Eurotax, europska agencija za procjenu vrijednosti rabljenih automobila, nedavno je objavila senzacionalnu vijest: rabljeni Ceed II bolje drži cijenu od rabljenog Golfa VII! Vijest je tim jače odjeknula što se zapravo odnosi na njemačko, za Golf domaće tržište. Konkretno, nakon tri godine i 50 tisuća prijeđenih kilometara Ceed zadržava 63 posto vrijednosti novog auta, a tek potom slijede Golf sa 61 posto, Astra 50 posto…
Tek nakon pet godina i 100 tisuća kilometara Golf prelazi u mršavo vodstvo: zadržava 45 posto cijene novog, Ceed 44 posto. Svi ostali 35 i manje posto. Hrvatski vozači će naravno, na sve to samo odmahnuti rukom, ali ostaje činjenica da se Ceed više ne doživljava kao drugoligaška konfekcija, već je prodajno, popularnošću i cijenjenošću postao ravnopravan vrhuški svoje klase. Vidi se to i na primjeru našeg „godišnjaka“, primjerka rabljenog automobila kakvi su u posljednje vrijeme tražena roba. Imaju status korištenog, ali i po stanju i po izgledu praktički su novi.
U jedva malo više od godinu dana nakupio je nepunih 16 tisuća kilometara, još uvijek se u njemu može osjetiti miris novog automobila, a tragove korištenja treba tražiti povećalom. Takav Ceed brzo „plane“, jer ponuda nije velika i uglavnom se radi o primjercima svježe izašlim iz rent-a-car aranžmana. Privatne ponude tako svježih auta gotovo da nema. Iako je riječ o modelu izašlom iz proizvodnje, po svemu se čini da je još koju godinu komotno mogao nastaviti uspješan životni put.
Izgleda moderno i atraktivno (prednji dio je doduše, nekima malo kičast), pruža dobru opremu od početnog paketa i dosta mjesta te solidne standarde mehanike, izrade i materijale. Save to ulijeva povjerenje, koje obični kupci cijene. Nije to fun-to-drive kompakt i ni po čemu nije najbolji u svojoj klasi, ali u svemu je zapravo dobro pogođen i usmjeren masovnom ukusu, potrebama i zahtjevima najvećeg broja kupaca. Fino balansira između atraktivnosti, solidnosti i dobre cijene, pa mu nije teško oprostiti nešto veću buku motora pri bržoj vožnji, na kontakte osjetljivije tvrde dijelove plastike ili dojam snage koji je u stvarnosti malo mlačniji nego na papiru.
Prošvrljali smo i opsežnim njemačkim servisnim statistikama i pronašli da je manji dio vlasnika, i to uglavnom starijih primjeraka, reklamirao slinjenje ulja na poklopcu ventila, brže trošenje kočnica i osjetljivost gumenih manžeta, ponekad i češće pregaranje žarulja. Ali, što se „pravih“ kvarova tiče – ništa. Osim solidnih dizelaša kao već tradicionalnog izbora hrvatskih kupaca, kao best-buy u našim prilikama nameće se početni atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS, za većinu vozača posve dovoljnih kapaciteta i ako ga se ne gazi umjerene potrošnje, oko 7 litara. Važan adut je što klasična izvedba bez turbine i downsizing principa gradnje omogućava jednostavnije i jeftinije održavanje.
POVIJEST MODELA
Kia Ceed
2012. predstavljanje u ožujku na salonu u Ženevi, u izvedbi s peterim vratima i kao prostran karavan s prtljažnikom obujma 510 litara, s dizelskim motorima 1.4 (90 KS) i 1.6 (110 i 128 KS), atmosferskim benzinskim 1.4 (100 KS) i 1.6 GDI s izravnim ubrizgavanjem (135 KS)
2012. na salonu u Parizu, u listopadu, otkrivena atraktivna izvedba Proceed s trima vratima, sportskog dizajna
2013. Proceed dobiva sportsku GT verziju, s turbomotorom s izravnim ubrizgavanjem 1.6 T-GDI (204 KS)
2014. turbomotor i oprema GT ulaze i u peterovratni model
2015. dolazak redizajniranog modela, s postupnim uvođenjem novog turbobenzinskog trocilindarskog motora 1.0 T-GDI (100 i 120 KS)
2018. od jeseni postupni prestanak proizvodnje i dolazak novog modela treće generacije
CIJENE NA TRŽIŠTU
2013. od 50.000 kn
2014. od 70.000 kn
2015. od 80.000 kn
2016. od 85.000 kn
2017. od 95.000 kn
*informativne cijene
TEHNIČKI PODACI
Ceed 1.4
Motor: atmosferski benzinski
Cilindi/ventili: 4/16
Obujam: 1368 ccm
Snaga: 74 kW/100 KS pri 3600/min
Moment: 134 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 451 x 178 x 149 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Težina: 1315 kilograma
Prtljažnik: 380 litara
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 12,8 sekundi
Izmjerena potrošnja: 7,2 l/100 km
C02 ispuh: 129 g/km
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par): od 265 kn
Prednje disk pločice (par): od 250 kn
Prednji amortizeri (par): od 1140 kn
Svjećice (4 kom): od 85 kn
Kanalni remen: od 70 kn
Ležaj: od 340 kn
Krajnik (kom): od 100 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene