Testni primjerak, koji je u deset godina preko leđa prevalio gotovo 200 tisuća kilometara i čija unutrašnjost izgleda upola mlađa, dokaz je tomu.

U limuzinu se ugrađivao samo jedan motor, benzinski 1.8 VTEC sa 140 KS i mjenjačem sa pet stupnjeva. Tipičan Hondin atmosferski motor, pomalo umoran u niskim okretajima, ali koji lijepo ide u srednjim, a sportski vrišti i vuče u višim i visokim okretajima. Mlađi vozači ga obožavaju i savršeno se slaže sa sportski tvrđe podešenim ovjesom, izravnim volanom i kratkim, preciznim mjenjačem. Limuzina je tada poput gokarta i želite li zabavu u vožnji, a ne smeta vas poneka burnija reakcija na neravnoj cesti ili ležećem usporniku, ovo je limuzina za vas. Mehanički dio izvrsno podnosi vozačke torture i limuzinski Civic redovito zauzima prva mjesta na serviserskim ljestvicama pouzdanosti. Da su svi automobili takvi, servisi bi propali. Konstrukcijskih propusta nema, a malo belaja može nastupiti tek zatreba li baš kakav rezervni dio. Cijene su naime, za većinu stvari veće od prosjeka.

Ukratko

Prtljažnik je pristojne veličine, ali u odnosu na konkurenciju obujam mu je nešto manji. Šteta što veliki nosači poklopca pritišću prtljagu na vrhu. Nisko postavljena sjedala, a blago povišen smještaj kratke ručice mjenjača tvore sportski ugođaj za volanom, dok pogled na digitalni dio instrumenata pruža drugu vrstu posebnosti

Oprema je bila solidna već u prvom paketu, dok više razine nisu ostavljale gotovo nimalo prostora doplatama. Snažno uvučena armatura djelomice je smanjivala prostor sprijeda. Malo tvrđe podešen ovjes fenomenalan je na dobroj cesti i podloga je vozačkom zadovoljstvu, ali vozači skloniji udobnosti mogli bi grintati

Atmosferski motor s promjenjivim otvaranjem ventila (1.8 VTEC) može ponekad biti i naporan, jer traži visoke okretaje da bi izvukao svih 140 KS. Limuzinski Civic imao je i automatski mjenjač, ali i i hibridnu verziju IMA (Integrated Motor Assist), sklop 1,3-litrenog benzinca (95 KS) i elektromotora

RIJEČ Stručnjaka

Nema dizelski motor i to je jedina brana većoj potražnji za ovom limuzinom, svjedoči nam Filip Horvatić, prodajni savjetnik u tvrtki MaxxAuto, o poziciji Civica Sedan na hrvatskom tržištu rabljenih. Kupci u ovoj klasi gotovo bez iznimke traže automobile s dizelskim motorom i teško ih je uvjeriti u suprotno. A ovaj motor, kad se vozi normalno i smireno, može trošiti i manje od sedam litara. Po pitanju pouzdanosti i gušta u vožnji Civic Sedan teško da ima pravog suparnika, a jedino neravnine prolazi s nešto manje mekoće.

Sedan 1.8 VTEC (2005.-2011.)

Kilometraža 195.000 km

Cijena 45.000 kuna

Godište 2007.

Motor benzinski, atmosferski, VTEC

Obujam 1799 ccm

Snaga 103 kW/140 KS pri 6300/min

Moment 174 Nm pri 4300/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 449 x 175 x 143,5 cm

Međuosovinski razmak 270 cm

Težina 1230 kilograma

Prtljažnik 385 litara

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 7,9 l/100 km

C02 ispuh 140 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 15:56