Baš dobro izgleda, tako uglavnom zvuče komentari treće generacije Kije Rio, auto koji i nakon ovogodišnjeg prestanka proizvodnje ubire hvalospjeve na račun svog dizajna, jednog od najljepših u svojoj klasi. A dobar izgled, poznato je, važan je faktor pri kupnji, za odluku često i presudniji od objektivnih vrlina i mana. Jak adut ovog Rija jest i činjenica da su čak i prvi proizvedeni primjerci još uvijek pokriveni 7-godišnjim tvorničkim jamstvom. I to može biti jezičac na vagi pri kupnji, bez obzira na to što Kia ionako po pitanju solidnosti, pouzdanosti i nekvarljivosti uživa visok status. Osim toga, struktura prvih vlasnika, koji su prije koju godinu kupili nov auto, općenito je takva da su njihovi rabljeni primjerci danas uglavnom u zahvalnom stanju za kupnju.
Foto: Željko Puhovski / CROPIX
Mahom su to smirene osobe koje ne rade veliku kilometražu, ne siluju svoj Rio naglim ubrzanjima i kočenjima, čuvaju ga i uredno održavaju. Testirani primjerak, star pet godina, odličan je primjer takvog rabljenog. Bogata oprema EX Luxury ionako dobar izgled čini još atraktivnijim, nema puno kilometara, lijepo je sačuvan i ima urednu servisnu evidenciju. Općenito, od većih kvarova ne treba strahovati, a dobra je stvar što se za razvod koristi lanac umjesto zupčastog remena, što pojeftinjuje održavanje, a pocinčan lim oslobađa i od brige s prohrđavanjem. Poneka sitnica, naravno, uvijek može otkazati, ali neki tipični konstrukcijski propusti jednostavno nisu zabilježeni. Tako je i iz zahtjevnog maraton testa od 100.000 km (provele su ga kolege iz ugledne njemačke auto revije) Rio izašao gotovo neokrznut. Ispuh koji je zvukom davao do znanja da će u skoro vrijeme trebati zamjenu, malo vlaženje prednjeg fara s unutrašnje strane i sramežljivo slinjenje ulja na kompresoru klima-uređaja (potonje dvoje riješeno jamstvom, besplatno) bili su jedini “kvarovi” zabilježeni na koncu testa.
Motori? Benzinci 1.2 (85 KS) i 1.4 (109 KS) provjereni su i dugovječni motori, mekanog rada i jedini im je “minus” što im snaga u stvarnosti nije tako uvjerljiva kao na papiru. S druge strane, u mirnoj vožnji troše umjereno, tek litru do litru i pol više od jednako pouzdanog i performansama uvjerljivog dizelskog 1.4 (90 KS). Manjih 3-cilindarskih dizelaša 1.1 (75 KS) gotovo da nema u našim oglasnicima. Završna izrada je solidna, materijali korektni, a veliki aduti interijera su prostranost, jedna od najboljih u klasi te simpatičan dizajn. Rio se u velikom postotku jako sviđa i ženama, jer ima i lagan mjenjač te mekan volan i papučice. Na našem je tržištu u sjeni europske konkurencije, a zapravo je dobra kupnja.
Ukratko Unutrašnjost mnoge iznenadi dobrom prostranošću, čak i u vrlo rijetkoj trovratnoj izvedbi. Motori rade mekano, a pod uvjetom da vozite smireno, ni benzinci neće imati veliku potrošnju. Vozačko okruženje doima se masivnim, modernim i bogatim, premda ovdje u tome ulogu ima i jako dobar paket opreme. Izrada je solidna, a materijali korektni Amortizacija udarnih rupa i poprečnih ležećih uspornika nije uvijek sasvim tiha, ali ovjes je dobar kompromis udobnog i čvrstog, pa na lošoj cesti pruža solidan komfor. Ručica mjenjača oduševljava lakoćom, a mnogi “padaju” i na dobar dizajn unutrašnjosti, u kojem se ističu “avionski” prekidači u donjem dijelu središnje konzole Početne cijene ove generacije Rija kreću se uglavnom između 50 i 90 tisuća kuna, ovisno o godištu, kilometraži, motoru i opremi. Mali redizajn napravljen je 2015. godine RIJEČ STRUČNJAKA Ova generacija Rija zahvalna je za daljnju prodaju, jer se u našoj ponudi rabljenih u pravilu zadržavaju tek po nekoliko dana prije no što dobiju novog vlasnika, kaže nam Filip Puzić, prodajni savjetnik u Kia centru Auto Maxx u zagrebačkom Žitnjaku. Uglavnom su to auti jako dobro sačuvani i uredno održavani od strane prvih vlasnika, koji svoj Rio ostavljaju pod račun pri kupnji nekog od novih modela Kije. Ne pamtim da smo ikada imali kakvu reklamaciju i ovo je dobar primjer auta iz kategorije “toči i vozi”. Uz to, lijepo izgleda. TEHNIČKI PODACI KIA RIO 1.4 (2011. - 2017.) Godište 2012. Cijena 76.900 kuna Kilometraža 51.000 km Motor benzinski, 1396 ccm Snaga 80 kW/109 KS pri 6300/min Moment 137 Nm pri 4200/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 405 x 172 x 145 cm Međuosovinski razmak 257 cm Masa 1065 kg Prtljažnik 290 litara 0-100 km/h 11,5 sekundi Brzina 186 km/h Izmjerena potrošnja 6,9 l/100 km Ispuh CO2 124 g/km |